BANGKOK

TILBAKE I BANGKOK FOR EN SNARVISITT

Etter deilige uker i familiehuset i Hua Hin, s reiste vi tilbake til Bangkok. Julian og kompisen Per Morten skulle med fly hjem til Norge. De skulle vre en uke i sommerhuset deres i Sandefjo...

S KOS MED FROKOST VED BASSENGET

Det er alltid kos spise frokost p LEBUA AT STATE TOWER Deilig sitte ved bassenget og nyte frokosten. De har alltid god mat her, fin og beroligende atmosfre og et godt sted vre. ...

SISTE MORGEN I BANGKOK

Plutselig var det siste morgen i Bangkok, og da var det helt perfekt vkne opp p LEBUA AT STATE TOWER med fantastisk utsikt utover Bangkok by. S herlig ligge i sengen og se hele fant...

VAKRE WAT ARUN TEMPELET I BANGKOK.

S var vi endelig kommet til Wat Arun tempelet. Et tempel jeg har vrt i mange ganger, men synes alltid er like vakkert. Dessverre s pgikk det fullstendig renovering da vi var her. Jeg er s...

DEILIG BTTUR P CHAO PRAYA

Etter at Trond og jeg denne dagen hadde startet dagen p det fine Wat Pho tempelet, s skulle det ble deilig med en bttur p Chao Praya elven. Vi skulle ogs g av p andre siden av elven ...

SLUKKE TRSTEN I VARMEN

Deilig kokosvann slukker trsten i varmen. Kokosvann er bra for dehydrering og er forfriskende. Det har hyt innhold av kalium, som hjelper gjenopprette vskebalansen. De fleste av oss for i...

HVERDAGSLIV LANGS CHAO PRAYA I BANGKOK

P vei ned til taxibter og andre bter p Chao Praya, er det et yrende folke og handelsliv. Det er utrolig hvor mye kreativitet p hva en kan tjene penger p og selge. Her kan du kjpe suveni...

BILDEDRYSS FRA WAT PHO I BANGKOK

WAT PHO er et flott tempel med et stort tempelomrde og mange vakre bygninger. Jeg skrev et blogginnlegg i gr om selve tempelet, og det kan du lese her. Wat Pho skal vre det frste offen...

FINE WAT PHO I BANGKOK

Etter vi hadde gtt en morgentur, tok Trond og jeg taxi til Wat Pho tempelet. Det er et tempel jeg er veldig glad i, men de siste gangene vi har vrt i Thailand, har det blitt til at vi ha...

HERLIG MORGENTUR I BANGKOK

P en herlig morgentur i Bangkok, mtte vi disse sjarmerende og herlige skolebarna. De var nysgjerrige og praktiserte s gjerne engelsken sin. Snne sm fine yeblikk og mter gjr reiser ...

KOSELIG FROKOST P LEBUA AT STATE TOWER

Kjempekos frokost p hotell Lebua at State Tower. Det er et hotell vi har bodd p flere ganger gjennom rene, og alltid kos bo her. (#frokost,#reise,#reiseblogg,#foto,#ba...

FANTASTISK UTSIKT FRA BALKONGEN P LEBUA AT STATE TOWER

Jeg blir aldri lei av vkne opp til en snn utsikt, og srlig nr jeg i tillegg liker Bangkok s utrolig godt. Spiller ingen rolle hvor mange ganger jeg har vrt her, dette er en by jeg tror je...

GOD MORGEN BANGKOK

Deilig vkne opp til denne utsikten i Bangkok, og ikke minst p koselige hotell Lebua at State tower. BLIR ALDRI LEI AV DENNE BYEN. BANGKOK HAR FOR MANGE R SIDEN STJLET EN BIT AV HJERTET M...

AVSLUTTET KVELDEN P SIROCCOTAKBAR I BANGKOK

Etter en lang og herlig dag, s avsluttet vi kvelden p Sirocco takbar p hotellet vi avsluttet vr Bangkoktur. Vi snakker s klart om hotell Lebua at State Tower. Her var det bare ta heisen o...

HVILKEN VAKKER KVELDS UTSIKT FRA HOTELLROMMET I BANGKOK

Dette er noe av det jeg elsker med Bangkok. Herlig utsikt utover byen til alle dgnets tider Det er bare nyte den fine byen jeg er s glad i. Enn s mange ganger jeg har vrt i ...

P HUDPLEIE I SILOM VILLAGE

I Silom Village ble det hudpleie p oss alle fire. Per Morten og jeg hadde kjempelyst p hudpleie, alltid deilig ligge bli stelt med. Julian hadde ikke lyst, han synes det er s kjedelig....

ETTER SHOPPINGMAT P SILOM VILLAGE

Tenringsuttene var sultne da de kom til Village, etter ha vrt p ulike shoppingsentre i Siam mesteparten av dagen. De hadde shoppet hardt, og hadde mye rart vise oss. Julian valgte deili...

KOSELIGE SM PUSTEROM I BANGKOK

Det er laget s koselig inne p Silom Village. Jeg liker de gamle thailandske trehusene som du kan se her, og ikke minst fiskedammen. Kanskje ikke s mye shoppe inne i dette litt annerledes...

SILOM VILLAGE I BANGKOK, EN REISE TILBAKE I TID

Etter Trond og jeg hadde sjekket inn for oss alle 4 p Lebua at State Tower, s reiste vi for mte guttene p Silim Village. Per Morten hadde veldig lyst til dra hit i lpet av dagene i B...

HVILKEN HERLIG UTSIKT FRA HOTELL LEBUA I BANGKOK

En av grunnene til at jeg liker s godt bo p dette hotellet, er denne fantastiske utsikten. Selv om jeg har reist rundt over mye av jordkloden, s slutter jeg nok aldri vre glad i Bangkok. ...

GUTTENES SUITE

Julian og kompisen som var med oss til Thailand, hadde sin egen romslige suite p hotell Lebua at State Tower, s her tror jeg nok de koset seg som bare det. Det var de som hadde lyst til bo...

SUITEN VR P LEBUA AT STATE TOWER

Det er som sagt ikke frste gangen vi bor p dette hotellet, og vi synes det er s kos bo i disse suitene hyt oppe i skyene. M nok innrmme at mye av grunnen til at vi liker bo her, er d...

SUITER P LEBUA AT STATE TOWER I BANGKOK

S hadde vi sjekket inn p Lebua State Tower. To herlige suiter ved siden av hverandre hyt oppe. Her kan du se snnen og kompisen sin suite til venstre, og Trond og min sin til hyre. Da vi ...

SJEKKET INN P LEBUA AT STATE TOWER I BANGKOK

S var reisebloggen tilbake i Bangkok, og dette var det siste hotellet vi bodde p i denne byen jeg er s glad i. LEBUA AT STATE TOWER. Det er et hyggelig hotell som ligger p Silom Road og med ...

WAT PATHUM WANARAM I BANGKOK

Dette tempelet ligger i det sentrale shoppingomrdet i Bangkok, rett ved hotellet Centara Grand som var et av hotellene vi bodde p denne turen. Jeg har flere ganger bodd p Centara Grand og titt...

MORGENTUR I SIAM

Trond og jeg gikk en morgentur blant Bangkoks gater i Central Bankok, selv om det blir mye asfalt og betong, s er det likevel deilig bruke beina litt. Trafikk er det til ale dgnets tider i...

FROKOST TID I BANGKOK

Her er Trond og jeg p tidlig morgentur i Bangkoks gater. Selv om vi bor midt i hjertet av Bangkok, er det deilig bevege beina litt, og kjenne morgenlivet i Bangkok p pulsen. Byen har...

DEN FARGERIKE BUEN P RED SKY BAR I BANGKOK

Den flotte buen p Red Sky bar p hotell Centara Grand, gjr mye for den fine atmosfren i baren og bistroen her Den skifter farge og du kan kose deg med alle regnbuens farger. ...

FANTASTISK UTSIKT FRA RED SKY BAR I BANGKOK

Det er fantastisk utsikt fra Red Sky bar i Bangkok, og vi hadde en superkos kveld her. (#reise,#reiseblogg,#ferie,#sommer2015, #redsky,#redskytakbar,#centaragrand,#hotellcentaragrand, #...

LATE NIGHT AT THE RED SKY BAR

Her avsluttet vi natten p Red Sky Bar p hotellet. Det var vr siste natt p Centara Grand, s det var kos at guttene ogs ville bli med oss gamlingene en tur hit. Opptatt med lese menyen ...

P HARD ROCK CAFE I BANGKOK

Selv om vi har vrt p Hard Rock i Bangkok mange ganger, s mtte vi en liten tur innom denne gangen. Bde Julian og kompisen hadde lyst p en tur dit, og Julian trengte trommestikker. Han...

KVELDENS PORTRETTER I BANGKOK

Bangkoks to kjekkeste gutter. Min snn til hyre og hans kompis. De er ikke bare kjekke, men ogs utrolig greie. (#kjekkegutter,#familie,#reise,#reiseblogg,#ferie,#sommer2015,#bangkok,#har...

P DINNERCRUISE MED LOY NAVA

Endelig ble det dinnercruise med LOY NAVA p Trond og meg. Deilig romantisk kveld i solnedgangen. Vi koset oss med god thaimat, og bttur, mens tenringsguttene(Julian og kompisen), ville...

SER RETT OVER TIL BAIYOKE SKY

Fra Red Sky bistro og bar p Centara Grand hotellet, ser vi rett p et hotell vi har bodd p for noen r siden. BAIYOKE SKY. Baiyoke er ikke det lekreste hotellet i byen, men det var morsomt ...

NYDELIG ETTERMIDDAG P RED SKY TAKBAR I BANGKOK

Red Sky bistro og bar p hotellet Centara Grand, er en vakker tak bar jeg synes du bare br f med deg om du er i Bangkok. Denne spektakulre takbaren ligger i hotellet Centara Grand som lig...

I LOVE MANGOSMOOTHIE

Noe av det beste jeg vet er mango, og derfor ogs mangosmoothie S klart jeg synes den er aller best nr den er selvlaget og med solmodne mango. Det smaker himmelsk, men nr en bor p hotell i...

TEMPELET MED DEN GUDOMMELIGE EMERALD BUDDHA

I WAT PHRA KAEW tempelet som ligger inne p Grand Palace komplekset, finnes den vakre og guddommelige Emerald Buddha. Hovedbygningen er den sentrale Phra Ubosot, som huser statuen av E...

PHRA MONDHOP I GRAND PALACE

PHRA MONDHOP er en bygning dekorert med rsm glassmosaikk. I denne bygningen finnes de hellige skrifter. Skriftene finner du p en sort lakkert hylle innlagt med perlemor, og gulvet er i ekte...

PHRA SRI RATANA CHEDI I GRAND PALACE KOMPLEKSET

Her er den vakre gull bygningen PHRA SRI RATANA CHEDI som hrer til Wat Phra kaew i Grand Palace. Phra Sri Ratana Chedi ligger i vestenden p den vre terassen inne p tempelet Wat Phra Kaew ...

MODELL AV AV ANGKOR WAT I BANGKOK

Inne p Grand Palace omrdet finnes det ogs en flott modell av fantastiske Angkor Wat. Det helligste av alle kambodsjanske helligdommer. Det skal ha vrt Kong Rama IV som bestilte denne mode...

VAKRE GRAND PALACE

Jeg blir aldri lei av vandre rundt blant de storsltte, fargerike og vakre bygningene i Grand Palace. Vet ikke helt hvor mange ganger jeg har vrt her, men synes det er like kos og spennende...

MORGENTUR TIL GRAND PALACE

Mens tenringsguttene sov og sparte opp energi til shopping, s var Trond og jeg tidlig oppe for g tur og vre turister. Vi dro til GRAND PALACE. Selv om jeg gjennom rene har vrt her vel...

HERLIG VKNE TIL DENNE UTSIKTEN I BANGKOK

Hva er vel mer herlig enn vkne til denne utsikten nr man er i en av sine favorittbyer. Jeg elsker Bangkok, og har gjort det siden jeg bodde i sten. Her er utsikten fra hotellrommet vrt p...

ROMMET VRT P CENTARA GRAND

Da hadde vi her sjekket inn p Centara Grand, og det er ikke frste gang vi bor her, s det var veldig kos komme tilbake. Siden vi har med oss voksne kjekke tenringer p tur, er det kos at d...

CENTARA GRAND @CENTRAL WORLD

S forlot vi Chinatown og forflyttet oss til CENTARA GRAND som ligger i tilknytning til shoppingsenteret Central World. Det er bare ta heisen ned s har du alt av butikker foran dine ftter. ...

SHANGHAI MANSION HOTELL I BANGKOK

Jeg har skrevet om dette hotellet fr i min Bangkok kategori, da vi har bodd her tidligere og gjr det gjerne igjen. Det er en liten vakker og morsom oase i Chinatown. Egentlig er ikke bygning...

HNDARBEIDSINSPIRASJON FRA CHINATOWN I BANGKOK

Da jeg gikk rett p disse lekre veskene i Chinatown i Bangkok, tenkte jeg p flere av mine bloggvenner gjennom r. Er det ikke mange tffe, morsomme og fargerike vesker, og jeg hper de vil in...

HEKTISKE CHINATOWN

Nok en herlig g p turdag i Chinatown. Trond og jeg var kanskje de eneste som gikk p tur i kjente og mindre kjente gater i denne myldrende bydelen, bare for f litt morgentrim. Som allt...

ALLTID SMAKFULL OG DEILIG FRUKT I CHINATOWN

Det bugner av frukt og ferskpresset juice i Chinatown. Min favoritt er mango og ikke minst mangosteen som p bilde under. I love mango Jeg er ogs glad i guava og stjernefrukt som du ser p ...

P TEMPELJAKT I CHINATOWN

Etter vi hadde vrt innom Chakkawat tempelet vandret vi videre for finne WAT BOPHITPHIMUK WORAWIHIN. Det var ikke s lett, men vi fant omsider noen skilt, og i mens hadde vi det gy med bare ...

TEMPELET WAT CHAKKAWAT RACHAWAT WORAMAHAWIHARN

Vi kom omsider frem til nok et tempel i Chinatown. Denne gangen kom vi til tempelet WAT CHAKKAWAT RACHAWAT WORAMAHAWIHARN Jeg mente at dette tempelet var det kjente tempelet som ogs blir ka...

LIV OG RRE I CHINATOWN

Det er alltid action i Chinatown. Det er kos bare vandre rundt, se p alle fargene og bygningene Trond og jeg vandret videre denne dagen for oppdage nye steder i Chinatown. Selv j...

WAT BAMPHENCHINPHROT I CHINATOWN

Her var tempelskiltet vi s mens vi gikk nok en morgentur i Chinatown. Vihadde retningen klar Jeg sa spontant: , det tempelet har vi ikke vrt i Er det mulig kommer det trt fra Trond He...

TIDLIG MORGENTUR I CHINATOWN

Her er vi igjen p tidlig morgentur i Chinatown. Denne gangen fulgte r vi ogs Yaowarat, men i en annen retning enn forrige morgentur. Innom smgater i nabolaget. Beskte spennende kines...

DU GR ALDRI SULTEN FRA CHINATOWN

Det er mat overalt i Chinatown. Det finnes ikke et hjrne hvor det ikke selges en eller annen form for mat. Du gr aldri sulten fra Chinatown (#reise,#reiseblogg,#ferie,#sommer,#foto,#mat,#c...

MAT FOR EN HVER SMAK I CHINATOWN

RETT OG SLETT MAT FOR EN HVER SMAK I CHINATOWN (#reise,#reiseblogg,#ferie,#sommer,#mat,#foto,#chinatown,#bangkok,#thailand)

'IT'S ALL ABOUT THE FOOD' OM KVELDEN I CHINATOWN

Om kvelden i Chinatown handler det virkelig om MAT,MAT og MAT. P hvert eneste gatehjrnet, eller ledig lille flik av et fortau er det alle slags gatekjkken, ulike boder med all slags mat og ...

HEKTISK OG PULSERENDE LIV I CHINATOWN

Kvelden i Chinatown er hektisk og pulserende. Det er lyder og lukter i takt med hverandre, s trangt og mennesker overalt. Mye handler om mat og shopping. Selv synes jeg folkelivet er her er a...

CHINATOWNS HOVEDGATE YAOWARAT

Denne sjarmerende hovedgateni Chinatown er alltid en festlig opplevelse, bde om dagen, og kanskje ekstra om kvelden, da kinesiske lykter side om side med neonlys skilter lyser opp hele gaten. ...

VAKRE KINESISKE KUAN YIM SHRINE

Dette vakre kinesiske kapellet er for gudinnen Ming. Det heter KUAN YIM SHRINE Dette templet er en del av Tian Fa Foundation. Tian Fa ble etablert av kinesiske immigranter i 1902, og gir med...

WAT TRAIMIT- TEMPLET MED GULL BUDDHAEN

P veien tilbake til hoellet, gikk vi s vidt innom et mer kjent hotell i Chinatown. WAT TRAIMIT Her er det stort sett alltid fullt med mennesker, spesielt turister, bde fra st og vest. D...

KONGENS BURSDAGS ARCH I CHINATOWN

Kongens bursdagsfest Arch ligger p Odeon Circle, i skjringspunktet mellom Tri Mit Road og Charoen Krung Road. Den er bygget av kinesiske thai for vise lojalitet til kong Bhumibol, og ble...

WAT PATHUM KHONGKHA I CHINATOWN

Velkommen inn i det fredlige og vakre tempelet WAT PATHUM KHONGKHA Dette er et gammelt tempel som jeg bare m beske nr jeg er i Chinatown, det er s stille og rolig her, sjeldent et mennesk...

WAT SAMPHANTHAWONG SARAM WORAWIHARN I CHINATOWN

Dette tempelet ligger i Samphanthawong strket i Chinatown. Det heter WAT SAMPHANTHAWONG SARAM WORAWIHARN. Tempelet er fra Ayutthaya perioden og ble opprinnelig kalt Wat Koh som betyr ytempel...

MORGENTUR I CHINATOWN I BANGKOK

Siden vi kom til Bangkok tidlig om morgenen, s Trond og jeg like s godt en liten morgentur etter vi hadde sjekket inn. Det var godt strekke litt p beina etter en lang flytur. Jeg liker ...

LITE PRANGENDE HOTELL, MEN S SJARMERENDE

Hotellet vi for andre gang har bodd p i Chinatown er lite prangende fra utsiden, men utrolig sjarmerende p innsiden. Her kan du se innlegget om rommene vre p hotellet. Shanghai Mansi...

ROMMENE VRE P HOTELL SHANGHAI MANSION I BANGKOK

Siden vi reiser med to voksne tenringer, s bestilte vi to rom denne gangen, og ikke en suite. Her er rommet til Per Morten og Julian Heldigvis var disse fuglene p badet av den stille t...

STARTER BANGKOKTUREN I CHINATOWN

Sist vi var i Bangkok, s startet vi turen i Chinatown, og det har vi valgt ogs denne gang. Da var det frste gang vi bodde p hotell i Chinatown, enn s mange ganger jeg har vrt i Bangkok...

SOMMERTANKER I BANGKOK

S sitter jeg her i Bangkok. Tenker p de siste dagene fr nok en stentur, denne gangen blir det bde Thailand og Indonesia, to land jeg har vrt i mange ganger og har et nrt forhold til. ...

RESEPSJONEN P LEBUA, OG VI REISER TIL HUA HIN

S er det bare si nok en gang farvel til herlige Bangkok. N venter vi bare p at vr kjre Thas skal hente oss,og kjre oss til familiehuset i Hua Hin. Det tar ca 3 timer, og det skal bli s d...

TRENINGSENTERET P LEBUA I BANGKOK

Etter frokost s er det p tide rre seg litt, og p Lebua s kunne vi ikke klage p treningssenteret. Treningssenteret var kjempefint, og med herlig utsikt til bassenget

S HERLIG STED SPISE FROKOST....

P Lebua i Bangkok er det s deilig sted spise frokost ved bassenget Julian sover enn, s det er bare Trond og jeg som har en stille morgenstund for oss selv...kjempekos... Blir du...

KOSELIG BASSENGOMRDE P HOTELL LEBUA I BANGKOK

Det er koselig bassengomrde p Lebua, s dette er et deilig sted nyte innimellom hektisk sightseeing eller shopping i denne pulserende byen. Fantastisk utsikt utover byen Stort og...

DET PYNTES TIL NY KVELD KVELD P HOTELLET

Mens vi var oppe i 65 etasje p Lebua for se p den lekre takbaren i dagslys. S luktet det utrolig friskt og godt overalt. Det var friske blomster i store hauger, som skulle bli kveldens lek...

SIROCCO TAKBAR I DAGSLYS

Ny og deilig dag i Bangkok, og vi mtte s klart en tur opp i 65 etasje for ta bilde av Sirocco takbar i dagslys ogs. Den er dessverre ikke pen, skulle s gjerne ha spist frokost her, men d...

DEILIG VKNE OPP I BANGKOK

Ny morgen p herlige Lebua State Tower, og vi nyter utsikten fra bde sengen og balkongen. Her er det deilig vkne opp, og det er bare glede seg til resten av dagen.

HOTELL LEBUA STATE TOWER I BANGKOK

Kan s absolutt anbefale bo p dette hotellet i Silom. Vi har en deilig suite med balkong i 22.etasje, med nydelig utsikt utover bde byen og Chao Praya elven. Deilig ligge i sengen og ...

VANDRER LITT RUNDT I SILOM OG DEILIG THAIMAT

Etter herlige timer p takbaren Sirocco p hotellet vrt, s fant vi ut at vi ogs mtte en tur ned p bakkeplan. Vi vandrer litt rundt om i Siloms gater, og til slutt poppet inn p en koselig res...

FANTASTISKE SIROCCO TAKTERRASSE I BANGKOK

Endelig s er vi p en av mine favoritt takbarer i Bangkok. Jeg vet at mange av mine venner som bor i Bangkok, nesten aldri gidder g hit p grunn av alle turistene som bare kommer opp hit for...

VAKKER KVELDS UTSIKT FRA BALKONGEN I BANGKOK

VAKKER KVELDSUTSIKT FRA BALKONGEN P LEBUA STATE TOWER

SOLNEDGANGEN P LEBUA STATE TOWER I BANGKOK

HERLIG SOLNEDGANG FRA BALKONGEN P HOTELL LEBUA STATE TOWER I BANGKOK

P DENNE BALKONGEN STOD TROND OG S RETT NED....

Tenk at det ble en ekstra natt i Bangkok, jeg har jo elsket denne byen i mange r. Spesielt kos vre i den, med snilleste Trond som er positiv til det meste. Det er helt utrolig at han hadde ly...

SJEKKET INN P EN HERLIG SUITE P LEBUA STATE TOWER I BANGKOK

S ble det alts en ekstra natt i Bangkok, fr vi reiser ned til huset i Hua Hin. Trond nsket utfordre noe av hydeskrekken, og ville likevel oppleve en takterrasse i Bangkok. Jeg var som sagt...

NOEN SPRENGER GRENSER I BANGKOK....

Fr jeg bestilte hotell i Bangkok, s hadde jeg s lyst til bo p et av hotellene med takterrasse. Jeg hadde s lyst til kose meg sammen med Trond p en av de fantastiske takterrassene i Ban...

SHOPPING OG LUNSJ P CENTRAL WORLD

S var vi p Central World, som fortsatt skal vre det tredje strste shoppingsenter i verden. Jeg liker meg bde her og at det ligger flere shopping mall rundt. Greit ha mange muligheter p ne...

P CENTRAL WORLD SHOPPING I BANGKOK

Etter ha sjekket ut p Pathumwan Princess og satt bagasjen der, tok vi frst en raskt tur til MBK. Vi skulle n egentlig ha reist ned til huset i Hua Hin, men vi forandret planer, og fant ut at...

EN SISTE SOLOPPGANG P PATHUMWAN PRINCESS

En siste soloppgang p hotell Pathumwan Princess.....s har vi igjen tenkt til forflytte oss.... Men...aller frst nyte soloppgangen..... Vi har pakket ned sakene vre, og gtt ned i reseps...

ENDELIG P TUR TIL AYUTTHAYA

Dette har jeg virkelig gledet meg til. Jeg har flere ganger kjrt forbi dette spennende stedet, men aldri stoppet og vrt her en hel dag. Vi bestilte hjemmefra en heldagsutflukt til Ayutthaya med...

TRADISJONELL THAI DANS OG MIDDAG

En koselig kveld med deilig thai-mat og tradisjonell thai-dans Trond sa fr vi dro at han aldri hadde sett tradisjonell thaidans, og det mtte vi jo gjre noe med. Fr vi reiste, s rett og slett...

BASSENGOMRDET P HOTELL PATHUMWAN PRINCESS I BANGKOK

Alltid deilig med et morgenbad, eller en aldri s liten pause mellom shopping og sightseeing er helt topp i Bangkok. Selv om Pathumwan Princess er et typisk storbyhotell, s har de et koselig bas...

SIAM OCEANWORLD I BANGKOK

Nok en gang tok vi en kosepause i shoppingen i Bangkok. Mens vi like godt var p Siam Paragon, s tok vi heisen ned i frste etasje og gikk innom Srstasias strste akvarium. Trond hadde ikke v...

WAT RAJABURANA I BANGKOK

S kom vi alts til nok et nytt tempel i Bangkok, og nok et jeg......tro det eller ei.......ikke har vrt i. Det er ikke alle templer som er pne for publikum, men s lenge en er riktig antrukket...

OPPDAGER GATENE RUNDT CHAK PHET ROAD

Etter ha vandret opp og ned i gatene langs Chak Phet Road, s forflyttet vi oss bort fra blomster for se hva annet denne bydelen hadde by p. Det frste var ihvertfall iskrem...og det er al...

FRUKT OG GRNNSAKSMARKED, OG BLOMSTERMARKEDET I PAK KHLONG

Dette gamle markedet i Pak Khlong kalles rett og slett bare blomstermarkedet. .....men...... her finner du ikke bare de vakreste blomster i alle regnbuens farger... men ogs frukt og grnnsaker a...

FLOWER POWER I BANGKOK

Blir bare s betatt av alle de vakre blomstene p markedet i Pak Khlong. Jeg blir ikke lei av vandre rundt blant alle de nydelige luktene og fargene, blir s utrolig glad av g her.

DE VAKRESTE BLOMSTERBUKETTER

Her kommer rett og slett en vakker blomsterhilsen fra blomstermarkedet PAK KHLONG i Bangkok. Vakrere blir det ikke...fest for sjelen og luktesansen, og fryd for yet.

GAMMELT BLOMSTERMARKED I BANGKOK

Julian hadde lyst p en sovemorgen p hotellet, og Trond og jeg bestemte oss for benytte muligheten til gjre noe Julian synes er kjedelig. Vi dro tidlig om morgen fr frokost til et gammelt b...

HAR HATT DET MORSOMT P MADAM TUSSAUDS I BANGKOK

Innimellom all shoppingen i Bangkok, s var det kos ta et lite avbrekk p Madam Tussauds. Det er en av tingene jeg liker med bo p hotell Pathumwan Princess, er at selv om du har shoppingsente...

HERLIG KVELD P HARD ROCK CAFE I BANGKOK

S har vi hatt en utrolig herlig kveld p Hard Rock Cafe i Bangkok. Julian og jeg var her senest i psken 2011, og da var den ganske s sliten. Julian kjper seg alltis trommestikkere p hver ene...

SHOPPING P MBK SENTERET I BANGKOK

S har vi tatt heisen ned fra hotell Pathumwan Princess, for g inn p MBK senteret. Det er rett og slett pga all shoppingen at Julian nsket igjen bo der noen dager. Jeg liker ogs hotellet ...

UTSIKTEN FRA PATHUMWAN PRINCESS HOTELLET

Her er utsikten vr fra Pathumwan Princess hotellet, og jeg liker det jeg ser. Kos ligge i sengen bare se utover denne herlige byen. Ser forresten rett p Bayoke Sky, et hotell vi har bodd p...

HOTELL PATHUMWAN PRINCESS I BANGKOK

Hotell Pathumwan Princess er et delikat hotell midt i hjertet av Bangkok, med alt av shopping du kan drmme om om. Resepsjonen ligger i andre etasje, og hotellet har 455 rom. De gangene jeg h...

DEILIG VKNE OPP I BANGKOK

Ja...det er deilig vkne opp til soloppgang, og bare se utover englenes by. Srlig nr jeg vkner opp med to verdens beste mennesker.

KOSEKVELD I SUKHUMVIT

Vi fikk lyst p en kosekveld i Sukhumvit, og i Bangkok er det lett komme seg rundt med bde tuk-tuk og taxi. Det eneste som kan gjre at i blant ting tar tid, er s klart trafikken. Sukhumvit e...

ROMMET VRT PATHUMWAN PRINCESS I BANGKOK

S har vi alts sjekket inn p hotell Pathumwan Princess i Bangkok. Dette hotellet ligger virkelig midt i smryet, det ligger i Siam, med Siamplassen rett over. Shoppingsenterene ligger p rekke...

REISER FRA SHANGHAI MANSION TIL PATHUMWAN PRINCESS

Etter et par dager i Chinatown, er vi n klare for noe annnet... Vi har hatt helt fantastisk i denne bydelen disse dagene, hatt det s utrolig koselig p dette hotellet som gjenspeiler Shanghai f...

KOSELIG KOMME INN P HOTELLET ETTER TRAVLE TIMER I CHINATOWN

Etter travle timer i Chinatown er det deilig komme inn i denne vakre hulen vr p Shanghai Mansion. Her er det lett finne roen, og bare kose seg hvert eneste sekund Vi har igjen hatt ...

VANDRER RUNDT I SIDEGATENE I CHINATOWN

Chinatown i Bangkok er et pulserende sted, det er faktisk like travelt om dagen som om kvelden. Selv synes jeg det er ekstra koselig g inn i alle sidegatene hvor det er noe mer rolig. Se p al...

RESTAURANTEN OG RESEPSJONEN P SHANGHAI

Selv resepsjonsomrdet er litt annerledes p Shanghai enn de andre hotellene jeg har bodd p i Bangkok. Du gr rett inn fra pulserende Chinatown med kinesisk gatekjkken p alle kanter, og i resep...

DET ROSA ROMMET...

Det som fascinerer meg snn p hotellet vi har bodd p et par dager i Chinatown, er hvordan de p en s herlig mte har forskt gjenskape 1930 tallets Shanghai. Overalt er det flotte sterke far...

UTENFOR HOTELLROMMET VRT P SHANGHAI MANSION

Disse bildene er utenfor hotellrommet vrt p Shanghai Mansion i Chinatown, og det er bare s utrolig koselig her. Jeg er kjempeglad for at jeg fant ved en tilfeldighet akkurat dette hotellet Har...

HOTELLROMMET P SHANGHAI TATT MED FISHEYE LINSE

Her ser du hotellrommet p Shanghai tatt med fisheye linse...jeg synes rommet er bare s stt, romantisk og koselig

SKULLE VRE BRYLLUP P HOTELLET...DET VAR PYNTET S FINT...

Hotellet vi har n bodd et par dager p i Chinatown, er kret til et av de romantiske hotellene i Bangkok. Jeg synes det var kjemperomantisk, og her gjres det i stand til bryllup. De pyntet s f...

SALSANIGHT I BANGKOK

Vi har hatt en helt fantastisk kveld i Bangkok, og det vil s klart si at vi var ute og danset salsa. Selvsagt hadde vi sjekket ut salsaklubber i Bangkok fr vi reiste, og det varierer fra gang ti...

LUNSJ I CHINATOWN I BANGKOK

Etter vi hadde vrt flere timer rundt for se p templer i Chinatown. S var vi veldig klare for mat. Vi var ogs temmelig varme etter ha gtt ute i solsteken, og hadde lyst til sitte inne. ...

DEILIG TEMPELDAG I CHINATOWN

S en ny morgen og vi forlater det koselige hotellet vrt for mange timer med nye opplevelser. Vr andre dag i Chinatown, ble en herlig tempeldag, ihvertfall for meg. Jeg tror ogs at Trond ...

CHINA TOWN BY NIGHT

Etter at vi hadde sjekket inn p hotellet i gr, tok noen bilder rundt p det ste hotellet, (de kommer selvsagt p bloggen litt senere), s gikk vi rundt i Chinatown. Det er skikkelig kos opplev...

HOTELL SHANGHAI MANSION I CHINATOWN I BANGKOK

S har vi sjekket inn i Chinatown, utrolig kos bo p hotell i en bydel jeg ikke har bodd fr. I Chinatown har jeg bare reist for spise, og bare vandre rundt og se p livet. Vi bor p koselige...

ENDELIG P VEI TIL BANGKOK

S er vi p vei til Bangkok og det frste hotellet vi skal bo p. Denne gangen reiste vi med British Airways og hadde en mellomlanding p Heathrow. Der rakk vi spise lunsj og slappe av litt fr...

DEN LIGGENDE BUDDHA I BANGKOK

Denne vakre liggende Buddha finner du i det flotte WAT PHO tempelet i Bangkok, som er det strste og eldste tempelet i byen. Det er utrolig fascinerende studere denne enorme Buddhaen, som jeg sy...

3 HOTELLER P 3 NETTER I BANGKOK

Da Julian og jeg var i Bangkok i psken i fjor, s gjorde vi noe vi aldri har gjort fr, nemlig som overskriften sier... 3 hoteller p 3 netter...... HOTELL MILLENIUM HILTON HOTELL PATHUMW...

CHAO PRAYA ELVEN I BANGKOK

CHAO PRAYA ELVEN - ALLE KONGERS ELV Den renner nesten 400 kilometer, blant annet gjennom ti byer fr den munner ut i Thailands golf. Langs elvebredden og i selve elven myldrer det av liv, og ...

LAST DAY IN BANGKOK

Det er s utrolig deilig vkne opp i Bangkok, jeg bare elsker utsikten fra hotellene vi har bodd p.  I dag er det siste dag her...og...i morgen har vi en helt annen utsikt ...og jeg g...

LAST NIGHT IN BANGKOK

Vi koste oss p det herlige hotellrommet etter all shoppingen. S bestemte vi oss for spise p HARD ROCK CAFE Julian var ikke p denne Hard Rock cafe sist vi var i Bangkok...s n bare mtte...

CENTRALWORLD PLAZA SHOPPING, BANGKOK

Klare for nye shopping utfordringer p CENTRALWORLD PLAZA Julian ble inviteret p en aldri s liten fingerboard duell, og...vi ble der en lang stund...en runde til...og....en til.... Det...

CENTARA GRAND @ CENTRALWORLD PLAZA, BANGKOK

VELKOMMEN TIL CENTARA GRAND Jeg har visst blitt til MR. METT.... :-) Dette hotellrommet liker vi! Roomservice, takk..... , Delikate farger og deilig plass til Julian og me...

VI ER KOMMET TIL: CENTARA GRAND @ CENTRALWORLD PLAZA

En liten taxitur fra hotell PRATHUMWAT til CENTARA GRAND @ CENTRALWORLD Kjempefint hotell, vi var her like etter 12 og hpet at vi skulle f sjekke inn litt tidlig, snn at vi kunne f maks ut a...

KOSER OSS P HOTELL PATHUMWAN PRINCESS

Litt slitne etter en lang shopping dag og fine opplevelser. Vrt ute og spist deilig thaimat og fr vi tok kvelden koste vi oss i en jazzbar p hotellet. Resepsjonen p hotellet. puss,...

MADAM TUSSAUDS I BANGKOK

MADAM TUSSAUDS ligger i shoppingsenteret SIAM DISCOVERY. Det ligger i 1 etasje. Vi var litt skeptiske siden vi har vrt flere ganger p madam Tussaudsi London. Var enige om at vi var glad vi gik...

SHOPPING I BANGKOK

Siden vi bor vegg i vegg med MBK...ja...da er det bare begynne her.  Her er det spill i alle varianter, og absolutt et sted hvor Julian tilbrakte tid Litt trket frukt og ntter er a...

N har vi sjekket inn p: HOTELL PATHUMWAN PRINCESS i BANGKOK

HOTELL PATHUMWAN PRINCESS <3Med tanke p navnet ....burde jeg leve som en prinsesse p dette hotellet...men...dette er Julians dag, og jeg gleder meg til dagen med skrekkblandet fryd.......

VR ANDRE DAG I BANGKOK

Ny morgen i denne byen jeg liker s godt. Det er allerede fra tidlig morgen et hektisk liv p Chao Praya elven. Jeg sitter og skriver fra sengen og bare nyter utsikten over elven. Det er b...

DINNERCRUISE P CHAO PRAYA I BANGKOK

Julian og jeg har hatt en superhyggelig kveld. Var p dinner cruise med en liten og intim bt, og det var bare s kos. Velkommen ombord p LOY NAVA Fatryet er en gammel risbt som heter TAHS...

FRSTE KVELD I BANGKOK HAR VRT HERLIG

Vi har hatt en helt fantastisk kveld i Bangkok.  Klokken seks var vi klare for dinner cruise, det var bare s kos, utrolig lenge siden jeg har vrt p middag p Chao Prayo elven. ...

LIVET FRA BRYGGEN P HOTELL MILLENIUM HILTON

Kjempekos sitte og vente p taxibten over til den andre siden av elven. Her er det et yrende liv p elven...det blir noen turer i lpet av dagen over elven, hotellets taxibt gr hele tiden og ...

HAR HATT EN KOSEDAG P HOTELL MILLENIUM HILTON I BANGKOK

Vi har hatt en herlig dag p hotellMillenium Hilton i Bangkok.  Hotellet er akkurat snn jeg tenkte det skulle vre, det er stille og rolig, samtidig er det absolutt ikke kjedelig her. (...

GRAND PALACE, BANGKOK

Grand Palace er uten tvil den strste turist attraksjonen i Thailand. Selv synes jeg det er helt overveldende g her og hver gang jeg er her...ser jeg noe nytt og lrer litt mer. Ganske mektig ...

Treskjringskunst utenfor Bangkok

Hver gang jeg er innom et center for treskjringi sr-st asia blir jeg like imponert, enten det er i Indonesia bde p Java og Bali, Vietnam eller Thailand. Det er helt fantastisk det de lager......

WAT PHO, BANGKOK

Er Bangkoks strste tempel og er kjent for den store liggende Buddha. Denne store Buddhaer 46 meter lang og 16 meter hy. Den er dekket med bladgull som er innsatt med perlemor. &...

SIAM OCEAN WORLD-BANGKOK, THAILAND

SIAM OCEAN WORLD Ligger i underetasjeni shoppingsenteret SIAM PARAGON Jeg synes absolutt det er verdt ta en tur innom her. Om du reiser med barn og vil 'shop to you drop'i Siam kan...