april 2013

KOS VED DET GULE BASSENGET

Etter noen timer på sightseeing var det deilig å komme tilbake til hotellet. Vi trengte en aldri så liten dukkert, og orket ikke gå til hovedbassenget som lå på en annen øy innen for caribbean Bea...

TILBAKE TIL ORLANDO OG CARIBBEAN BEACH RESORT

Etter å ha vært en tur i Miami, så var Julian og jeg tilbake for å nyte nok noen deilige dager i Orlando. Først noen dager her på store og koselige CARIBBEAN BEACH RESORT og deretter så a...

BLÅTIMEN I MIAMI

En herlig blåtime i Miami, vakkert å kjøre rundt

ETTERMIDDAG PÅ SOUTH BEACH I MIAMI

En deilig ettermiddag på kjente South Beach i Miami, også kalt 'Sobe' Koselige timer på denne deilige stranden som ligger mellom Biscayne bay og Atlanterhavet. Et herlig sted å være, og like i næ...

BÅTTUR FRA MIAMI, OG KOSER OSS MED DE FINESTE HUS OG HAGER

Her er vi fortsatt på båttur fra Miami og langs havnen. Ut til million dollar øyer og langs kysten er det mange vakre hus, og selvsagt en del av eierne er kjendiser. Vi hadde en helt herlig bått...

KJENDISENES HUS I MIAMI

På båttur langs Miami sin flotte havn, og her kjører vi forbi en rekke flotte hus som tilhører kjente mennesker, alt fra de mest kjente plastiskkiruger til kjendiser i film og musikk bransjen. Du ...

BÅTTUR MOT MILLIONARE'S ROW....

En båttur rundt Biscayne bay er en fin måte å i akta Miami på. Du kjører forbi bykjernen og havnen...og høydepuntet på denne båtturen er å kjøre forbi de små millionare's row...den ene flotte øya ...

SEILER UT FRA MIAMI TIL MILLIONÆR ØYENE....

Det er alltid kos med båttur på ferie, og i Miami er det mange flotte båtturer å ta. Det finnes en rekke sightseeing cruise å velge mellom, og de mest populære er nok de såkalte Millionare Row's s...

HERLIGE MIAMI

Livet er deilig når en kan vandre rundt ved havnen i Miami, ta seg en is og noe å drikke, høre på litt salsamusikk, og ikke minst når det er en formiddagskonsert, og til og med får danset salsa......

LUNSJ PÅ HARD ROCK CAFE I MIAMI

Som vanlig når vi er i en by og det finnes Hard Rock Cafe, så må vi en tur innom. Julian har hatt dilla på hard Rock cafeer siden han var liten, og på hver eneste en vi har besøkt, så kjøper han s...

PÅ TUR FRA ORLANDO TIL MIAMI

Her er vi på tur fra Orlando til Miami, en fin biltur på noen timer med koselige opplevelser. Miami ligger i Biscayne Bay områddet, mellom Everglades og Atlanterhavet. ups.... ...

AVSLAPNINGSKVELD PÅ DISNEY'S CARIBBEAN BEACH RESORT

Her slapper vi av etter en lang dag i Sea World med mange inntrykk og opplevelser, så vi hadde et tidlig kveldsbad, vandret litt rundt og koste oss rundt på hotellområdet. Det er&n...

VAKRE SPEKKHOGGERE I SEA WORLD, ORLANDO

Spekkhogger showet i Sea World er alltid fint...selv om følelsene mine er blandet, det er imponerende hvor mye en kan lære disse dyrene, og ikke minst hvor mye vi kan lære om dem, samtidig synes ...

SHARK ENCOUNTER I SEA WORLD

Vi måtte jo en tur innom Shark Encounter da vi var i Sea World, her var det både nok av hai og andre fisker i alle regnbuens farger

SJØLØVESHOW I SEA WORLD, ORLANDO

I Sea World hadde de et utrolig søtt sjøløveshow, jeg bare elsket alle fargene og stemningen i det hele. Det var herlig for barn i ALLE aldre, en koselig pirathistorie, og jeg hadde det helt topp....

MANTA...SPØKELSESFISKEN....

Manta...den litt spøkelsesaktige fisken...litt sånn spøkelseskladden i fiskeform.... Disse tok jeg bilde av på Sea World, men jeg har flere ganger rundt i verden svømt i nærheten av dem...en fisk ...

MANTA ROLLERCOASTER I SEA WORLD

Ønsker du litt spenning i ferien...vel...da er det bare å teste denne attraksjonen på Sea World. Trenger vel ikke flere ord enn FUN, FUN og FUN

ALLTID KOS Å MATE DELFINER

Alltid kos å mate delfiner, og de er så søte. Disse bildene er fra Sea World i Orlando som er en kjempekoselig park.

DELFINSHOW I SEA WORLD, ORLANDO

Delfinshowet i Sea World var det ikke noe å si på, dette med show er noe virkelig amerikanere kan. De er så fiiiiine.... Det var ikke bare delfinene som laget show, men di...

SEAWORLD I ORLANDO ER ET FANTASTISK STED Å VÆRE

Sea World i orlando er et fantastisk sted å være. Julian og jeg hadde det kjempekos her hele dagen, egentlig hadde vi en dag to billett også, men vi hadde vært så mange dager i parker og på andre ...

NYE VENNER PÅ STRANDEN....

Enkelte ettermiddager var vi temmelig omringet av nye venner på caribbean Beach Resort, de fulgte etter uansett hvor vi gikk...og det ble mye latter ut av det hele...

NYTER STRANDLIVET EN SEN ETTERMIDDAG

Vi hadde en deilig uke på Disney hotellet Caribbean resort i Orlando, hotellet lå på en privat starnd, og det var koselig å gå tur tur rundt til de forskjellige karibiske øyene Vi hadde deili...

STILLE KVELD PÅ CARIBBEAN BEACH RESORT I ORLANDO

Etter en lang dag på Epcot, så ble det en stille kveld på Disney hotellet Caribbean Beach hotell, som var det nest siste og det syvende hotellet vi bodde på denne turen. Hotellet ligger i Lake Bu...

GRÅTT OG TRIST UTE...MEN...IKKE I HJERTET MITT...

I dag så våknet jeg opp til snø på terrassebordet, riktignok smeltet det raskt, men det regnet og var så grått og trist. heldigvis var det bare ute, for jeg har fått de vakreste roser, og er kjemp...

MER EPCOT

Dette var nok de siste bildene fra Epcot for denne gang...det er slett ikke umulig at det blir en tur igjen til denne parken neste sommer. Vi skal veldig snart til USA, men denne gang blir det ikk...

CANADA...PÅ EPCOT...

Siste land ut på Epcot var Canada.....noen jeg kjenner ville ha blitt glad om jeg sa at jeg sparte det beste landet til slutt...jo da...Canada er et fantastisk land, og har på en måte stor plass i...

ITALIA, USA,JAPAN, MAROKKO...PÅ EPCOT

Så var det å vandre gjennom resten av landene på Epcot, vi tok stort sett alle attraksjoner også, og hadde nok en kos dag på Epcot. ITALIA Julian og jeg hadde litt gøy av hun som lå med...

PAUSE OG BRAINCOOOOOOLER.....

Pause fra alt...det er noe en trenger når en rusler rundt på Epcot...og særlig da dette var den 8.dag i ulike fornøyelses parker i Florida i løpet av en ferie. Disse bildene er fra vår andre dag p...

FASCINERT AV DENNE LEKEBYEN.....

Jeg ble bare så fascinert av denne togbanen og byen, og jeg har vel lest at walter Disney hadde en stor fascinasjon for togbaner etc og hadde flere sett hjemme. En temmelig lekeglad mann med stor ...

MEXICO, NORGE OG KINA I DISNEY PARKEN EPCOT

Så reiser vi litt tilbake i tid, jeg har jo lovet flere familier å blogge ennå mer om Orlando før sommerferien, de har tenkt å bruke bloggen som reiseguide blant annet til de forskjellige Disney pa...

HVORDAN FARGER SKAL JEG HA PÅ TERRASSEN I ÅR....

Det har vært så mange alvorlige tanker i hodet mitt de siste ukene, mange tanker og avgjørelser i personlig liv og jobbeliv... Så akkurat nå hadde jeg lyst til å bare tenke på helt andre ting....s...

PÅSKEN I ÅR GIKK SÅ FORT....OG VIPS ENNÅ NÆRMERE ORDENTLIG VÅR

Påsken gikk så utrolig fort i år, men tiden går jo alltid fort i herlig selskap..... Det har kanskje vært litt annerledes påske enn jeg har hatt de siste årene, den har ikke inneholdt noen reise...