januar 2012

VÅR FINE OSLO HARD ROCK CAFE

Så hadde vi endelig med oss kamera på Hard Rock Cafe. Vi spiser der ganske ofte, men glemmer alltid å ha med kamera. I dag hadde vi ikke så god tid, ikke var vi så sultne, hadde bare lyst på noe,...

HARD ROCK CAFE MED JULIAN OG PAPS/BESTEFAR

I går var jo Julian og jeg på Hard Rock Cafe, det er vi jo relativt ofte, men glemmer som regel kamera når vi er der. På ferie har jeg jo alltid kamera for hånden, men når jeg er hjemme så hender ...

MANDAGER ER DIG

I dag har det vært en travel mandag på privaten og lite jobbing på meg. Til gjengjeld så jobbet jeg i går og har en arbeidsdag som er milelang i morgen... Julian hadde time hos reguleringstannleg...

DEN RUNDE ØYA, LA GOMERA

Det kanariske folket kaller La Gomera for den runde øya. Ser du øya ovenfra skal den visst se ut som et sykkelhjul Her finner du frodige daler som skjærer seg gjennom landskapet fra øyas indre ...

RUNDT HAVNEN I SAN SEBASTIAN

Måtte bare legge ut noen bilder av den koselige havnen i hovedstaden San Sebastian på La Gomera. Det var så mange fine inntrykk ved bare å gå rundt og titte på fjellene, husene, folkelivet og alle...

ET UNIVERS AV MIKROORGANISMER

Et univers av mikroorganismer har etablert seg dypt inni nasjonalparken Garajonay Den mørke fuktige skogen som dekker 10 prosentav øyas overflate og den er 40 kvadrat kilometer. Det finnes ca 4...

HEKSENES MØTEPLASS

Midt i nasjonalparken Garajonay et stykke inn i skogen åpenbarer det seg en lysning. HEKSENES MØTEPLASS....LA LAGUNA GRANDE Midt i denne tette vegetasjonen finnes denne helt åpne plassen som ...

TORGET I SAN SEBASTIAN

Sentrum i denne søte hovedstaden på la Gomera er torget. Det ligger så herlig behagelig i skyggen av majestetiske, vakre gamle laubærtrær. Flere kafeer ligger rundt. Hver lørdag er det også ...

HOTELL PARADOR NATIONAL CONDE PÅ LA GOMERA

Det ligger på en høyde i hovedstaden San Sebastian og har en flott utsikt mot Tenerife. Hotellet er 4 stjerners og med kanarisk arkitektur. Hotellet ligger i sentrum av San Sebastian og kun 2...

TORRE DEL CONDE

Torre del conde er bygget i 1447 som en strategisk festning. Dette bygget er ikke bare det eldste bygget på La Gomera, men også kanarieøyenes eldste. Dette festningstårnet ligger i en parken ved ...

SAN SEBASTIAN, HOVEDSTADEN PÅ LA GOMERA

Hovedstaden på La Gomera er en koselig liten by. Torget har dere jo allerede sett i det forrige innlegget, og mye av aktiviteten i byen er rundt det, og særlig på lørdag når det er marked. Byen h...

FRA HERMIGUA TIL SAN SEBASTIAN

Så begynte vi på kjøreturen fra Hemigua i nordøst og ned til hovedstaden San Sebastian. Siden jeg var på La Gomera sist, og det er temmelig mange år siden.... Såhar det heldigvis kommet flere nye...

DEN FINE OG SPENNENDE HERMIGUA DALEN

Vakre Hermigua ligger nordøst på la Gomera, og ligger romantisk til mellom to fjellkjeder Er utrolig fasinerende med sin landlige sjarm og eviggrønnevegetasjon, og fjellene på hver side. Her finn...

VAKKERT STED VED HERMIGUA

På dette vakre stedet rett ved the twin rocks i Hermigua kunne vi nyte deilig farger og gode lukter. Her var det nydelige julestjerner og morsomme kaktuser og palmer. Det bugnet av frukt og grønn...

THE TWIN ROCK OF HERMIGUA-TO VULKANSKE ÅPENBARINGER

Et av landemerkene i Hermigua er tvillingsteinene Roques De San Pedro. To vulkanske åpenbaringer

LUNCH PÅ LAS ROSAS, OG SPENNENDE OMGIVELSER

Denne dagen spiste vi lunch på en restaurant som heter las Rosas og ligger i landsbyen med samme navn. Restauranten ligger idyllisk til med en fantastisk utsikt. Her spiste vi tradisjonell kanari...

VAKRE BLOMSTER OG NYDELIG SMÅKAKER

Like før lunch på La Gomera, var vi innom dette vakre stedet. Så mange fantastiske planter, blomster i alle farger og verdens deiligste småkaker.

SILBO SPRÅKET PÅ LA GOMERA

Få havner ogbratte daler med fantastiske raviner gjorde kommunikasjon på øya vanskelig. Urbefolkningen utviklet derfor plystrespråkert Silbo for å kommunisere over lange avstander. Det ble utvi...

GUANCHENE....FOLKESLAGET INGEN HELT HVOR DE KOM FRA

Los Guanches er det spanske navnet på den eldste kjente befolkningsgruppen på kanarieøyene.De innvandret en gang mellom 1000 og 100 år før kristus. Guanchene opprinnelig sted skal ha vært Teneri...

JEG ELSKER SMÅGODT

Disse bildene er faktisk fra dyreparken på Tenerife i romjulen, men syntes de passet så godt i dag siden det er lørdag. Jeg bare elsker smågodt, eller egentlig elsker jeg småsjokolader, men kan ik...

HVERT SKRITT ET ØKOLOGISK EVENTYR - GARAJONAY

Garajonay er en fantastisk nasjonalpark med spennende og trolsk natur. 25. november 1986 ble nasjonalparken oppført på UNESCO's verdens kultur og natur arvsted. Det er en spennende og gammel ursk...

HVORFOR NAVNET GARAJONAY - EN KJÆRLIGHETSHISTORIE

Den fantastiske og vakre nasjonalparken GARAJONAY, har en kjærlighetshistorie bak seg. GARA OG JONAY Den vakre nasjonalparken garajonay har fått navnet sitt på grunn av en trist kjærlighetshi...

FOR EN HERLIG GORILLA...KJEDER SEG, ELLER.....

Måtte bare dele....synesbildene var så herlige.

I DAG HAR JEG KASTET NOE UT AV LIVET

I DAG HAR JEG KASTET UT NOE AV LIVET MITT FOR GODT DET VAR FAKTISK PÅ TIDE FORSTÅR NÅ AT DET VAR EN HERLIG GAVE Å GI MEG SELV SÅ DEILIG OG BEFRIENDE FØRST VAR JEG USIKKER OG NØLENDE... TENK...

KUNSTEN AV Å SLAPPE AV

He he...det er mange av oss som har mye å lære av gorillaen her..... 'take it easy baby'

KANSKJE KYSSE EN FROSK

Kanskje jeg skulle kysse denne frosken..... Hva om den ble til en vakker prins som ville behandle meg som en prinsesse resten av livet... Nei, sorry frosk...du blir nok ikke kysset.....venter...

ER DET MULIG Å FÅ VÆRE PÅ DO I FRED???????

Er det mulig å få litt privatliv, kanskje....i det minste gå på do i fred.....

KOSER SEG I TEMPELET

Se disse apekattene som bare koser seg sånn ved et tempel rett utenfor Hua Hin, som på norsk kalles apeberget. Det er bare å gå inn på Hua Hin kategorien min på bloggen, så ser dere mer bilder og ...

EN STOLT TIGER

En vakker og stolt tiger. Jeg synes at de er et av de vakreste dyr i verden. Tiger et et stort pattedyr og det største av alle kattedyr. Tigeren må vel være et av de dyrene som er lettest å kj...

ALLE VERDENS DYR

Jeg skriver jo egentlig en reiseblogg med passion for life.... ...men passion for life...innebærer jo passion for så mye. Når det gjelderblogginnlegg om dyr,så begynte med dagens dyrebilder. Jul...

SÅ SØTE TIGRE

Ups...den ene dyttet meg litt med labben sin... Julian har vært så bettatt av tigre og løver helt siden han var liten. Så å komme til dette tigertempelet med tigre overalt.....var stort.. Om...

PÅ HAITI.....BARNEVOGN LIKSOM....

Dette bildet er tatt i en landsby på Haiti, vi reiste inn over grensen fra Dominikanske Republikk Da jeg kom med Julian i barnevogn...pekte de og holdt på å le seg i hjel...de syntes barnevogn v...

SELVSAGT HAR JEG KLAPPET EN TIGER

Dagens dyrebilde er fra et tempel i Thailand. Har du lyst til å lese mer om tempelet...så er det bare å gå inn på Thailandskategorien min.

KANSKJE IKKE HELT HVA JEG HADDE TENKT MEG

Da jeg bodde i Kuala Lumpur i Malaysia...kjørte jeg alltid forbi denne blokken på vei inn til sentrum....jeg klarte ikke å unngå og se på den....den fasinerte meg sånn... ......og...ikke minst.......

DAGENS HYLLEST AV MANNEN

Ja..... jeg setter gjerne mannen i fokus...er så utrolig glad for at dere finnes... Bildene er tatt i byen Jakarta som jeg er veldig glad i...altså hovedstaden i Indonesia...og denne byen finner...

DAGENS HELDIGSTE GUTT

Det er så deilig å finne noe å bli glad av og da syntes jeg i det passet med disse ildene av dagens heldigste gutt. Disse bildene er tatt i julen på Tenerife i Loro Parque. Kan dere tenke dere ...

MIN EGEN BARBI PÅ LENAMON SIN BLOGG

Jeg måtte jo bare kopiere detteherlige innlegget fra min kjære bloggvenninne som jeg ikke har kjent så lenge, men har blitt litt kjent med i forbindelse med blogggene våre, og også på utsiden av bl...

BRUKSANVISNING PÅ LIVET...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Noen ganger skulle JEG ønske det var BRUKSANVISNING PÅ LIVET ....men.... det er det jo ikke så da får JEG GÅ UT Å FIKSE DET SELV DA HERLIG ....da ...

BARE MÅ HA....

De som kjenner meg vet at jeg er en skikkelig godterigris....men....jeg liker ikke så godt marsipangris. Det er bare at i dag har jeg ikke noe godteri...og jeg har vært på skattejakt i alle skap...

GOD TUR TIL PAPS OG TORHILD TIL HUSET I THAILAND

I Nå har nettopp pappa og Torhild reist ned til huset i Thailand... Ønsker dem et deilig opphold med mye kos...kjenner jeg dem rett så blir det som vanlig noen sporty måneder. Fra golfing, dagli...

JEG GJORDE DET FOR Å VÆRE SNILL...

Jeg måtte le litt tidligere i dag... En av klassekameratene til Julian kommer i blant og selger VG på døren på søndager...jeg har som regel vært innom VG på internet før hun kommer, og fått med ...

NASJONALPARKEN GARAJONAY

Vi har endelig stoppet ved den fantastiske nasjonalparken GARAJONAY Nasjonalparken har fått navnet etter to vakre mennesker, Gara og Jonay ...og den historien skal dere få høre en annen dag. ...

FORANDRENDE VÆR OG TROLSK NATUR

Ettersom vi kommer opp i høyden...både været og landskapet forandrer seg... Dette er på vei før vi kommer til den vakre og grønne nasjonalparken Garajonai

LA GOMERA'S FANTASTISKE LANDSKAP

La Gomera er en vulkanøy med skiftene landskap og det er en av grunnene til at den er så fasinerende. Her reiser vi med buss fra hovedstaden San Sebastian, det er sol og varmt. De reiser oppover ...

FASINERENDE SPEKKHOGGERE

Spekkhoggere er utrolig fasinerende og ikke minst store pattedyr. Spekkhoggerene er en delfinart som tilhører tannhvalene. Jeg harbadet med delfiner, men hadde vel vært mer skeptisk til disse. ...

LEI LIVET...NEI DA...BARE LITT UHELDIG MED FOTOGRAFEN...HE HE..

He he...ikke hver gang man er like heldig på bildet...eller jeg mener...ikke hver gang fotografen er like flink...eller kanskje egentlig veldig flink..fanger deg nettopp i ditt virkelig ærlige og r...

VAKRE, KLOKE DELFINER

Mennesker har alltid beundert delfiner, og selv synes jeg de er noen elgante og vakre skapninger. Iantikkens Hellas ble delfiner dyrket som guder, og de mente at delfinene hadde overnaturlige ev...

JEG ER SÅ GLAD...SÅ UTROLIG GLAD

Akkurat nå kjenner jeg herlig lykke. Grunnen til det er at Julian er så frisk om dagen. Det betyr jo at jeg ser ikke snurten av han, men sånn har det alltid vært. Julian er et utemenneske, og ...

NOSTALGIBILDER FRA GUINNESS WORLD RECORDS MUSEUM

Siden jeg hadde et innlegg om museet tidligere i kveld, så fant jeg likeså godt frem bilder fra en annen tur dit også. Vi har mange morsomme minner fra dette museet sammen med Memduh, Kent og Denn...

GUINNESS WORLD RECORD MUSEUM I KØBENHAVN

Guinness World Records museum ligger i Østergade 16, og rett ved Strøget. Det er umulig når du er i denne gaten å ikke se hvor det er...for utenfor står det en statue av verdens høyeste mann. Han...

NOSTALGITUR TIL KØBENHAVN

Siden Julian og jeg var i København forrige helg, og jeg etter det allerede har lagt inn et nostalgi innlegg...så er det jo bare å fortsette med et par til. Den familien vi har hatt flest turer ti...

HARD ROCK CAFE I KØBENHAVN

Av en eller annen grunn har vi liksom aldri fått somlet oss til å spise på Hard Rock cafe i København, ennå så mange ganger vi har vært der. Vi var der da Julian var liten, bare noen år etter at d...

KØBENHAVN NOSTALGI MED ERITREAFAMILIEN VÅR

Siden Julian og jeg koste oss i København i helgen, så tenkte jeg på en annen helt herlig tur til København. Det var i høstferien for noen år siden med våre nydelige venner fra Eritra. Dere har h...

BARE MÅTTE....FRA KØBENHAVN

He he...jeg bare måtte legge ut disse bildene jeg fant fra en tidligerehelg i København. Disse bildene kommer til å koste meg dyrt...Julian kommer til å....... Vi har vært en del ganger i Københa...

FLOTT JANUARDAG I OSLO

I går så hadde jeg en nydelig spasertur gjennom slottsparken, hadde fri fra jobb nesten hele dagen fordi jeg skulle til legen for sjekk av kneet etter operasjonen...og jeg har jo alltid med meg kam...

DRONNING MARGRETHE 40 ÅR PÅ TRONEN 14.JANUAR

Da vi var i København på lørdag var det stor feiring der, du kunne se danske flagg vaiende over hele byen. Dronning Margrethe har nemlig vært dronning i 40 år, på denne dag altså 14.januar døde he...

DET BLE EN KOS TUR TIL KØBENHAVN PÅ JULIAN OG MEG

Som dere kunne lese av det forrige blogginnlegget, så har mitt syn på tur med danskebåten endret seg fra å nekte å bli med til ganske så positivt. Så Julian og jeg hadde en ordentlig kosetur samme...

MITT FORHOLD TIL DANSKEBÅTTUR HAR ENDRET SEG GJENNOM ÅRENE

Julian og jeg har hatten riktig så herlig kosehelg, med en lang og fin dag i København, oghelgen vår fårdere høre om i neste blogginnlegg. ....men.....jeg har tidligere...... Jeg har alltid hat...

LUNCH PÅ HARD ROCK CAFE

Har lånt IPod'en til Julian og er en rask tur innom.Vi hadde en kos båttur i går, bare slappet av og i dag så strutter vi begge av energi.Sitter nå på Hard Rock Cafe og spiser lunch.Vi har ikke de ...

TUR TIL KØBENHAVN

Denne helgen blir det nok lite blogging på meg, jeg skal bare bruke den sammen med Julian. Vi reiser en tur med båt til København, har vunnet en tur i adventskalender, så da fant vi ut at da kunne...

TAR LIVET SOM DET FALLER SEG

Her er det en som tar livet med ro

DAGENS BILDE: FRA TENERIFE

VAKKERT Bildet er tatt på Tenerife i desember.

FERGEHAVNEN I SAN SEBASTIAN

Selv om San Sebastian er en liten og relativt søvnig by, så livner den til på formiddagen av eventyrlystne dagsturister som vil oppleve øya. Hver dag går Fred Olsen sine hurtigbåter fra Los Cris...

DAGENS BILDE

Syntes dette bildet jeg tok på Tenerife i julen passer så godt på begynnelsen av året. Se på denne busken...den forbereder seg for skinne ...og går løs på et nytt år med optimisme og glede og py...

KOSEDAG PÅ TENERIFE I ROMJULEN

Lunch ved havet, og vi spiste deilig kylling og salat...og Julian tok noen ekstra pizzastykker og droppet vel det meste av salaten... Etter maten lot vi den synke ved å gå en liten tur i nærområ...

TRENINGSTUDIO PÅ HOTELL RIU BUENA VISTA

Jeg fikk en mail om det var treningsmuligheter på Riu Buena Vista....og ja...så klart har jeg bilder av det også. Hun hadde sett bilder av tennisbanen på bloggen min, og lurte på om det var andre ...

PERFEKT ETTERMIDDAG PÅ HOTELL RIU BUENA VISTA

Vi startet ettermiddagen med en herlig julefilm...ja..i løpet av en uke så vi også denne julen alle hjemme alene filmene...ingen jul uten dem. Julian fikk ny IPAD til jul og den ble flittig bruk...

RIU BUENA VISTA PÅ TENERIFE

Rett og slett kosedag rundt på hotellområdet

KOSEKVELD ETTER EN HERLIG DAG I DYREPARKEN PÅ TENERIFE

Davi kom hjem etter den fantastiske dagen i dyreparken, var vi bare innom hotellrommet og skiftet. Så gikk vi ned og spiste middag. MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM...SIER JEG..................

SUPER DAG I LORO PARQUE PÅ TENERIFE

Vi hadde denne dagenen fantastisk dag i Loro dyrepark på Tenerife. Det er en vakker park, og det er kos og bare vandre rundt i de nydelige omgivelsene. Dette var dagen vår i bilder, og så kommer ...

FANTASTISK TUR FRA TENERIFE TIL LA GOMERA

Det er tidlig morgen, og for en Julian som stort sett de tre siste dagene før denne turen har holdt sengen det meste av dagen og bare slappet og forsøkt å komme til hektene etter flere ukers sykdom...

LOS CRISTIANOS BY NIGHT

Siden jeg skrev om Los Cristianos på dagen i dag...så får jeg vel servere noen bilder fra den samme byen by night. Her kan du kose deg på alle måter...la kredittkortet gå varmt, mange restauranter...

HERLIGE LOS CRISTIANOS PÅ TENERIFE

Los Cristianos var en gang en sovende fiskerlandsby med flotte bananplantasjer. Det var før turistene oppdaget Tenerife ogdet deilige klima som øya har. Byen ligger på sørsiden, og er nabobyen ti...

ET HERLIG JULETRE

Dere som leser bloggen min...vet jo at jeg er glad i jul og at jeg mener at julestemning sitter i hjertet. Siden jeg har feiret jul i temmelig mange forskjellige land, har jeg jeg like mye juleste...

VAKKER SOLNEDGANG PÅ TENERIFE

Jeg avslutter fredagskvelden med bilder av en vakker solnedgang på Tenerife

STRANDEN PÅ HOTELL RIU BUENA VISTA

Her er den søte lille stranden som lå rett nedenfor Riu Buena Vista hotellet vi bodde på i Tenerfife nå i juleferien. Den var ikke stor, men riktig så søt. For meg er det for kaldt å dra på en st...

NYTER MORGENEN PÅ TENERIFE

En deilig liten morgen spasertur rundt hotellet, og hva er vel bedre enn stille morgener og bare nyte og ta i mot alle de gode tankene som popper opp i hodet...mmmm...det er lykke det JEG ...

BASSENGENE PÅ HOTELL RIU BUENA VISTA

Her kommer det noen bilder av bassengene på Riu Buena Vista...er liksom ikke de samme tropiske hagene, eller parkene og mange bassenger som på andre RIU hotellervi har bodd i Karibien, men for Juli...

HOTELLROMMET VÅRT PÅ RIU BUENA VISTA

Her kommer noen bilder av hotellrommet vårt på Riu Buena Vista. Julian og jeg hadde bestilt et familierom til bare oss to...så vi hadde kjempegod plass å boltre oss på hele uken og en kjempedeilig...

JULEPYNTET HOTELL RIU BUENA VISTA 2.JULEDAG

Selv om julen er over og de fleste har fått nok av rødt ...så er jeg bare nødt til å legge ut disse fine bildene til julebloggen min Christmas around the world. Det var umulig å laste opp bilder f...

GARDEMOEN PÅ BURSDAGEN TIL JULIAN

Klokken fire om morgenen natt til 25 desember tok vi taxi fra pappa og Torhild på Marienlyst. Det ble en sen julaften, etter at gjestene gikk var det sent og Julian og stelte oss for turen og gjor...

JULIAN'S BURSDAG 25.DESEMBER

25.DESEMBER BLE DENNE VAKRE PRINSEN MIN 14 ÅR Bursdagen begynte vi å feire rett etter midnatt...normalt så gjør vi ikke det, men....siden Julian og jeg kom til å tilbringe natten med å dra til G...

VI HADDE EN KOS JULAFTEN I OSLO

Vi hadde i år en kjempekos julaften hos pappa og Torhild på Marienlyst. I år feiret vi ikke jul sammen med Memduh, Kent og Dennis. Jeg spurte Memduh om de ville feire julaften og julehelligdagene...

SELVESTE NYTTÅRSAFTEN

Vi hadde en utrolig hyggelig nyttårsaften på hotell Riu Buena Vista på Tenerife. Deilig mat og vakre dekorasjoner Julian er klar for deilig nyttårsmat Herlige fruktfat som...

DAGENS BILDER: NYTTÅRSAFTENS RAKETTER

De første dagens bilder fra 2012 må jo bli fra fyrverkeriene ved midnatt på Tenerife. ØNSKER ALLE ET SPESIELT OG SPRUDLENDE 2012 ÅR, MED VAKRE OPPLEVELSER OG MYE KJÆRLIGHET. Jeg synes disse fyrve...

NYTTÅRSAFTEN PÅ DAGEN

Det er alltid så spesielt med den siste dagen i et år. Julian og jeg hadde en kos lunch på hotellet og snakket om året som har vært, hvor mye vi har opplevd, og at det har vært et år med mange for...

HAVET KLARNER TANKENE

I romjulen på Tenerifehadde jeg god tid til å tenke.....de hadde problemer med internettet på hotellet og jeg forsøkte å blogge en del ganger...men bare ga opp. Julian og jeg var der kun for å sla...

HM...HVEM SKAL FÅ ÅRETS KAKTUS...

Thi hi...mens jeg gikk morgentur på årets siste dag...så gikk jeg forbi så utrolig mange kaktus. Jeg gikk og smilte litt for meg selv...for jeg tenkte på ...om det var noen jeg virkelig kunne tenk...

EN SISTE MORGENTUR I 2011

Jeg hadde en liten spasertur for meg selv på morgenen nyttårsaften,mens Julian sov. Siden jeg nå har totaltreningsforbud og til og med gå ordentlig tur forbud...så holder jeg jo på å bli sprø av å...

NETTOPP KOMMET HJEM FRA TENERIFE

Nå har vi nettopp kommet hjem fra en utrolig opplevelsesrik og deilig uke på Tenerife. Det ble dessverre ikke noe blogging derfra siden jeg hadde så utrolig problemer med internet på hotellet. ...

GODT NYTT ÅR

ØNSKER ALLE ET SPRUDLENDE OG FANTASTISK NYTT ÅR. Julian og jeg hadde en kjempekos nyttårsaften på Tenerife og dere får høre mer om den senere. Dette året gleder jeg meg veldig til, har bare så go...