mai 2012

KOSELIG FORMIDDAG I HACKESCHER MARKT

Hackescher markt er en koselig plass i bydelen Mitte. Det er et kulturelt sentrum, trafikknutepunkt og et kjent utgangspunkt for Berlins natteliv. Det er utrolig mange koselige sm smug, med ca...

NOK EN GANG FLERE RAMPER FRA BLACKRIVER STORE

Nok en gang kom Julian lykkelig tilbake til hotellet med fulle poser fra Blackriver Store. Han var der frst i flere timer og fingerboardet, og s p nytt fylte opp sin tomme koffert (vi reiste ne...

METTE NYTER BUSSTUR FRA RATHAUS STEGLITZ TIL ALEXANDERPLATZ I BERLIN

Jeg synes stort sett alltid det er koselig ta buss rundt omkring i byer, synes jeg fr med meg en hel del bare p se ut av vinduet. Det kan vre alt fra mennesker til fine bygninger, gater til...

RATHAUS STEGLITZ I BERLIN

Vi fant ut at vi p veien hjem fra Botanisk hage kunne ta buss fra et annet sted, alts at vi gikk tvers igjennom hele Botanisk hage og gikk ut utgangen i den andre enden. Derfra tok vi buss til R...

SISTE VAKRE INNTRYKK FRA BOTANISK HAGE I BERLIN

Nyter de siste inntrykkene mens vi vandrer gjennom botaniske hage, det er s utrolig fint her. Bde inne i de forskjellige veksthusene og rundt p omrdet.

KAKTUSHAGEN I BERLIN

Kaktushagen i botanisk hage i Berlin var utrolig flott, det var s kos g rundt se p alle katusene, noen kjente, og kaktuser jeg aldri hadde sett fr. Selv Julian s...

NYDELIGE DUFTER OG VAKREFARGER I BERLIN

Det var s nydelig g rundt i botanisk hage i Berlin, s mye grnt, s vakre farger og ikke minst friske nydelige lukter. Bildene fr tale for seg selv i dette innlegget

TROPISKE VEKSTER I BERLIN

Det store veksthuseti botanisk hage i Berlinog flotte tropiske vekster Her inne i varmen finner vi tropiske vekster fra mange steder i verden

BERLINS FLOTTE BOTANISKE HAGE

Botanisk hage i Berlin ligger i bydelen Steglitz-Zehlendorf, og er en av de strste botaniske hager i Europa. Den har et areal p 43 hektar, og omfatter ca 22 000 forskjellige planter. (...Nei da...

S GRNT OG VAKKERT

Jeg elsker vandre rundt i botaniske hager, bde se p alle blomstene som jeg viste frem i forrige innlegg, eller alt det grnne i dette. Skikkelig healing effekt p meg.

BOTANISK HAGE I BERLIN

Endelig var vi fremme i Botanisk hage i Berlin, eller ...he he...det heter vel endelig var jeg her...snnen syntes ikke det er like kult vandre rundt i en snn kjedelig hage...ha ha.. ....men, h...

FRA ALEXANDER PLASS TIL BOTANISK HAGE I BERLIN

Vi har tatt buss M48 fra Alexandreplass til Botanisk hage, den tar med tysk punktelighet 32 minutter. Ha ha...godt ikke Julian visste hvor lenge han skulle sitte p bussen til noe han ikke synes e...

VENTER P BUSS TIL BOTANISK HAGE I BERLIN

Her venter vi p bussen til Botanisk hage, det er mange mter komme seg dit p. Siden vi bodde p Park Inn p Alexanderplass, var det mest enkelt ta buss derfra. Vi kunne ta buss M48 og den st...

BIGGEST DUNKIN DONUTS ESKE EVER......

Her er den enorme Dunkin Donuts esken Julian kjpte seg en kveld i Berlin, sist vi var i Berlin(i fjor sommer)s han s mange tyskere gikk og bar p snne store bokser. Han syntes det ville ha v...

BOXENHAGENER STRAZE I BERLIN

De dagene Julian var p Blackriver store, s tok jeg meg noen smturer rundt i nabolaget, og satt meg p cafe og skrev i reisedagboken min. Det er mange spennende gater rundt ved Boxenhagener str...

M BARE INNOM BLACKRIVER STORE NOEN TIMER HVER DAG NR VI ER I BERLIN

Julian mtte jo innom et par timer denne dagen ogs, denne gangen ble det noen timer p kvelden. Jeg ble med og tok disse bildene, s satte jeg meg p en cafe i nrheten, og skrev og leste om Berl...

DUNKIN DONUTS P HAUPTBAHNHOF

Julian mtte bare innom Dunkin Donuts p Hauptbahnhof, og denne gangen kjpte han ikke f. Dere skal f se den esken han hadde med tilbake p hotellet i et senere innlegg. Kanskje like greit at v...

PARISER PLATZ I BERLIN

Pariser Platz er som i grunnen navnet sier oppkalt etter den franske hovedstaden. Det ble den gjort til re for den allierte okkupasjonen av Paris i 1814. Den ligger p stsiden av Brandenburger ...

VAKRE TIERGARTEN I BERLIN

Berlin har skoger bde i vest og srst, og flere store parkomrder inne i byen. Den regnes for vre en ganske s grnn by, da det str mange trr rundt i mange av gatene. Det er over 2500 park...

BRANDENBURGER TOR I BERLIN

Brandenburger Tor ligger majestetisk til p Pariser platz. Denne triumfbuen er kanskje den mest kjente severdigheten oi hele Berlin. Den ble bygget i 1734, men ble pfrt nyklassisk stil p slu...

RIKSDAGSBYGNINGEN I BERLIN

Riksdagsbygningen er utrolig flott der den ligger s fint en kort gangavstand fra hovedtogstasjonen Hauptbahnhof. Her holder det tyske parlamentet til. Bygningen ble pusset opp i 1990 rene, og d...

VAKKER MAI BALKONG I BERLIN

Dagens bilde har jeg tatt p en vakker bybalkong i Berlin en herlig i denne flotte byen.

P BEACHBAR OG RUNDT NEDE VED ELVEN I BERLIN

Det er kjempekos spasere over en av broene fra Haupbahnhof, se p livet p elven og alle btene som kjrer forbi. G en lang og kos tur langs elven er anbefale, for det er virkelig kose...

HAUPTBAHNHOF OG BERLINS TRANSPORTSYSTEM

Berlins hovedjernbanestasjon er Hauptbahnhof og den ble pnet sommeren 2006. Det er over 300 000 passasjerer daglig, og er Tysklands fjerde strste jernbanestasjon etter hamburg, Mnchen og Fra...

S FINT PYNTET SYKKEL I BERLIN

Denne ste sykkelen som var pyntet s fint med kunstige blomster og gress var det frste jeg s da jeg kom ut av Haupbahnhof ...og mtte jo bare ta bilder.....ble s fin kontrast til den sorte syk...

TOG TIL HAUPTBAHNHOF

Etter at vi hadde vrt inne i den vakre Berliner Dom og sett p dette fantastiske byggverket p museumsya.... (De to forrige innleggene fra berlin er om Berliner Dom bde selve bygget, og inn...

INNE I BERLINER DOM

I gr la jeg ut et innlegg om den fantastiske Berliner Dom, og i dag fikk jeg lyst til ta dere med p en omvisning inne i den nydelige katedralen. Jeg synes den er s vakker.

HIPP, HIPP FOR 17.MAI.

Gratulerer med dagen, Norge. nsker alle en fantastisk 17.mai. Julian og jeg feirer den her i Berlin.

BERLINER DOM

Det er en fin spasertur fra fra Hackesher Markt til Museumsinsel hvor den fantastiske barokk katedralen Berliner Dom ligger. P en liten y ute i elva Spree ligger den flotte katedralen, og jeg ka...

HACKESCHER MARKT

En liten kosetur rundt Hackescher Markt, og vi satte oss ned for lunsj og deilig forfriskninger.

TRIKKETUR TIL BUTIKKEN BUTLERS I BERLIN

Her venter vi p trikken for dra til Hackesher Markt, jeg fordi jeg synes det er kos vandre blant koselige smug med restauranter, shopping og kunst. Julian fordi han skal finne en butikk som ...

TV TRNET FERNSETHURM I BERLIN

Sist vi var i berlin fikk ikke kommet oss opp i det kjente TV-trnet Fernsehturm. Trnet ligger bare noen f meter fra hotellet Park Inn som vi bor p, s n fikk vi endelig kommet oss opp i hyde...

BEAUTIFUL MORGEN I BERLIN

Denne fantastiske utsikten har vi vknet opp til her i Berlin p hotell park Inn, og bedre kan det jo ikke bli.

S FIN KVELDSUTSIKT I BERLIN

Her er den fine kveldsutsikten jeg hadde da jeg blogget fra hotellrommet i gr kveld. Her er den som sovnet temmelig utslitt etter en lang dag med reise og fine opplevelser Her begynner...

SHOPPING P BLACKRIVER

Julians shoppingfangst hos BLACK RIVER i gr ble: S tilbake p hotellet og kose seg med alt han har kjpt.

VALGETS KVALER I BERLIN....

S har Julian kommet til at han skal svi av litt penger p denne for meg 'litt rare ' (sorry Julian...) og ganske dyre hobbyen. Julian klarte s klart shoppe litt her allerede frste d...

NYTT KULT ROM I KJELLEREN P BLACK RIVER

Siden vi var her i fjor sommer har de ftt et nytt og skikkelig kult rom til p Black River i kjelleren. Det er tft og fargerikt....og jeg lar rett og slett bildene tale for seg selv..... ...

ENDELIG BLACKRIVER STORE

Julian hadde lyst til dra med en gang til dette stedet som for han er hovedgrunnen til at han bare digger Berlin. S det var bare komme seg til Boxhagener hvor stedet ligger. BLACK RIVER STOR...

U-BAHN FRA ALEXANDERPLATZ TIL FRANKFURTER TOR

S har vi kjpt et 3 dager kollektiv transport kort, og det kommer til bli brukt temmelig flittig. Vi bor kun 4 stasjoner fra Black river store som Julian kommer tilbringe temmelig mye tid i. J...

UTSIKTEN FRA HOTELLROMMET I BERLIN

Vi har en fantastisk utsikt fra rommet. Vi ser utover flotte Berlin og rett p TV trnet Fernsthurm. Sist vi var her s fikk vi aldri tatt heisen opp til utsiktplattformen i dette Tv trnet fra...

HOTELL PARK INN BY RADISSON I BERLIN

Hotellet vi skal bo p i Berlin denne gangen, ligger s perfekt til midt p Alexanderplatz. PAR INN BY RADISSON Hotellet er 4 stjerners, og det er beliggenheten jeg elsker med dette hotellet. ...

P ALEXANDERPLATZ

Da var vi fremme p Alexanderplatz som er et perfekt sted bo. Lett komme seg rundt til og fra flyplassen, og andre bydeler i Berlin. Hovedgrunnen til at vi har valgt bo her denne gangen, er...

P TOG FRA SCHNEFELD FLYPLASS OG INN TIL BERLIN BY

S er vi endelig i Berlin igjen...he he...endelig sier Julian...han synes det nemlig er altfor lenge siden...nesten et r....vi var her senest noen dager i juli i fjor. Jeg......forelpig kunne je...

REISER SNART TIL BERLIN

N holder jeg p pakke...for vi reiser snart til denne byen. Vi var her senest i fjor sommer, bde noen dager fr og etter en to deilige uker p Dominikanske Republikk. Det er stor og flott b...

GODE PRINSEN MIN P DOMINIKANSKE REPUBLIKK I FJOR

Jeg blir s glad av se p disse fargerike bildene fra Dominikanske Republikk. Julian er innimellom passe lei av bli tatt bilde av...men...han passet s godt inn i omgivelsene.... .....da jeg ...

MIN EGEN TURISTGUIDE...ALLTID MED P TUR

Jeg pleier alltid ha med meg min egen turistguide bok p tur. De som kjenner meg privat, og de som leser bloggen min har nok ftt med meg at jeg er over gjennomsnittet glad i reise, og like...

WHAT WE THINK, WE BECOME Bildene har jeg tatt i et tempel i Phuket i Thailand

I AM

I AM I AM HAPPY TO BE ALIVE Bildene har jeg tatt p Dominikanske Republikk

FREDAGS KOS

Har hatt en kos hjemmefredag...bestillingav mat p hotel a'la mama var i kveld mammas egenkomponerte tyrkiske kjttkaker med cummin, og kftekrydder fra Tyrkia, og chili fordi jeg elsker det siste...

P HOTEL A'LA MAMA - DEN BESTE JOBB I VERDEN

En uke gr utrolig fort nr man jobber og samtidig driver hotel a'la mama. Akkurat n ligger stvsugeren fremme og den er til og med brukt og ftt vasket et bad. Jeg hadde nok gjort nesten alt i ...

I HAVE....

I HAVE THE POWER TO CHANGE THE COURSE OF MY LIFE Bildene har jeg tatt i vakre Kenya

VREN ER S FIN I NORGE

Norge er et vakkert land, og vi er s heldige som har fire rstider. HER ER VREN P SITT VAKRESTE Det begynner bli grnt, og over alt i skogen er det tepper av hvitveis og blveis som er en fr...

VI SLAPPER AV LITT SAMMEN MED BUDDHA, VI........

Dagens dyrebilder har jeg tatt ved apeberget i Hua Hin

MIRACLES

MIRACLES HAPPEN IN MY LIFE EVERY DAY

SLOTTET I OSLO LIGGER VAKKERT TIL

Fr stadig noen mail av srlig amerikanske venner om at jeg har altfor lite om den fine byen jeg er fdt i p bloggen min. Oslo er en flott by, og i mange r bodde jeg bare et par minutter unna sl...

P FANTASTISK VANDRING FRA HANSTEENSGT TIL FROGNERKILEN I MAI

Herlig vandring fra der Julian og jeg bodde fr... Det er litt rart og samtidig veldig koselig g forbi et sted fullt av vakre minner..... I denne bygrden i Hansteens gate bodde Julian i sin...

ET VAKKERT STYKKE OSLO

Jeg elsker g tur langs Frognerkilen, titte p vannet, btene, endene ...og bare la tankene seile sin egen sj....

SAVNER KAMPSPORT

N skal jeg snart se p TV...og det er ikke ofte jeg gjr...stort sett det eneste jeg fr med meg er dans og kampsport. I dag er det dessverre nest siste gang av Norges beste fighter. Det er je...

KOSELIGE DAGER P HUK OM VREN

Helt siden Julian var baby og jeg hadde svangerskapspermisjon har vi gtt tur s ofte vi kan til Huk ute p Bygdy Jeg bare elsket den tiden jeg kunne putte han i vognen og g eller jogge. De mer...

SAGT OM ELEFANTEN

Plinius den eldre skrev om elefanten: ELEFANTENE HAR NOEN EGENSKAPER SOM MAN IKKE ENGANG SER S OFTE HOS MENNESKER: RLIGHET, FORNUFT, RETTFERDIGHET OG RESPEKT FOR STJERNENE, S...

SUPERMNEN I NATT

Jeg var ute en tur i natt og s p supermnen, disse bildene er fra totiden. Her er rett utenfor dren hjemme, og jeg ser den s vidt gjennom trrne... ......s jeg velger g litt lenger unna h...

1.MAI HADDE JEG SOMMER HER HJEMME, 5.MAI HAR JEG VINTER..... SPKEFULLE VR

Frste mai var en deilig fridag,og vren hadde vrt her en stund, og denne dagen var det sommerstemning. Jeg spiste frokost ute, og slappet av i en god stol i singlet, og det var sommerlukter ru...

RIGHT DIRECTION

YOU CAN ONLYGO IN THE DIRECTION YOU WANT IN YOUR LIFE WHEN YOU HAVE THE RIGHT FUEL, AND ENOUGH OF IT

DAGENS BUDDHA SITAT

DAGENS BUDDHA SITAT Dette Buddha sitatet er sitat som jeg har tatt vare p i mange r, og da jeg var yngre fr jeg flyttet til sr-st Asia, betydde det veldig mye for meg. Jeg trengte det i en ...

BTTUR FRA MARMARIS PALACE

Siden jeg de siste dagene har igjen lagt ut noen innlegg om Tyrkia, s tenkte jeg at om du er p ferie i Marmaris eller Icmeler, s er du ndt til unne deg en bttur bde om dagen til blant anne...

HAPPINESS

HAPPINESS IS A STATE OF BEEING, AND COMES FROM THE INSIDE OF YOU. Bildene har jeg tatt i Marmaris i Tyrkia

DAGENS BUDDHA SITAT

DU SELV, LIKE MYE SOM HVEM SOM HELST I UNIVERSET, FORTJENER DIN KJRLIGHET OG HENGIVENHET Bildene har jeg tatt i psken 2011 i et vakkert gammelt tempel i Petchaburi

EN DEILIG DAG

I dag har jeg sommerflelse, og det er jo en helt nydelig dag ute. Dette bildet fra i fjor sommer representerer mye av av sommeren handler om for meg.... vre glad og lykkelig, sol, vakker natu...