juni 2013

LUNSJ I CHINATOWN I BANGKOK

Etter vi hadde vært flere timer rundt for å se på templer i Chinatown. Så var vi veldig klare for mat. Vi var også temmelig varme etter å ha gått ute i solsteken, og hadde lyst til å sitte inne. ...

DEILIG TEMPELDAG I CHINATOWN

Så en ny morgen og vi forlater det koselige hotellet vårt for mange timer med nye opplevelser. Vår andre dag i Chinatown, ble en herlig tempeldag, ihvertfall for meg. Jeg tror også at Trond ...

CHINA TOWN BY NIGHT

Etter at vi hadde sjekket inn på hotellet i går, tok noen bilder rundt på det søte hotellet, (de kommer selvsagt på bloggen litt senere), så gikk vi rundt i Chinatown. Det er skikkelig kos opplev...

HOTELL SHANGHAI MANSION I CHINATOWN I BANGKOK

Så har vi sjekket inn i Chinatown, utrolig kos å bo på hotell i en bydel jeg ikke har bodd før. I Chinatown har jeg bare reist for å spise, og bare vandre rundt og se på livet. Vi bor på koselige...

ENDELIG PÅ VEI TIL BANGKOK

Så er vi på vei til Bangkok og det første hotellet vi skal bo på. Denne gangen reiste vi med British Airways og hadde en mellomlanding på Heathrow. Der rakk vi å spise lunsj og slappe av litt før...

KOFFERT TANKER....

Ja...det er reisekoffert jeg snakket om...hva trodde du da..... Det er tre fine kofferter som snart skal på tur, men det er en liten koffert som er litt sur...vil også ut å reise og holder nå på å...

HVA GIR JEG I GAVE TIL EN SOM BLIR 60 I SOMMER???...KOM MED TIPS DA VEL!!!!

Snart har et av de fineste menneskene jeg vet om bursdag. Ja...han har til og med bursdag når vi er på ferie. Det hadde vært supert om du ville komme med mange bursdagstips Hva kjøper jeg, lager...

JUST LIVING IS NOT ENOUGH....

JUST LIVING IS NOT ENOUGH ONE MUST HAVE SUNSHINE, FREEDOM, AND A LITTLE FLOWER IN ALL THINGS OF NATURE, THERE IS SOMETHING OF THE MARVELOUS DEILIG MED SOMMER

DAGENS SØTESTE OM KJÆRLIGHET

DAGENS SØTESTE OM KJÆRLIGHET HVORDAN STAVER MAN KJÆRLIGHET? ...Spurte nasse Nøff MAN STAVER IKKE KJÆRLIGHET, MAN FØLER DEN ...Svarte Ole Brum HA EN DEILIG OG KJÆRLIGHETSFULL DAG

SNART SKAL KOFFERTENE VÅRE UT Å LUFTE SEG IGJEN

Vi kjøpte nye kofferter i mai...så skinnende og fine...lette er de også.... Koffertene til Julian og meg ble jo med en tur til både USA og Karibien i mai, mens Trond sin har stått tålmodig og ven...

PÅ TUR I SLOTTSPARKEN

I slutten av uken hadde jeg en koselig tur i slottsparken, en park jeg så ofte som mulig er innom. En park jeg er veldig glad i og har så mange fine minner fra. Jeg har bodd rett ved i mange år...

DEILIG TUR I SKOGEN

Hittill denne sommeren har vi ikke hatt så god tid til å nyte naturen og skogen som jeg elsker. Vi har vært så opptatt med noen byggeprosjekter, og har en del jobb foran oss. Men...et pusterom er...

HJEMLIGE SYSLER

Jo da...jeg får fortsatt vakre blomster i hverdagen..jeg har bare ikke hatt så mye tid til å blogge om hjemlige sysler ved siden av reisebloggingen. Det blir nok mye mer 'hjemmeblogging' til høst...

TRAVEL VÅR, OG VIPS SÅ ER DET SOMMER HER HJEMME

Våren og forsommeren er deilige syrintid, jeg elsker både synet og lukten av syriner Siden vi har hatt en så travel vår med reising til både USA og Karibien, og mange private og jobbeprosje...

DEILIG MORGENTUR I FORT LAUDERDALE

Her er jeg ute og går en liten morgentur sammen med pappaen min, det ble bare veldig raske snapshot i fart, derfor noen litt uklare bilder. Det var en skjønn morgen, og papsen min er glad i tre...

SOLOPPGANG I FORT LAUDERDALE

For en vakker soloppgang i Fort Lauderdale....det var bare å komme seg ut så fort som mulig ...nyte de vakre fargene... og glede seg over nye opplevelser....

NYTER UTSIKTEN FRA BALKONGEN I FORT LAUDERDALE

Etter lang dag med mye båt langs Fort Lauderdales kanalsystem. Fine timer langs Las Olas og alt hva byen har å by på, så var det deilig å komme tilbake til hotellet og bare sitte på balkongen og ...

ETTERMIDDAGSTUR I AMERIKAS VENEZIA, FORT LAUDERDALE

Ble visst aldri lei av å kjøre rundt langs kanalene i Fort Lauderdale, så mye flott og kos å se, og jeg nøt hvert sekund. Liker lukten av saltvann, vind i håret og mye fint å se på. Det er aldri ...

PÅ BIKINI ISLAND ER DET ALDRI KJEDELIG

Her kjører vi til Bikini Island i Fort Lauderdale, et populært møtested hvor massevis av båter kjører til og stopper. Dette er stedet for å ha det gøy, bade, se og bli sett. Som du ser...her er ...

SIGHTSEEING BLANT FORT LAUDERDALES KANALSYSTEM

Vi er stadig på vannet i Fort Lauderdale, det er en behagelig måte å komme seg rundt blant alle kanalene i byen, og en fantastisk måte å se stedet....rett og slett et 'must' om du er i byen. Lang...

MER TAXIBÅT SIGHTSEEING I FORT LAUDERDALE

Etter koselige timer på Las Olas Boulevard, så var det deilig med en ny og luftig taxitur. Jeg koser meg på disse båtturene, er så mye å se langs kanalene, og det er så utrolig wterfront hus og ha...

LAS OLAS BOULEVARD I FORT LAUDERDALE

Etter en deilig runde med båtsightseeing, så var vi klare for den kjente Las Olas Boulvard i Fort Lauderdale. Denne kjente gaten går fra Andrews Avenue i Central BusinessDistrict og Fort Lauderdal...

KOSER OSS BLANT FINE HUS I KANALENE I FORT LAUDERDALE

Her rett og slett bare nyter vi båttur langs alle kanealene i Fort Lauderdale, ser på alle de vakre husene og hagene, og jeg lar bildene tale for seg selv

VENTER PÅ WATERTAXI I FORT LAUDERDALE

Her venter vi på taxibåt i Fort Lauderdale, med byens 50 mil kanalsystem, så er dette en perfekt måte å ta seg rundt fra sted til sted, og for en aldri så liten sightseeing. Her sitter gjenge...

FORMIDDAGSTUR I FORT LAUDERDALE

Deilig formiddagstur i herlige Fort Lauderdale. Fort Lauderdale er en by i delstaten Florida, og ble grunnlagt i 1911. Byen er et deilig turiststed med sine vakre strender, lange og brede med sva...

DEILIG Å BARE SITTE HER.....

Deilig å bare sitte på balkongen og nyte mens jeg ventet på at Julian skulle bli klar til å ta fatt på dagen, sånn at vi sammen med pappa og Torhild kunne oppdage herlige Fort Lauderdale

MORGENSTUND PÅ TERRASSEN I FORT LAUDERDALE

Her har jeg for meg selv en aldri så liten meditativ stund for meg selv på terrassen i Fort Lauderdale. Jeg nyter soloppgangen og den herlige utsikten.....

SOLOPPGANG PÅ FORT LAUDERDALE BOULEVARD

Nydelig soloppgang i Fort Lauderdale

FØRSTE KVELD I FORT LAUDERDALE

Etter hektiske og opplevelsesrike dager i New York, så var vi litt daffe da vi kom til Fort Lauderdale. Selv om reisen ikke er lang fra New Yark flyplass til Hollywood flyplass i Fort Lauderdale, ...

THE ATLANTIC SPA & RESORT

The Atlantic SPA &resort lå veldig fint til på Fort Lauderdale Boulevard, særlig for oss som bare skulle være der et par dager for å slappe av. Om jeg skulle bodd i byen lenger, så ville jeg nok f...

PÅ HOTELLET I FORT LAUDERDALE, ATLANTIC RESORT & SPA

Her var vi endelig fremme på hotellet i Fort Lauderdal. Etter hektiske dager i New York, så var det deilig med noen avslappende dager i Fort Lauderdale, før en uke på cruise i Karibien. Vi bodde ...

FRA NEW YORK TIL FORT LAUDERDALE

Så var det tid for å forlate New York igjen, men...vi skulle ikke hjem...her er vi på vei til Fort Lauderdale for noen dager, og så var det en deilig uke på cruise i Karibien. Her nyter v...

ONE WORLD TRADE CENTER OG 9/11 MEMORIAL

Så langt var de kommet i mai med det nye World Trade Center komplekset, altså One World Trade Center, som har fått navnet Freedom Tower. Selv om det blir en stort kommersiell bygning, vil den ogs...

EMPIRE STATE BUILDING

Ny dag i New York, og vi startet dagen med å dra til Empire State Building. Vi var ikke særlig heldig med været denne morgenen, det var grått og tåkete, og regnet gjorde det også. De som solgte...

SHOPPING I SOHO I NEW YORK

SoHo ligger i Lower manhattan, som er kjent for sine kunstgallerier og at kunstnere alltid har likt seg her... Dette har nå også blitt stedet for shopping. Her kan du virkelig shop to you drop i ...

VAKRE CENTRAL PARK I NEW YORK CITY

Vakre Central Park er vel en av verdens mest kjente park, bare tenk alle filmene som har blitt filmet her. Parken ligger mellom upper east Side og Upper West Side nedenfor Harlem og ovenfor Midtow...

TIME SQUARE WHEN IT SPARKLES

Byen som aldri sover, og her er det umulig å kjede seg. Med det rette kan du kalle denne spennende verdensmetropolen som har så mange ytterpunkter at den kan være alt det du har lyst til at den sk...

KVELDSTUR I NEW YORK MED GRAY LINE

Denne kvelden ble det en bussrundtur med Gray Line, den såkalte NIGHT TOUR, hvor du kan 'See New York when it sparkles' Her kjører du fra Time Square, til Chinatown, , Emire State Building, Gree...

KOS OG KAOS PÅ TIME SQUARE

Etter å fått i oss litt sukker fra m&m world, så var vi klare for nye utfordringer og det pulserende og hektiske livet i Time Square. Vi var blitt enige om at vi skulle ta en buss sightseeing med ...

DEILIG VERDEN AV SUKKERKOS, M&M WORLD I NEW YORK

Ja, så fikk vi oss en tur innom M&M world i New York, vi faktisk glemte å gå innom her i fjor sommer, men vi fikk da ihvertfall en tur i m&m worldbutikken i Orlando, som var kanskje ennå finere. ...

ROCKEFELLER CENTER

Rockefeller Center er kjent som byen i byen. Den er et spennende eksempel på smart byplanlegging. Alle bygninger er bygget i Art Deco stil og er knyttet til hverandre via ganger under bakken. Se...

BÅTTUR TIL FRIHETSGUDINNEN I NEW YORK

Etter at vi hadde tatt Hop On/Off bussen til Battery Park, så bestemte vi at vi skulle ta båttur forbi Frihetsgudinnen, dene fantastiske statuen som står på Liberty Island i munningen av Hudsonelv...

HOP ON/OFF BUSS FRA TIME SQUARE TIL BATTERY PARK

Her var vi altså tilbake i New York etter en flott og historisk tur til Washington DC. Siden vi bodde på hotell rett ved Hard Rock Cafe på Time Square, så var det helt naturlig å starte denne dage...

FRA WASHINGTON DC OG TILBAKE TIL TIME SQUARE I NEW YORK

Etter mye historie og kultur i USA hovedstad, syntes særlig Julian det var topp å komme tilbake til New York. Han bare koser seg sånn her på Time Square og bare elsker å bo på hotell rett ved dett...

WASHINGTON DC I BILDER

Washington DC - District of Columbia Hovedstaden i USA ligger på østkysten, en by som ofte har blitt oversett av turister, men er du interessert i amerikansk historie, så er dette byen for deg, m...

WASHINGTON MONUMENT

Washington monumentet ble reist til ære for USA sin første presiden George Washington. Han er kjent som presidenten som gjorde USA uavhengig av Storbritania, og skal ha vært en populær president, ...

DET HVITE HUS I WASHINGTON DC

Det hvite hus ligger i den nordvestlige delen av Washington DC. Selve huset ble vedtatt bygget i 1790 og president George Washington og byplanleggeren Pierre L'Enfant valgte stedet sammen. Arkite...

PAPARAZZI FORAN DET HVITE HUS

Her har Julian igjen tatt over min rolle som paparazzi, og det er jo helt umulig å få et bilde av han uten at han fotograferer. Jeg forsøkte å få tatt et bilde av han foran det hvite hus...men...n...

KOREAN WAR VETERANS MEMORIAL

Dette minnesmerket hedrer de som tjenestegjorde i Koreakrigen. Er bygget i form av en trekant og innenfor den står det full size soldater i stål, virkelig et flott monument. Du har flere krigsmin...

VIETNAM MEMORIAL

I Constitution Garden ligger minnesmerker over de som tjenestegjorde i Vietnamkrigen og over kvinnene som tjenestegjorde i Vietnam. Alltid vondt å tenke på hvor mange som har mistet sine i noe...

MINNESMERKE OVER AMERIKANSKE SOLDATER FRA 2.VERDENSKRIG

Minnesmerke over amerikanske soldater fra 2.verdenskrig som ligger i den østre enden av den kunstige innsjøen Reflecting Pool Minnesmerke ligger i denne flotte parken, og det er veldig vakkert o...

FAMILIENS NYE PAPARAZZI

I så mange år har jeg blitt kalt paparazzimama, og ja...jeg er vel ganske så ivrig med kamera .......men ...denne ferien her var faktisk Julian nesten verre enn meg...vel...det var temmelig overdr...