KENYA

STOLT OG ELSKVERDIG PAPPAGLEDE I KENYA

I dag fikk jeg bare lyst til dele disse fine bildene fra en Masai landsby i #Kenya. Julian og jeg var p besk her for et par r siden i forbindelse med safari, og vi snakket lenge med denne ...

STOR TAKK TIL SAFARIGUIDEN ALYAN

Vil bare gi et stort TAKK til vr aller herligste safariguide i Kenya. Mahamed Alyan Et herlig menneske, s god og morsom. Han var dyktig i jobben sin, og gjorde alt for at vi skulle ha det br...

SISTE SHOPPINGSTOPP FR MOMBASA

Etter at vi hadde vrt noen dager p safari var det deilig med et aldri s lite shopping stopp. Julian kjpte noen tredyr...vi hadde kjpt elefant og nesehorn fra fr, s n ble det sjiraff og lv...

MASAIENE OG DERES LANDSBYLIV

Masaiene er et av stammefolk i st-Afrika, de lever i det srlige Kenya og nordlige Tanazania. De har alltid vrt et stolt og selvstendig folkeslag. De holder i stor grad p sitt tradisjone...

MASAIENES HUS

Her ser dere masaienes hus...de er nok litt annerledes enn vre. De er laget av gjrme, pinner, gress, kumkk og urin. Husene er brdformet og er bygget rundt i en slags ring, snn at det blir en...

MASAI GUTTENES LANGE FLOTTE HR

Masai guttene kan ha langt hr frem til de gifter seg, s her er det lett se hvem som er single. De har et flott og flettet hr og som de setter inn med rd farge.

MASAIENES SMYKKE KUNST

Ettersom mer og mer av steder som masaiene tidligere har bodd, har blitt nasjonalpark, lever de ogs tettere og tettere innp det kenyanske samfunn. Deres levesett har ogs forandret seg gradvis.....

MASAIENE TRENGER IKKE FYRSTIKKER

Masaiene trenger ikke fyrstikker for f ild p blet...de fikser det lett som bare det uten. Litt gress, elefant eller kubsj...og en pinne som du ruller mellom hendene som str oppi en liten tr...

MASAI SKOLE

Masaiene gr ikke under skolesystemet i Kenya. De er det eneste folkeslaget som kan bevege seg over grensen mellom Kenya og Tanzania uten pass, de hrer til begge steder. De flytter ofte p seg s...

BRENNMERKET SM STUDENTER

Masaiene brennmerker barna nr de begynner p skole. For oss kan det s bde brutalt ut, og virker totalt meningslst. Bde de voksne og barna selv er veldig stolt av disse merkene. Han som vist...

HERLIGE MASAIBARN

Jeg bare mtte dele disse bildene av glade og lykkelige masai barn fra Masailandsbyen vi beskte... ...har allerede lagt ut to innlegg fra besket, og det kommer flere p lpende bnd... Alt fra ...

HVDINGEN I MASAI LANDSBYEN

Hvdingen i landsbyen var pappaen til han som viste oss rundt. Han var en en stillferdig mann som n tok livet med ro og lot de yngre arbeide. Han hadde vel sttt p nok med sine 9 koner og 50 ba...

VARM OG HOPPENDE VELKOMST AV MASAIENE

I forbindelse med at vi var p safari, s beskte vi en Masai landsby og fikk en varm og hoppende velkomst. Her gjr de fargerike Masai guttene seg klare for en velkomst dans. Det begynner gans...

SAFARITUREN VAR OVER, MEN VI OPPLEVDE FLERE DYR...

N som safarien var over trodde jeg ikke vi skulle f se noen dyr p en stund...men...der tok jeg feil.. Plutselig fra bushen, s kom det en hel gjeng med dromedarer som krysset veien... Dessverr...

SISTE STOPP VED UTGANGEN AV NASJONALPARKEN TSAVO

Her var vi ved utgangen av nasjonalparken Tsavo vest....og safarituren var slutt for denne gang.. Egentlig har jeg bare lyst til dra p safari igjen, jeg...men....Julian synes vi godt kan drye ...

ENDELIG EN FLOTT LVE OG ALLER SISTE SAFARI I TSAVO VEST

Endelig fikk vi se en flott lve, en skikkelig hannlve. ...han er s fin.... Jeg kunne bare ha sttt og fotografert han i timesvis...eller bare se...han er s flott Etter vi ...

TIDLIG MORGEN TUR BLANT SPENNENDE NATUR

En gutt som fortsatt sover veldig godt...og var vel ikke s klar for st opp 5.30.... Da han vknet trodde han det fortsatt var kvelden siden han hadde sovnet med klr p... Vel...det var bare ...

P NGULIA LODGE SISTE SAFARIKVELD

Vi hadde en superkos siste kveld p safari. Det var en safari som virkelig har tatt plass i hjertet, det var hektisk og utrolig opplevelsesrikt. Vi fikk s mange flotte dyr og vakker natur, og p...

GAMEDRIVE, SJIRAFFER OG HYENER P SEN ETTERMIDDAGS SAFARI

Det er like koselig med gamedrive om morgenen som om ettermiddagen, luften er forskjellig, det luker annerledes og fargene er annerledes. Jeg synes det er s fascinerende med alle fuglereirene ...

ETTERMIDDAGS GAMEDRIVE MED VAKKER NATUR OVERALT I KENYA

I nasjonalparken Tsavo vest er det en fryd kjre rundt bare for nyte den spektakulre naturen. Det er s variert natur, fra hye fjell til skog og endelse savanner. Det er frodig og det glin...

DET STRMMET TIL MED BFLER P LODGEN

Det er ikke bare p gamedrive vi s massevis av flotte dyr. Rundt lodgen var det om dagen var det blant annet bde bfler, vortesvin, elefanter, gaseller og bavianere. Om kvelden s vi leopard. ...

NGULIA LODGE I KENYA

Vi var p nok en flott lodge, og her koser vi oss rundt p omrdet et par timer fr det igjen er gamedrive. Er du p safari...s er det jo disse gamedrivene du er her for. S derfor er det viktig...

NOEN HERLIGE OG MORSOMME BAVIANERE P LODGEN

Bavianere er s st-rare med sitt litt hundelignende hode. De lever i store tropper og de samles sammen nr det nrmer seg natten og sover i trr eller blant steiner. Bavianere spiser det meste, ...

DEN FANTASTISKE UTSIKTEN FRA ROMMET P NGULIA LODGE

Her er den nydelige utsikten vi hadde fra sengen og balkongen p rommet vrt p lodgen. S vakkert...

ROMMET VRT P NGULIA LODGE I KENYA

Her er rommet vi bodde p da vi var p Ngulia lodge i Tsavo vest i Kenya. Det var ingen aircon eller alt for mye krimskrams, men det trenger man da ikke ute i bushen. Vi bodde i 1 etasje, med ver...

FREMME P NGULIA LODGE

S etter igjen gamedrive i Tsavo vest er vi kommet frem til Ngulia lodge hvor vi skulle bo denne natten. Vi hadde allerede opplevd s mye siden vi stod opp 5.30 at vi faktisk ikke helt forstr ayt...

GAMEDRIVE I TSAVO VEST I KENYA

Tsavo vest ligger i sr-st Kenya og strekker seg over 9,065 kvadratkilometer. Her er det et fantastisk og variert landskap og for meg var Tsavo vest en stor naturopplevelse ved siden at vi s kla...

S FANTASTISK GRNT RUNDT MIZMA SPRINGS

Jeg synes det er s utrolig vakkert ved Mzima Springs at jeg blir p en mte bare gende helt stille, og bare ser og ser rundt meg. Det er s utrolig grnt og frodig og spennende planter og trr ...

I EDENS HAGE I KENYA

Her i Mzima Springs fler det som at tiden str stille, jeg skulle i hvertfall nske den gjorde det. Det er s utrolig vakkert her og jeg fler at jeg virkelig er i edens hage. Her var det bare ...

FANTASTISKE MZIMA SPRINGS OG SMILENDE KROKODILLER I KENYA

Fantastiske Mzima Springs ligger i nordenden av Tsavo vest. Her bobler krystallklart vann fra en kilde, og her svmmer det flodhester, og du ser krokodiller som ligger og soler seg eller tar seg e...

S ER VI I VAKRE NASJONALPARKEN TSAVO VEST

N er vi i den fine nasjonalparken Tsavo vest, og vi er p vei til vakre Mzima Springs som du fr hre om i neste blogginnlegg, mens vi kjrte dit s var det bare nyte den flotte naturen. Denne ...

FREMME VED TSAVO VEST

S er vi kommet frem til nasjonalparken Tsavo vest. Vi stoppet litt, og tok en toalettpause og strakk litt p bena fr vi skulle ut p ny gamedrive og nye eventyr. Tsavo vest nasjonalpark drive...

FRA NASJONALPARKEN TSAVO ST TIL VEST

Etter en deilig frokoskt p Voi lodge, reiste vi fra nasjonalparken st til vest, og vi gledet oss til nye opplevelser. Dette er hverdagslivet mellom disseto nasjonalparkene som jeg fanget opp med...

FROKOSTTID P VOI LODGE

Etter ha vrt p safari noen timer fra tidlig morgen, var det deilig komme tilbake p lodgen for frokost. Vi spiste en skikkelig god frokost, og forskte tenke p at n skulle vi frst kjre...

VEKKING 5.30 OG UT P TIDLIG MORGENSAFARI I KENYA

Vi ble vekket tidlig...i hvertfall nr man har ferie, var ute av sengen fr 05.30...ja...til og med Julian. Forelpig var det mrkt, men etter at vi hadde kommet oss i safaribilen ble det litt og ...

FRSTE KVELD P VOI LODGE

Vi var litt slitne etter en lang frste safari dag, vi hadde sttt opp tidlig, lite svn natten fr, kjrt langt p humpete veier og p toppen av det: S UTROLIG MANGE HELT FANTASTISKE INNTRYKK ...

SOLNEDGANG OVER NASJONALPARKEN TSAVO ST I KENYA

oppleve et stykke Afrika i solnedgangen virkelig gjr noe med hjertet ditt... ......det er s vakker, og her er det lett kjenne lykkeflelse. Det fltes som hele nasjonalparkene badet i gull,...

MER GAMEDRIVE OG VAKKER NATUR I KENYA

Her er det bare bli med og nyte alle disse safaribildene fra herlig 'gamedrive'. ......kanskje de fr deg til f lyst til beske herlige Kenya.

SEN ETTERMIDDAGS SAFARI OMGITT AV VAKKER NATUR

Endelig tur for ny gamedrive. Jeg som vanlig gledet meg snn til kjre rundt og bare nyte Afrikas helt fantastiske natur. Selvsagt gledet jeg meg ogs til igjen se alle dyrene. Det f...

MORSOMME BAVIANERE OG KLAR FOR NY SAFARI

Det er sent p ettermiddagen og vi skulle ut p denne dagens siste safari. Her er vi utenfor den koselige Voi lodge. Vi gleder oss til ny safari og til komme og slappe av p lodgen p kvelden. ...

P OPPDAGELSESFERD P VOI LODGE I KENYA

Her er vi p en aldri s liten oppdagelsesferd rundt p lodgen fr vi igjen skulle p ny gamedrive. Det gjelder nyte hvert sekund og f med seg mest mulig, bde av hva yet kan se, sansene lukte...

BLIR ALDRI LEI AV SE P ELEFANTENE P VOI LODGE I KENYA

Jeg kan ikke noe for det...men...jeg blir aldri lei av se p alle de herlige elefantene som levde like utenfor den frste lodgen vi bodde p i Kenya. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett ...

GOPRO KAMERA OG FINGERBOARDVIDEO P LODGE I KENYA

Her fr Julian testet gopro kameraet sitt, og det er jo ikke alle som fr laget seg en fingerboardfilm med Afrikas savanner bak. Det var visst kjempekult fingerboarde nedover disse trappesats...

VAKKERT P VOI LODGE I KENYA

Det er ubeskrivelig vakkert her og det er helt herlig bare nyte den fantastiske naturen, kjenne lukten av Afrika og se ville dyr i sitt rette element.

LUNCH P VOI LODGE I KENYA

S var det endelig tid for en skikkelig lunch p lodgen, vi hadde n et par timer til kose oss p lodgen, fr vi igjen skulle p noen timers safari sent p ettermiddagen. Herlig afrikansk feng...

FREMME P VOI LODGE

Her er vi endelig fremme p Voi lodge i Tsavo st nasjonalpark i Kenya,  og synes det er mer koselig enn forventet. Rommet vrt ligger i annen etasje, det er litt skjevt og levende, og bar...

VR FRSTE SAFARI GAME DRIVE I KENYA

S kunne endelig vr frste 'gamedrive' begynne. Vi kjrer rundt blant s utrolig spennende og vakker natur, bare det er for meg nok til kjenne lykkeflelse. Se alle de vakre trrne, flere ...

FREMME VED TSAVO ST NASJONALPARK

S er vi endelig fremme ved Tsavo st nasjonalpark....og det er n det endelig skal begynne.... Vi gledet oss veldig til frste gamedrive og lurte snn p hva som ventet oss...hvilke dyr vi skulle...

FRA MOMBASA TIL NASJONALPARKEN TSAVO ST

Etter bare ha beundret den vakre soloppgangen du kunne se i forrige innlegg, s gledet vi oss n enda mer til eventyret som ventet. P vei til safari, var det bare nyte hverdagslivet i Keny...

VR SAFARITUR BEGYNTE VED SOLOPPGANG

Vr safari i Kenya begynte ved soloppgang i Mombasa, og vi virkelig gledet oss til disse dagene hvor vi skulle oppleve Afrikas ville dyr. Vr guide mtte oss ved hotellet, og han var en utrolig he...

SNART P TIDE SPARKE I GANG BLOGGINGEN FRA VR SAFARI I AFRIKA

Det begynner bli et par uker siden vi kom hjem fra Kenya. En del venner og bekjente som har begynt mase om det snart kommer blogging fra safarituren vr. Deventer i spenning p bilder av alle...

ENKELT, MEN UBESKRIVELIG NYDELIG SPA P VOYAGER

P hotellet vi bodde i Kenya, s var det s klart bde manicure, pedicure og alt av hrbehandlinger. ......men...massasjestedet var kanskje det som sjarmerte meg mest. Massasjen foregikk p en li...

SHOP TO YOU DROP P STRANDEN I MOMBASA

Om du er p stranden i Mombasa, og skulle kjede deg litt p solsengen, og kanskje er for lat til spille fotball eller andre fysiske strandaktiviteter. S skal jeg love deg at du kan holde d...

EN DEILIG DAG P STRANDEN I KENYA

Detvar s deilig ligge herog se utover det vakre indiske hav.... Kjenne den deilige hvite fine sanden under fttene, en spennende lukt av Afrika og saltvann. Detvar ikke trykkende varm ...en le...

BASSENGKOS OG LUNCH P MOMBASAKYSTEN

Lunchtime...og mens vi venter p maten...s sjekker Julian om han gtt glitt av noe i verden utenfor Kenya.... En av hotellets ste pusekatter ligger p vent under bordet og hper p at noe go...

MIDDAG OG EN FANTASTISK KVELD P FORT JESUS

Fort Jesus er spennende og vakkert i mrket, og det var mange lyder og det var en slags trolsk atmosfre. Vi hadde det s utrolig kos kveld og med god mat og vakker musikk i bakgrunnen. Det v...

LYD OG LYS SHOW P FORT JESUS I MOMBASA

Om kvelden kan du oppleve et fint lys og lydshow i dette fine fortet. Her kan du lre mer om kampene om Fort Jesus. Selve showet kan vel ikke kategoriseres som spektakulrt om du har opplevd lys ...

P TUR GJENNOM GAMLEBYEN I SKUMRINGEN(MOMBASA)

Gamlebyen i Mombasa er ogs vakker i skumringen, og den har en spesiell stemning om mange fremmede lukter. Den arabiske innflytelsen p Mombasa har vrt betydelig og fremtredende p ulike tids...

EN HERLIG KVELDSUTFLUKT MED BTTUR LANGS MOMBASAKYSTEN

Her kommer det bilder fra en herlig bttur vi hadde i forbindelse med at vi skulle p Fort Jesus. Vi hadde det kjempekos p dette stedet mens vi ventet p bten Det var s vakre farger p alle ...

DEN GAMLE HAVNEN I MOMBASA

Den gamle havnen i Mombasa har en frodig og lang historie. Forskere mener at denne havnen var en blomstrende havn allerde s tidlig som i det 12.rhundre Varer som gull, elfenben og krydder ble h...

GAMLEBYEN I MOMBASA

Gamlebyen i Mombasa er et spennendeog fargerikt sted. Det er den delen av Mombasa som minner om da araberene hadde tung innflytelsep byen og dens kultur, spesielt nr det gjelder arkitektur og sp...

FORT JESUS I MOMBASA

Fort Jesus i Mombasa er en populr turist attraksjon i Mombasa, og det er fort jeg synes det er absolutt verdt beske. Fortet ligger langs kysten i nrheten av gamlebyen. Mombasa fungerte som e...

GOD MAT OG HERLIG STEMNING LANGS MOMBASAKYSTEN

Vi hadde en utrolig kos kveld p Tamarind dhow bten. Det var en kveld med herlig stemning og vakker utsikt p begge sider. De som jobbet p bten gjorde det de kunne for at vi skulle fle oss ...

FIN OG HISTORISK UTSIKT LANGS MOMBASAKYSTEN

Mens vi var p et 'dinnercruise' s var det bare kose seg. Nyte utsikten p hver side av bten. Det er mange fine hus langs kysten med fine brygger og btplasser Kos utsikt p alle kanter ...

DAWA....COCTAILEN SOM SKAL KURERE ALT....

Her skal dere f smake p nasjonaldrinken i Kenya...eller den drikkes vel i hele Afrika.... (Opprinnelig skal den visst komme fra Brasil, men er tatt med over til Afrika...) DAWA er en frisk og g...

VELKOMMEN OMBORD P TAMARIND-DHOW BT I KENYA

VELKOMMEN OM BORD Denne btturen gleder jeg meg til...bare slappe av og kose oss i vakre omgivelser Det er s vakkert rundt p alle kanter Mannskapet ombord begynner fo...

KOSER OSS I VAKRE OMGIVELSER FR BTTUR I KENYA

Et koselig VELKOMMEN skilt er det som mter oss der hvor bten vi skal ta gr ut i fra. Ja...i dag har vi valgt en bttur med bare kos p Tamarind Dhow Vi var omtrent en time for tidlig...

ROSA OG RDE ELEFANTER

Ofte hrer man om de rde elefantene i Tsavo nasjonalpark i Kenya De fr den rde fargen fra lateritt jorden i omrdet som de tar herlige gjrmebad i, og de tar og kaster den rde jorden over seg...

HVORDAN AFRIKANSKE KVINNER KAN BRE S MYE P HODET

Dere som leser blogg min, vet at jeg beundrer afrikanske kvinners eleganse og ikke minst hvordan de kan bre s mange kilo p hodet uten at det en gang ser tungt ut. Dette fant jeg ut at jeg mtte...

SKULLE NSKE JEG KLARTE BRE SNT P HODET

Det er s utrolig imponerende hvordan afrikanske kvinner brer tunge ting p hodet. De gjr det p en s hyreist, stolt og vakker mte....de nesten bare glir vuggende av sted uten pese og bre ...

HVERDAGSLIV I EN LANDSBY I KENYA

Fikk s lyst til dele noen bilder fra en landsby i Kenya vi har beskt. Det er et annerledes og vakkert sted med nydelig natur, og man lever s absolutt i pakt med den. Ja...de lever et liv s ...

HELT UNDVENDIG MED BARNEVOGN...S IKKE EN...

Jeg s ikke en eneste barnevogn i Kenya, derimot mtte jeg mange vakre stolte mammaer som bar sine barn p bde mage og rygg. Afrikanske kvinner virkelig imponerer meg...de brer barn bode foran o...

KOMMET HJEM FRA EN FANTASTISK REISE I KENYA

N har vi kommet hjem fra en helt fantastisk reise i Kenya som har inneholdt det meste. Vi har bodd p et koselig hotell, ikke det beste all inclusive hotellet vi har vrt p, men...det visste...

S AFRIKANSK,S VAKKERT

Fkkbare lyst til dele disse vakre bildene av nydelige mennesker, som gjorde sitt beste for lage et et fint 'back to the roots' musical.

AKKURAT N HAR JEG LYST TIL BARE VRE I KENYA....

Tenk bare vrt her noen uker til...bare nyte varmen og de vakre omgivelsene.... Dette ble min ste kompis siste uken, han kom ut fra sitt gjemmested hver gang jeg gikk forbi, og vagget forbi...

ROLIG MORGENSTUND OG HERLIG LUNCHTIME

S deilig med stille og rolig morgener fr de fleste andre har sttt opp... Satt ute og ryddet bilder til et blogginnlegg og tok meg et lite morgenbad. I mens jeg badet var det en frekkis som stj...

MIDDAG OG SHOW

Her ble det vegetar middag p meg. Stekt ris og grnnsaker med urter og krydder , i tillegg grnnsakcurry. Det smakte deilig. Julian hadde pastakveld...men...savnet litt skikkelig chili saus o...

EN SEN ETTERMIDDAG P VOYAGER HOTELL I KENYA

En sen og deilig ettermiddag p Voyager beach resort og det er umulig ikke gjre noe annet enn kose seg. Her er det lett vre sosial, det er s utrolig mange koselige mennesker fra store...

RUNDT OMKRING I HOTELLHAGENE

Kos bare vandre rundt i de koselige hagene p hotellet... Her er forsiden av hotellet og inngangspartiet. Vakker vegetasjon overalt

HERLIGE MOMBASAKYSTEN

KOSER OSS, KOSER OSS OG KOSER OSS P VAKRE MOMBASAKYSTEN (#reise,#reiseblogg,#ferie,#kenya,#mombasakysten,#afrika)

EN FORMIDDAG MED SHOPPING OG LOKAL PIZZA

Julian og jeg tok taxi til det nrmeste shoppingsenteret og fikk blant annet tatt ut penger. Det var et fint og vestlig shoppingsenter i stor kontrast til alle markedene vi har vrt p. Det v...

MORGENTUR VED SOLOPGANG I KENYA

En liten tur rundt p hotellet en tidlig morgen for nyte soloppgangen p Mombasakysten. LYKKE, spr du meg. (#reise,#reiseblogg,#ferie,#kenya,#mombasakysten,#afrika) ...

AFRICAN DANCE NIGHT AT VOYAGER HOTELL P NYALI BEACH

Herlig afrikansk dancenight p hotellet...og det var bare kaste seg ut i dansen etter at denne innleide morsomme dansegruppen hadde vist oss danser fra forskjellige regioner i Kenya. Jeg hadde i...

JULIAN TESTER GO PRO 2 KAMERAET SITT UNDER VANN

Julian skulle endelig f teste sitt go pro kamera som han fikk til jul under vann. S var det bare putte kamera inn i det vanntette huset     Dette blir spennende...... ...

N HAR JULIAN FTT EN JOBB TIL I KENYA.....S VI KOMMER NOK IKKE HJEM...

I gr fikk Julian spille litt med bandet p hotellet, og det syntes han var stort. Synes han var tff som bare kastet seg ut i det...kunne ikke sangene og bare spilte p gehr. N kunne han bare ...

MINE OPPLEVELSER P STRANDEN I DAG

LIVET HER HERLIG P NYALI BEACH I KENYA Det er s utrolig deilig bare sitte p min solseng p stranden og bare la kamera g... Se alt det vakre jeg fanget opp p en kort stund...m jo bare bli ...

FARGERIKE OG FLOTTE KENYANSKE KVINNER

Jeg synes kenyanske kvinner er s flotte og fargerike. Det er s mange typer klesdrakter her fra de mest moderne korte skjrt til muslimske heldekkene drakter, vakre indiske sarier og de mest...

EN HERLIG TIME P STRANDEN

Bilder fra en herlig time p stranden, det er s mye nyte og det er s  fint her. JA, EG KAN VIRKELIG ANBEFALE DEG TIL REISE TIL KENYA. Du er i vakre omgivelser, det sol og varmt, det...

EN FARGERIK TUR I MOMBASA BY

Vi har vrt flere ganger i den fargerike byen Mombasa og det har vrt en fantastisk og annerledes opplevelse hver gang. Julian synes Mombasa er helt ulik alle andre steder han kan husk...

ALLTID KOSELIGE KVELDER P VOYAGER HOTELL I KENYA

Kveldene her er s utrolig koselige, og det skjer stadig noe nytt. Etter middag henger Julian med de andre tenringene p hotellet, og de koser seg som bare det. Vi er flere familier som er b...

TUSEN TAKK

Jeg vil bare si TUSEN,TUSEN TAKK  for alle de koselige kommentarene jeg fr p bloggen n mens jeg er i KENYA. Er s utrolig takknemlig og leser dem alle. Nettet er veldig er veldig ...

DETTE ER LIVET, HERLIGE MOMBASAKYSTEN

Det er s utrolig fint her, og jeg nyter hvert sekund.     (#kenya,#mombasakysten,#ferie,#reise,#reiseblogg)

I LOVE KENYA

Ja, selvsagt elsker jeg Kenya. Har overhodet ikke lyst til reise hjem, men det har jeg jo aldri nr jeg er ute og reiser. Vi har en fin ferie, selv om Julian har vrt syk og noe utmattet. &...

ALLTID KOS MED MIDDAG

Det er god middag p hotellet, men som vanlig skulle Julian og jeg nske at det var litt mer spicey. Vi ble begge s glad da vi s ord som indisk-curry-masala... ....og tenkte he he...mmm...dette...

MENS JULIAN HAR VRT SYK

Mens Julian har vrt syk...s har jeg jeg vrt en del inne p rommet hos han, ftt skrevet mye om Kenya, og dyrene her osv. Siden det ikke er internett noe annet sted enn i resepsjonen, s har jeg...

JULIAN HAR FTT NY JOBB I MOMBASA

I gr kveld orket Julian bli med p en bttur langs Mombasakysten og selv om han er slapp og syk, fortsatt hoster og er tett i ret, s er formen stigende. Det var en fantastisk bttur&nbs...

STE APEKATTER P TERRASSEN P MOMBASAKYSTEN

Disse stnosene har vi besk av p terrassen hver ettermiddag, det er bare holde p det man har og srge for at terrassedren er lukket. Julian er kjempeflink til passe p sakene vre e...

KOSER OSS I VAKRE OMGIVELSER

Vi koser oss i vakre omgivelser og nyter alt det vakre rundt. Julian erdessverre fortsatt syk, men er bedre. Disse bildene er tatt den frste dagen da vi kom, det var den dagen han begynte bl...

VI ER I PARADIS

Vi er i et herlig paradis her p Mombasakysten

UTSIKTEN VI VKNET OPP TIL P VOYAGER BEACH RESORT

Dette er utsikten vi vkner opp til, og det er s deilig fredelig her, samtidig som det er masse musikk, dans og glede. jeg har dessverre ikke ftt vrt p internett noe srli...

FREMME P HOTELLET I MOMBASAKYSTEN

S var vi endelig fremme p hotellet vrt p Mombasakysten. S var vi kommet innenfor porten p VOYAGER BEACH RESORT...eller jeg burde ha sagt skipet... Hotellet er laget som et skip og er da s...

NORWAY-FRANKFURT-KILIMANJARO-MOMBASA

S er vi endelig p vei til Kenya, og dette eventyret gleder vi oss veldig til. Her slr vi i hjel litt tid i Frankfurt, Julian hadde ikke glemt sist vi var p denne flyplassen, da skulle vi til V...

PAKKER...SNART AVREISE KENYA

N holder jeg p pakke for harde livet..... Snart avreise ...og da blir det et par herlige uker her...mmm...det skal bli s utrolig herlig. Vi skal bo p denne deilige stranden...og det blir no...