juni 2012

DEN VAKRE UTSIKTEN FRA ROMMET P ANIMAL KINGDOM LODGE

starte Florida ferien vr med bo noen dager p dette stedet var helt pefekt. Vi hadde bestemt oss p forhnd at de frste to dagene her skulle vi ikke rushe til noen parker i Orlando, vi har ...

ROMMET VRT P HOTELL ANIMAL KINGDOM LODGE I ORLANDO

Det var utrolig deilig komme hit til Animal Kingdom lodge etter travle dager i New York. Jeg hadde valgt dette hotellet til begynne med p vr Florida tur, rett og slett fordi her skulle vi b...

DISNEY PARADE P ANIMAL KINGDOM I ORLANDO

Dagens bilder har jeg tatt fra Disney paraden p Animal Kingdom, og jeg blir jo aldri lei av Disney parader. Elsker nr det svinger i fin musikk og alle de fine figurene danser og kjrer forbi meg.

NESEHORN I ANIMAL KINGDOM

Dagens dyrebilde har jeg tatt p safari i amusement parken Animal Kingdom i Orlando. Nesehorn er virkelig noen spesielle skapninger..... Det var ikke s lett f knipset nesehornet mens jeep...

FRA NEW YORK TIL FLORIDA

Tiden gikk utrolig fort i New York, og de fleste reisebrev derfra kommer nr jeg kommer hjem. Vi forflytter oss fra New York til Florida. Vi har n reist til Orlando, og frste stopp p reise...

FRIHETSGUDINNEN I NEW YORK

Dagens bilder er av selveste frihetsgudinnen i New York. Bildene er tatt for noen dager siden p en herlig bttur, og bde statuen og btturen fr dere hre mer om nr vi kommer hjem...men....

KOS DAG I BROOKLYN

Her er en del bilder fra en fin dag i den store bydelen Brooklyn. Tiden gr fort p ferie i New York, og jeg har mange flere bilder og opplevelser fra denne bydelen som er den strste av de 5 byde...

HARLEM I NEW YORK

Dagens bilde er fra fargerike Harlem i New York

HARD ROCK CAFE I NEW YORK

Selvsagt mtte vi spise p Hard Rock Cafe i New York ogs, Julian samler jo p trommestikkere fra Hard Rock cafeer rundt om i verden... ......og dere kan tro han gleder seg til bo p Hard Rock h...

VI KJRER OVER BROOKLYN BRIDGE

Brooklyn Bridge er en av 3 broer som binder sammen bydelene Manhattan og Brooklyn. Hovedspennet over elven er 486 meter, og Brooklyn Bridge er 1834 meter over East River. Broen ble ferdig 24.mai ...

SOUTH STREET SEAPORT OG CHINATOWN I NEW YORK

Nede ved South Street Seaport likte Julian seg...gjett hvorfor...ha ha...ikke s vanskelig...for her var det stadig en del streetskatere. Han hadde s klart lyst til lpe til frste skatebutikk ...

FRA MADISON SQUARE TIL FINANSDISTRIKTET I NEW YORK

En ting som jeg selv synes er utrolig fascinerende med New York er arkitekturen rundt om i byen. Jeg elsker se p gamle bygg fra slutten av 1800 tallet smelte sammen med de nyeste glassbyggene p...

STESTE GUTT I BROOKLYN

Denne gutten var bare den steste i hele Brooklyn der han kom s fargerik og susende p sin sparksykkel.

AROUND DOWNTOWN NEW YORK

Vi har det helt fantastisk i New York, og snnen min har ftt ny favoritt by. Han vil tilbake hit s fort som mulig, og jeg ...ja, selvsagt elsker jeg ogs New York, men helst i kombinasjon med og...

GOOD MORNING NEW YORK

Utsikten vi vknet opp til til i New York i gr, og det kunne se ut som at det skulle bli en gr dag, og nei da...p ingen mte. Bildene er bare tatt tidlig om morgenen og av en litt trett Mette. ...

FRSTE DAG I NEW YORK

Vi kom til denne fantastiske byen p ettermiddagen, s vi bare koste oss rundt downtown og hadde det kos. Julian elsket byen fra frste stund han satte sine ben ut av togstasjonen, bare s opp p ...

HOTELL RADDISSON LEXINGTON I NEW YORK

Endelig fremme p hotellet i New York, og det er alltid deilig uansett by eller sted du kommer til. Hotellet ligger supert til og et relativt gammelt byhotell. Deilig senger Utsikten fra hot...

P REISE IGJEN...TIL NEW YORK

N er jeg p reise..... S innleggene vil nok komme litt i rykk og napp, ogssvar p kommentarer. Det er begrenset med hvor mye mange blogger jeg fr lest og kommentert, men det tar jeg igjen n...

JEG HAR SPIST RETS FRSTE MARKJORDBR

I dag spiste jeg rets frste markjordbr, og de var s gode... .......markjordbr gir herlig sommerflelse og flelse av lykke

S MYE VAKKERT MAN KAN SE P EN LITEN TOGTUR

Jeg syntes det var s utrolig vakkert se disse blomstene mellom togspor, og mtte selvsagt ta bilde. Ble s godt humr av de fine fargene, og satt bare av den grunn og smilte resten av togturen....

FRA TANNLEGEN OG NED TIL AKER BRYGGE

Selv om vi har flyttet ut av sentrum, s har vi alt av tannleger og leger og det meste annet vi gjr rundt vrt gamle bosted, mellom Solli Plass og Aker Brygge. Da vi gikk fra tannlegen for spis...

AV MED KJETTING P TENNENE

Endelig har Julian ftt av kjettingen p tennene, men jeg har ikke ftt et skikkelig SMIL enn. Han sier det fortsatt fles som om han har p reggis, dessuten har han ftt en byle bak som forelp...

TRAVEL, MEN KOSEDAG P JOBBEN

Igr hadde jeg 12 timersdagen min p jobben, og den fylles oppmed : *Arbeidsglede og som regel godt humr * Hp om at prinsen min kommer innom og spiser med meg etter skolen, og ikke minst gjr l...

HEKTISK LRDAG

I dag har det vrt en hektisk lrdag. Frst fikk jeg vasket klr og pakket ned noen esker med ting som skal flyttes. S dro jeg p jobben og underviste en treningskt, det var forresten kjempedei...

NYTER VAKRE FARGER RUNDT MEG MIDT I FLYTTING

Selv om jeg er glad i reise, s elsker jeg ogs mitt eget land, og srlig den vakre naturen vi har. Vr og sommer ernydelig i Norge uansett vr, men siden jeg er i full jobb, er bare en forelder...

BLACKRIVER STORE - HOVEDGRUNN FOR BERLINTUR

Vr forrige Berlintur..... var det dette stedet som var hovedgrunn til turen. Julian hadde i et r, etter ha vrt her i fjor sommer nsket seg tilbake til BLACKRIVER STORE Et herlig sted ' he...

GENDARMENMARKT....EN AV BERLINS VAKRESTE PLASSER...

I mange utenlandske blader hadde jeg lest: Gendarmenmarkt is one of Berlin's most beautiful squares... Sist jeg var i Berlin hadde jeg ikke tid til beske denne plassen, s denne gangen fikk jeg...

CHARLOTTENBURG SLOTT

Flotte Charlottenburg slott er bygget mellom 1695 og 1699, og jeg synes det er et fantastisk slott som jeg ikke blir lei av beske, allerede vrther flere ganger. Det er bygget i italiensk b...

CHARLOTTENBURG

Charlottenburg ligger helt vest i Berlin, og er en vakker bydel. Helt frem til 1920 tallet var Charlottenburg en egen by, fr den ble en del av Berlin. Her finner du ikke minst det prangende slot...

UNTER DEN LINDEN...EN VAKKER BOULEVARD

Kan anbefale spasere ned den store boulevarden 'UNTER DEN LINDEN', som strekker seg fra fra museumsya til Brandenborger Tor. p begge sider av gaten er det flotte historiske statuer og bygning...

KRFRSTENDAMM I BERLIN

Du kan vel kalle at Krfrstendammer Berlins store paradegate, her finner du mange hotell, restauranter og uteliv og alt du kan tenke deg av shopping Her finner du butikker som Tommy Hilfiger, Guc...

HOP ON/OFF BUSS I BERLIN

Det er ikke frste gangen jeg tar hop on/off buss i berlin, gjorde det i fjor sommer. For i si det snn...i London har jeg rett og slett kommet ut av tellingen mange ganger jeg har tatt hop on/off...

HOLOCAUST MONUMENTET

Her finner du det store og kontroversielle minnesmerket over de millioner av jder som ble myrdet under 2. verdenskrig. Bestr av hundrevis av rektangulre betongblokker satt opp i et symmetrisk m...

FANTASTISKE EAST SIDE GALLERY I BERLIN

EAST SIDE GALLERY er en fargerik del av Berlinermuren, som en gang delte byen i st og vest Berlin. Denne siste biten av den opprinnelige muren har blitt til det strste 'openair'galleriet i verde...

VERDENSURET P ALEXANDER PLATZ

Verdensuret p Alexander Platz er fra 1969, men er forbedret og utvidet de senere r. Denne plassen er ogs en av Berlins mest populre mteplasser. Her kan du lese hvilken tid det er i de forskj...

MORGENSTEMNING FRA 22.ETASJE I BERLIN

Nydelig morgenstemning fra 22 etasje p Park Inn hotellet i Berlin. Det er en nytelse med snne tidlige morgentimer p hotell hvor prinsen min som jeg var p tur med her sover. Tidlig morgen er...

UTSIKTEN FRA HOTELL PARK INN I SOLNEDGANGEN

Her er bilder fra utsikten vr p hotell Park Inn p Alexander Platz, vi bodde i 22 etasje og hadde s fin utsikt utover Berlin. Grunnen til at vi valgte dette hotellet var beliggenheten. Det lig...

NYTER SISTE DEL AV BTTUR P ELVEN SPREE

Det er s koselig se en del av Berlin fra elven. Du finner all verden av sightseeingbter, lunsj og middags cruise, det er en deilig pause fra sightseeing p land og alt annet Berlin har by p...

S KOS MED SJVEIEN GJENNOM BERLIN

Her kommer det nok et innlegg om bttur langs elven Spree, en tur jeg absolutt kan anbefale. Selv har jeg gtt vrt i Berlin flere ganger og p kryss og tvers, har tatt taxi U-bahn og S-bahn, buss...

BTTUR P ELVEN SPREE

Det er s utrolig kos med bttur p elven Spree som renner gjennom Berlin. Jeg synes det er sfin mte se byer p den mten ogs, det er jo bare g inn p Istanbul kategorien min, klarer ikke ...

METTE LAR KAMERA G MENS HUN VENTER P AT BTEN SKAL KJRE

Vi tok btsightseeing fra Friedrichstraze, og allerede fr bten har begynt g, s har jeg knipset i vei med kamera. Det er s mange vakre bygninger rundt meg, gammelt og nytt smelter inn i hver...

OMBORD P BELLEVUE

Etter at Julian og jeg hadde vandret rundt og sittet p cafe i Hackescher Markt, tok vi toget til Hauptbahnhof for spise lunsj nede ved beachbar. Deretter tok vi toget tilbake mot Friedrichstraz...