mars 2016

REISEBLOGGEN MIN HAR BURSDAG

I dag har bloggen min bursdag, den blir faktisk 5 r. Dette blir en bildereise i en bittebitteliten del av hva jeg har opplevd siden forrige bloggbursdag. Bloggbursdag m jo feires. Det har ...

TILBAKE I BANGKOK FOR EN SNARVISITT

Etter deilige uker i familiehuset i Hua Hin, s reiste vi tilbake til Bangkok. Julian og kompisen Per Morten skulle med fly hjem til Norge. De skulle vre en uke i sommerhuset deres i Sandefjo...

SISTE DAG I FAMILIEHUSET I HUA HIN

Alt har en ende, ogs denne fine reisen til familiehuset i Hua Hin. Det var  bare nyte de siste deilige timer. Vi virkelig elsker dette stedet.       &nbs...

UPS, DENNE SLANGEN VILLE VRE MED P VENNINNEKVELDEN

Vr kjre nabo Siren som ogs har hatt hus i Hua Hin i ti r, og jeg satt og koset oss p terrassen hennes i sene nattetimer. Plutselig oppdaget vi at vi ikke var alene. P utelyset rett ve...

UT FOR SPISE P MARKET VILLAGE

P tuk tuk tur for shoppe litt og spise middag. Utrolige blide gutter vi har med oss. Da det har blitt som alltid i Hua Hin en del sightseeing p oss, enn s mange ganger vi har vrt her, s...

HUA HIN BY

Etter en tur p stranden, s vandret vi litt rundt i gatene langs Sofitel og Hilton omrdet. Vi alle tre har tenkt stelle beina vre en siste gang fr vi skal hjem. Trond og jeg had...

DEILIG ETTERMIDDAG P STRANDEN I HUA HIN

En deilig sen ettermiddag p stranden i Hua Hin. Julian og Per Morten gleder meg mest til chille'en i bassenget hjemme i huset. Trond synes det er kos med en sen ettermiddagstur p strand...

SHOPPING OG INDISK MAT

En kveld med shopping og indisk mat er slett ikke feil. Vi reiste til Market Village, og fikk med oss de fleste butikker her. Etter timer med shopping, var det kos hvile krop...

KOSELIGE OPPLEVELSER LANGS LANDEVEIEN I THAILAND

Nok noen herlige opplevelser langs landeveien i Thailand. Her er vi p vei tilbake til familiehuset i Hua Hin. Ingenting er mer kos enn s...

FISKERLANDSBYEN BANG PHU

I den lille fiskerlandsbyen har det vrt liv og rre hele dagen, fordi s mange turister vil p bttur til Sala Laem stranden og g til Phraya Nakhon grotten N som det har blitt ettermiddag,...

BTTUR TILBAKE TIL FISKERLANDSBYEN BANG PHU

Etter en dag med en helt fantastisk utflukt til bde den idylliske stranden Sala Laem og Phraya Nakhon grotten, s var det kose seg med bttur tilbake til fiskerlandsbyen Bang Phu. Det er b...

DREAM - RELAX - ENJOY

SOMETIMES YOU JUST GOTTA SIT BACK AND ENJOY THE BEST CURE FOR THE BODY, IS A QUIET MIND JUST RELAX AND LET IT GO IF IT'S MEANT TO HAPPEN,  IT WILL FIND A WAY RELAX, LIFE GOES ...

ETTERMIDDAGSKOS P STRANDEN

Det er blitt helg og alle bungalowene p stranden er utleid. Her kommer det sm og store som gleder seg til kose seg her hele helgen. Mens vi venter p bten som skal hente oss, s nyter vi ...

IDYLLISKE LAEM SALA STRANDEN I THAILAND

Etter vi hadde gtt opp til den vakre  vakre grotten i fjellet, og ikke minst ned igjen,  var det deilig kose seg p denne vakre stranden. Vi var bde sultne og trst...

VAKKER UTSIKT P VEI NED FRA PHRAYA NAKHON GROTTEN

P veien ned fra Phraya Nakhon grotten, kunne vi nyte flere fantastiske utsiktspunkt. S herlig utsikt utover havet, og flere smyer. Dette var en kjempekos liten hiking tur blan...

DET ER S VAKKERT I DENNE GROTTEN

PHRAYA NAKHON  GROTTEN er bare s utrolig vakker. g rundt inni den er som vandre rundt i et lite eventyr. Det er ganske s utrolig at den ble s populr blant Thailands konger. Det...

PHRAYA NAKHON GROTTEN

Vi var s bettatt av den vakre kongelige pavlijongen, at bilder av alt annet tok vi p vei ut av grotten, og ikke motsatt. Her kan du se bilder av den flotte pavlijongen. Hele grotten er magis...

GROTTEN PHRAYA NAKHON OG DEN VAKRE PAVLIJONGEN DER

Denne vakre grotten ble oppdaget for ca 200 r siden. Grotten ble oppdaget av Chao Praya Nakhon Si Thammarat, da han var p jakt etter ly i forbindelse med en storm. Han utforsket den vre del...

P HIKING TIL PHRAYA NAKHON CAVE

Selv om det er vakkert p Sala Laem stranden, s hadde vi ikke tenkt til nyte den akkurat n. Vi skulle nemlig p hiking til den fantastiske  PHRAYA NAKHON GROTTEN. Det er i...

DEN FINE OG FREDLIGE LAEM SALA STRANDEN

Endelig er vi her fremme ved den nydelige   LAEM SALA stranden. Her er det s koselig og fredlig. Det er bare s idyllisk Da er det bare hoppe ut av bten, og komme ...

BTTUR TIL LAEM SALA STRANDEN

Her koser vi oss p bttur fra Bang Pu landsbyen til den nydelige Laem stranden. Det er en helt herlig liten bttur, og vi bare nyter den vakre naturen rundt. Vre kjre tuk tuk sjafr og...

HER HAR VI KOMMET TIL FISKERLANDSBYEN BANG PU

Her er vi i den flotte marine nasjonalparken  KHAO SAM ROI YOT. Vi var her for beske den kjente grotten PHRAYA NAKHON GROTTEN. Den ligger ca 45 min kjretur sr for Hua Hin. ...

NOK EN TUK TUK TUR BLANT VAKKER NATUR OG SM LANDSBYER

Det er aldri feil med tuk tuk tur rundt omkring blant vakker natur, og kjre gjennom sm og store landsbyer. Bare sitte og ta til seg alle inntrykk og lukter. ...

VAKRE TEMPELHUS,HAGER OG DYR P TEMPELOMRDET

Dette tempelet i den marine nasjonalparken har bde typisk thaitempelstil i rdt og gull, og noen andre helt sregne bygninger. Her finnes det mange ulike stauer, hager og selv ganske mange...

FLERE STATUER I WAD HUB TA KHOTR TEMPELET

Som mange andre templer i Thailand, har ogs dette tempelet i den marine nasjonal parken ogs store tempelomrder. Det er mange vakre tempelhus p omrdet og ulike store statuer. Her og her kan ...

GULLBUDDHA LYSER OPP

Dette vakre tempelet anbefaler jeg p det varmeste beske om du er p ferie i nrheten av Hua Hin, for da er du heller ikke langt fra den marine nasjonalparken Khao Sam Roi Yot. Her kan du se d...

WAD HUB TA KHOTR TEMPELET

S beskte vi et tempel jeg faktisk aldri har vrt i fr, og jeg har faktisk ikke klart finne noe p nettet om tempelet heller. Det ligger utrolig fint til og her var det veldig stille, og vi m...

HERLIG TUK TUK TUR P LANDSBYGDA I THAILAND

Noen ganger s synes vi det er s kos bare kjre rundt med TUK TUK p landsbygda i Thailand. Det er s mye fin natur, fargerike mennesker og koselige hus. Siden familien har hatt sommerhus ...

NOEN VAKRE TEMPELBLOMSTER I THAILAND, OG DERES BETYDNING

Vakre blomster betyr mye for buddhismen, og lotus er en meget viktig blomst. Den hvite lotus blomsten symboliserer tilstand av mental renhet. Blomsten stimulerer stillhet og ro. I bde buddhi...

LITT VEL NRGENDE NY SLANGEVENN

Her ser du min nye litt vel nrgende venn, eller jeg tok ingen sjanser bli for god venn. Av erfaring fra jeg bodde i sten, s br en alltid behandle alle slanger som livsfarlige om man ikk...

KAN IKKE FORLATE WAT TAN CHET YOT TEMPELET RIKTIG ENN

P dette spennende og vakre tempelomrdet er det herlig ha god tid, for det er s mye spennende se. Det er s frodig og fint overalt, og det er nesten som fle seg i en vakker stor helli...

NOK ET VAKKERT TEMPEL I WAT TAN CHET OMRDET

Nok et vakkert tempel inne p  Wat Tan Chet tempelomrdet. Elefanten betyr mye i buddhismen. Den er et symbol p visdom. Den har store tenner, men bruker dem ikke. De setter snn pris p...

MUNKEN SOMDET PHRA PHUTTHACHAN

Her kommer nok et innlegg fra dette spennende og ganske s store tempelomrdet i Wat Tan Chet Yot Her fler du deg fargerikt velkommen. Det er skilter p ulike steder  i alle farger med v...

OVERLESSET MED PERLER

I tempelet Wat Tan Chet Yot tempelet er flere av figurene overlesset med perler. Perler symboliserer blant annet skjnnhet, rikdom, renhet, uskyld, fullkommenhet og gjenfdsel. Perler f...

FANTASTISK STATUE I TAN CHET YOT TEMPELET

De som har fulgt bloggen min en stund, vet at jeg er ganske s glad i beske temlper og kirker p mine reiser. Templene i Srst asia er jo alltid noe for seg selv, de er fargerike, samtidig s...

VELKOMMEN TIL WAT TAN CHET YOT TEMPELET I THAILAND

S var vi her  fremme ved et stort og spennende tempel, vi har vrt i dette tempelet flere ganger, men nesten aldri mtt turister. Dette stedet ligger sr for Hua Hin, ca 30-45 minutter...

UTE P TUK TUK TUR I THAILAND

Her er vi igjen p tuk tur i Thailand. Dagen fr ble  Julian og kompisen p bde tempeltur og til Hutsadin elephant foundation. Denne dagen ble det bare Trond og meg, guttene hadde ftt nok...

DET ER IKKE FULLT FR ANANASENE HOPPER UT AV BILEN

Ananas er en frukt jeg nesten aldri blir lei, og den smaker alltid best kortreist. Dette er vel det man kaller godt stablet. Ananas bestr egentlig av over 100 individuelle br samlet rundt e...

ALT ER FARGERIKT I THAILAND

Alt er fargerikt i Thailand, og jeg elsker denne siden ved dette landet som jeg er s glad i. Jeg elsker alle statuer av buddhaer og andre lykkefrembringende statuer.      ...

S STORE FTTER DU HAR

Elefanten er ikke bare stor, men den har ogs gigantiske og massive ftter. Den fordeler vekten p puter av fettvev omgitt av kollagenfibre. Elefanten er ikke slegjenger eller tgjenger,...

VIL DU PRVE MIN HATT

Elefanter er svrt kloke og intelligente dyr, og de lrer lett. Her fr en liten st jente prve hatten til elefanten, og hun ble s forundret og glad for at elefanten satte hatten s fint p ...

ELEFANTEN ER GOD I BASKET

Elefanter er intelligente dyr. Tamme elefanter som blir godt behandlet   lrer fort og forstr s mye mer enn vi aner. Elefantene som bor p Hutsadin foundation skal vre elefanter ...

ELEFANT RIDETUR I THAILAND

Mens vi satt p elefantryggen, tenkte jeg p hva jeg tidligere har lrt om elefantens mte kommunisere. Jeg satt og fulgte med disse to gode vennene her, de koset seg sammen, snakket sa...

ELEFANTENS SNABEL

Elefantens snabel er lang, kraftig og meget muskuls. Den fungerer som et gripeorgan, omtrent p linje med den menneskelige arm. Elefantsnabelen har ca 150 000 muskler. Den brukes ogs i forbi...

UT P RIDETUR I HUTSADIN ELEPHANT FOUNDATION

S ble det en liten ridetur i elephant foundation i Hua Hin. Mannen vi hadde som elefant guide elsket sin elefant, og han fortalte oss s mye fint om elefanten. Han har jobbet med ta vare p...

ELEFANTEN ER ET UNIKT DYR

Elefanten er et fantastisk dyr. De asiatiske elefantene er mindre enn de afrikanske, men fortsatt veldig store. En guide jeg mtte p safari i Afrika fortalte meg at vil du lre mer om el...

VELKOMMEN TIL HUTSADIN ELEPHANT FOUNDATION

Gjennom noen venner som har jobbet frivillig her, bestemte vi oss for beske  Hutsadin elephant foundation i Hua Hin. Hit kommer elefanter som tidligere har vrt plaget og skadet. Det ...

ELSKER ALLE DE KREATIVE MOPEDENE I STEN

Jeg bare elsker alle de kreative jobbefremkomstmidlene av noen mopeder i sten. Det er utrolig hva du kan gjre med en moped, og ekstra fin blir den med noen stjerner og litt grnn spraymaling...