mai 2011

GRNLAND, OSLO'S MEST EKSOTISKE BYDEL

GRNLAND, EN EKSOTISK BYDEL I OSLO Julian og jeg hari halvparten av Julians13 rige liv vrt en dag i uken p Grnland, hvor Julian gr p Oslo musikk ogkulturskole og spiller slagverk. For noen ...

Ukens Hotell tips: RICHMOND I ISTANBUL

RICHMOND I ISTANBUL Et4 stjerners by hotell som har perfekt beliggenhet litt ned i gaten Istiklal i Taksim. Kun 5-10 minutters gange fra Taksim torget.  Rommene ble renoverte i 2010 ...

CENOTEN IL KIL

Nr jeg frst skriver om en cenote... Kom jeg til tenke p den vakre cenoten Julian og jeg var i da han var bare var 5 r. Den er s absolutt verdt litt spalteplass og omtale, ikke minst ...du ...

VAKKER CENOTE P YUCATANHALVYA I MEXICO

Samme dag som vivar blant de spennende Maya pyramidene i COBA, beskt en koselig Maya landsby, avsluttet vi dagen ved en vakker CENOTE CENOTE Er et synkehull fyllt med grunt vann. Cenoter er v...

P BESK I PUEBLO COBA I MEXICO

Den dagen vi beskte fantastiske Coba, og dens kjente pyramide, fikk vi ogs oppleve en maya landsby rett utenfor ruinene. Her var det glade landsbybarn og noen familier som nsket velkommen inn t...

VAKRE RIVIERA MAYA I MEXICO

Stranden p Riviera Maya er vakker og den er til nytes. Riviera Maya ligger p den stlige delen av Yucatan-halvya, og her er det kilometer p kilometer med vakker strand. Hvit deilig sand o...

GALATATRNET I ISTANBUL

Galatatrnet er en historisk severdighet p nordsiden av Det gylne horn. Trnet er 61 meter. Det ligger i Galata Square i Beyogl og ble bygd i 1348 som et utsikts og vakttrn. ...

COBA I MEXICO......VAKKER OG MYSTISK...

COBA ER VAKKER OG MYSTISK  Vi beskte dette spennende stedet i juli 2010. Det regnet ganske jevnt denne dagen, en av de f dagene det regnet da vi sist var p Yucatan halvya, at det reg...

MAXX ROYAL, BELEK I TYRKIA...A PLACE WHERE DREAM MEET REALITY....

Akkurat i dag s pner et nytt helt fantastisk hotell i Tyrkia....og jeg er s utrolig heldig at jeg skal hit en uke til hsten. Det er allerede bestilt, vi reiser bde Memduh, Kent og Dennis...ja...

HARD ROCK CAFE I BANGKOK

Siden jeg har Hard Rock Cafe som kategori p bloggen mins m jo ogs legge tilHard Rock Cafe i Bangkok. Den ligger i p Siam Square, soi 11 og pnet i 1991. Julian vil jo alltid gjerne innom en ...

I LOVE LONDON

Jeg har nettopp ftt noen mail om hvorfor jeg ikke skriver noe om London nr jeg er s glad i den byen og har vrt der s mye. Jo da...jeg skal etterhvert skrive om London ogs.  Selv om...

JEEP SAFARI P ISLA MARGARITA, VENEZUELA

ya Margarita er full av kontraster og dette kan du virkelig oppleve p jeepsafari tur. En fantastisk morsom mte se ya p, ogs for strre barn som synes at det kan bli for mye museum og snt....

ISLA MARGARITA I VENEZUELA

ISLA MARGARITA I VENEZUELA De som kjenner meg vet jo at jeg elsker karibien, og ja...jeg forelsket meg ogs i denne ya og drar gjerne tilbake hit. For meg er Karibien vakker natur, musik...

PIAZZA NAVONE

PIAZZA NAVONE Er en vakker plass du aldri blir lei av beske nr du er i Roma. Du har gamle vakre bygningerp alle kanter med sm ste balkonger og massevis av blomster og et yrende folkeliv. ...

PANTHEON

PANTHEON Ligger vakkert til ved Piazza Della Rotenda. Er alle Guders tempel. Tempelet er en av de best bevarte og betydningsfulle monumentet fra den romerske keisertids arkitektur. Det ...

P VANDRING FRA FROGNERKILEN TIL RODELKKEN CAFE

Utrolig vakkert g langs Frognerkilen, i mange r gikk jeg tur her stort sett hver eneste dag. N som jeg ikke bor s sentralt lenger blir det ikke s ofte, men koser meg som bare det nr jeg er...

GRAND BAZAR

GRAND BAZAR Denne basarenm du bareoppleve nr du er i Istanbul. Grand Bazar er faktisk et av de eldste shoppingsentere og det er fra slutten av 1400 tallet. Det har helt siden da vrt hjertet...

KRYDDERBASAREN

Blir kalt det egyptiske marked. Den ligger bare noen hundre meter fra Grand Bazar. Krydderbasaren er fra 1660 og solgte opprinnelig varer fra sten. Her finner du all slags krydder, te, kaffe, d...

UKENS HOTELL TIPS: RIVA I ISTANBUL

HOTELL RIVA Et 4 stjerners hotell med en helt super beliggenhet. Personlig synes jeg det er litt mrkt og slitt, jeg trodde det var et 3 stjerners hotell fr jeg s i dag at det var 4. N...

TREVI FONTENEN

De fleste som har vrt i ROMA, bare m tilbake og synes det er en fengslende by med alle sine vakre fontener og all slags kunst...fra bilder, bygninger til skulpturer....for ikke glemme arkitekt...

HOTELL LETOONIA, FETHIYE I TYRKIA

CLUB LETOONIA, FETHIYE I TYRKIA. Tror dette hotellet er helt annerledes enn alle andre hoteller jeg har bodd p, vi var der n siste skolehstferie, en uke i oktober 2010. Det er et stort resort ...

ISTANBUL...EN EKSOTISK OG VAKKER BY

Istanbul er en utrolig vakker og eksotisk by. Jeg er utrolig glad i denne byen og den har for meg alt. Blir aldri lei av reise hit. Den er trendy og moderne, lekre shoppingsentere ogstilige ute...

HIPP, HIPP HURRA FOR NORGE

GRATULERER MED DAGEN, NORGE Synes det er fantastisk begynne feiringen med litt 17.mai nostalgi..... Vi er heldige som bor i et s fantastisk land, med vakker natur og det er enkelt ...

KONSERT P MUSIKK SKOLEN TIL JULIAN

Igr hadde vien kjempekos fredag sammen med bestemor og bestefar. Rett etter Julian var ferdig med skolen, kom pappa og Torhild til oss. Vi snakket litt om blant annet hvor herlig Julian og jeg h...

TOPKAPI PALACE, ANTALYA; TYRKIA

Nok et fint temahotell jeg har lyst til vise dere er: TOPKAPI PALACE Detligger p stranden i Lara. Ca 20 kilometer fra flyplassen i Antalya. Hotellet er laget som det fantastiske Topkapi Paac...

KREMLIN PALACE, ANTALYA

Kommer nok et temahotell p bloggen min. Denne gangen er det; KREMLIN PALACE Et fint hotell som er tro kopi av Kremlin Palace i Moskva. det ble bygget i 2003. Denne sommeren var vi frst en uke...

HOTELL TITANIC, ANTALYA,TYRKIA

Tyrkia har mange tema hoteller som jeg synes er utrolig fine, i og med at vi som regel er i Tyrkia flere ganger i ret har vi jo vrt p en del av disse. I dag skal det handle om det koselige hote...

HERLIG BTTUR FRA HOTELL YASMIN I BODRUM

Chiller'n og venter p at bten kommer og plukker oss opp...... Her ser dere hotellets alle bygninger  Frstemann uti...Mette!Hopp uti da...det er ikke ...

YASMIN THALASSO & SPA RESORT UTENFOR BODRUM, TYRKIA

En vakker liten landsby av hotell rom oppover fjellene, og det gr s klart snnne sm golfbiler hele tiden mellom hotellrommene og resepsjon og restauranter. Det er et utrolig vakkert omrde, men...

CLUB VOYAGE;TORBA I BODRUM; TYRKIA

Denne ferien reiste vi frst til Istanbul og var der noen dager, s tok vi innenlandsfly til Bodrum, bodde frst en uke p dette hotellet ganske sentralt og etter en uke reiste vi litt utenfor Bodr...

BODRUM, EN VAKKER BY I TYRKIA

I dag fikk jeg s lyst til skrive om en utrolig vakker by i Tyrkia. BODRUM I gamle dager het Bodrum Halikarnassos og var en viktig havneby i datidens verden. Dette er en vakker by med sjel o...

EN SISTE SERVERING VED BASSENGET....

N er det like fr vi reiser tilbake til norge...vi tar et siste bad... Heldige meg: Fr FRUKTSERVERING ved bassengkanten av vr skjnne nabo Siren. All slags deilig frukt; mangosteen, mango, ban...

PSKE EGG P VANDRING......

Den dagen vi skulle hjem, hadde en av security vaktene med seg snnen sin p jobb...det passet jo utrolig bra...for da kunne vi gi resten av Julianspske egg til han. Bare det store fargerikee egg...

SISTE KVELD I HUA HIN

Vi har vr aller siste kveld i Hua Hin.... Vi hadde en kjempekos kveld sammen med Siren, vr herlige nabo som har tatt seg et frir fra jobb og bor her. Starter kvelden p: ELEPHANT THAI MASSAGE....

RETT OG SLETT: BADEGY I HUSET I HUA HIN

WAT KHAO TAKIAB( APEBERGET...)

Khao Takiab bergethar mange navn...alt fra Chopstick hill til apeberget... Selve Khao Takiab er en stille fiskerlandsby ca 10 km utenfor hua Hin. P toppen av dette berget finner du WAT KHAO TAKI...

RUNDT OMKRING I HUSET I HUA HIN

Vil jo aldri hjem fra dette bassenget...... P dette soverommet har Julian bosatt seg...n harhan pakket og ryddet...men. hadde ting i alle hyller og det var s kos her.... VIL IKKE HJEM...

KOSEDAG I HUSET I HUA HIN

Vi synes det er s deilig her...at...det er umulig f lyst til reise hjem.... P baksiden av huset...   Bade snart...eller...... SOL i ...

PLUTSELIG HJEMME I NORGE...OG...VIPS...S GIKK TIDEN S FORT...

Har snart vrt hjemme en uke, og har desverre ikke ftt blogget...landet snn plutselig hjemme med et brak...og...det har liksom tatt bittelitt tid synes det er ok.... De frste dagene hadde jeg...