juni 2013

LUNSJ I CHINATOWN I BANGKOK

Etter vi hadde vrt flere timer rundt for se p templer i Chinatown. S var vi veldig klare for mat. Vi var ogs temmelig varme etter ha gtt ute i solsteken, og hadde lyst til sitte inne. ...

DEILIG TEMPELDAG I CHINATOWN

S en ny morgen og vi forlater det koselige hotellet vrt for mange timer med nye opplevelser. Vr andre dag i Chinatown, ble en herlig tempeldag, ihvertfall for meg. Jeg tror ogs at Trond ...

CHINA TOWN BY NIGHT

Etter at vi hadde sjekket inn p hotellet i gr, tok noen bilder rundt p det ste hotellet, (de kommer selvsagt p bloggen litt senere), s gikk vi rundt i Chinatown. Det er skikkelig kos opplev...

HOTELL SHANGHAI MANSION I CHINATOWN I BANGKOK

S har vi sjekket inn i Chinatown, utrolig kos bo p hotell i en bydel jeg ikke har bodd fr. I Chinatown har jeg bare reist for spise, og bare vandre rundt og se p livet. Vi bor p koselige...

ENDELIG P VEI TIL BANGKOK

S er vi p vei til Bangkok og det frste hotellet vi skal bo p. Denne gangen reiste vi med British Airways og hadde en mellomlanding p Heathrow. Der rakk vi spise lunsj og slappe av litt fr...

KOFFERT TANKER....

Ja...det er reisekoffert jeg snakket om...hva trodde du da..... Det er tre fine kofferter som snart skal p tur, men det er en liten koffert som er litt sur...vil ogs ut reise og holder n p ...

HVA GIR JEG I GAVE TIL EN SOM BLIR 60 I SOMMER???...KOM MED TIPS DA VEL!!!!

Snart har et av de fineste menneskene jeg vet om bursdag. Ja...han har til og med bursdag nr vi er p ferie. Det hadde vrt supert om du ville komme med mange bursdagstips Hva kjper jeg, lager...

JUST LIVING IS NOT ENOUGH....

JUST LIVING IS NOT ENOUGH ONE MUST HAVE SUNSHINE, FREEDOM, AND A LITTLE FLOWER IN ALL THINGS OF NATURE, THERE IS SOMETHING OF THE MARVELOUS DEILIG MED SOMMER

DAGENS STESTE OM KJRLIGHET

DAGENS STESTE OM KJRLIGHET HVORDAN STAVER MAN KJRLIGHET? ...Spurte nasse Nff MAN STAVER IKKE KJRLIGHET, MAN FLER DEN ...Svarte Ole Brum HA EN DEILIG OG KJRLIGHETSFULL DAG

SNART SKAL KOFFERTENE VRE UT LUFTE SEG IGJEN

Vi kjpte nye kofferter i mai...s skinnende og fine...lette er de ogs.... Koffertene til Julian og meg ble jo med en tur til bde USA og Karibien i mai, mens Trond sin har sttt tlmodig og ven...

P TUR I SLOTTSPARKEN

I slutten av uken hadde jeg en koselig tur i slottsparken, en park jeg s ofte som mulig er innom. En park jeg er veldig glad i og har s mange fine minner fra. Jeg har bodd rett ved i mange r...

DEILIG TUR I SKOGEN

Hittill denne sommeren har vi ikke hatt s god tid til nyte naturen og skogen som jeg elsker. Vi har vrt s opptatt med noen byggeprosjekter, og har en del jobb foran oss. Men...et pusterom er...

HJEMLIGE SYSLER

Jo da...jeg fr fortsatt vakre blomster i hverdagen..jeg har bare ikke hatt s mye tid til blogge om hjemlige sysler ved siden av reisebloggingen. Det blir nok mye mer 'hjemmeblogging' til hst...

TRAVEL VR, OG VIPS S ER DET SOMMER HER HJEMME

Vren og forsommeren er deilige syrintid, jeg elsker bde synet og lukten av syriner Siden vi har hatt en s travel vr med reising til bde USA og Karibien, og mange private og jobbeprosje...

DEILIG MORGENTUR I FORT LAUDERDALE

Her er jeg ute og gr en liten morgentur sammen med pappaen min, det ble bare veldig raske snapshot i fart, derfor noen litt uklare bilder. Det var en skjnn morgen, og papsen min er glad i tre...

SOLOPPGANG I FORT LAUDERDALE

For en vakker soloppgang i Fort Lauderdale....det var bare komme seg ut s fort som mulig ...nyte de vakre fargene... og glede seg over nye opplevelser....

NYTER UTSIKTEN FRA BALKONGEN I FORT LAUDERDALE

Etter lang dag med mye bt langs Fort Lauderdales kanalsystem. Fine timer langs Las Olas og alt hva byen har by p, s var det deilig komme tilbake til hotellet og bare sitte p balkongen og ...

ETTERMIDDAGSTUR I AMERIKAS VENEZIA, FORT LAUDERDALE

Ble visst aldri lei av kjre rundt langs kanalene i Fort Lauderdale, s mye flott og kos se, og jeg nt hvert sekund. Liker lukten av saltvann, vind i hret og mye fint se p. Det er aldri ...

P BIKINI ISLAND ER DET ALDRI KJEDELIG

Her kjrer vi til Bikini Island i Fort Lauderdale, et populrt mtested hvor massevis av bter kjrer til og stopper. Dette er stedet for ha det gy, bade, se og bli sett. Som du ser...her er ...

SIGHTSEEING BLANT FORT LAUDERDALES KANALSYSTEM

Vi er stadig p vannet i Fort Lauderdale, det er en behagelig mte komme seg rundt blant alle kanalene i byen, og en fantastisk mte se stedet....rett og slett et 'must' om du er i byen. Lang...

MER TAXIBT SIGHTSEEING I FORT LAUDERDALE

Etter koselige timer p Las Olas Boulevard, s var det deilig med en ny og luftig taxitur. Jeg koser meg p disse btturene, er s mye se langs kanalene, og det er s utrolig wterfront hus og ha...

LAS OLAS BOULEVARD I FORT LAUDERDALE

Etter en deilig runde med btsightseeing, s var vi klare for den kjente Las Olas Boulvard i Fort Lauderdale. Denne kjente gaten gr fra Andrews Avenue i Central BusinessDistrict og Fort Lauderdal...

KOSER OSS BLANT FINE HUS I KANALENE I FORT LAUDERDALE

Her rett og slett bare nyter vi bttur langs alle kanealene i Fort Lauderdale, ser p alle de vakre husene og hagene, og jeg lar bildene tale for seg selv

VENTER P WATERTAXI I FORT LAUDERDALE

Her venter vi p taxibt i Fort Lauderdale, med byens 50 mil kanalsystem, s er dette en perfekt mte ta seg rundt fra sted til sted, og for en aldri s liten sightseeing. Her sitter gjenge...

FORMIDDAGSTUR I FORT LAUDERDALE

Deilig formiddagstur i herlige Fort Lauderdale. Fort Lauderdale er en by i delstaten Florida, og ble grunnlagt i 1911. Byen er et deilig turiststed med sine vakre strender, lange og brede med sva...

DEILIG BARE SITTE HER.....

Deilig bare sitte p balkongen og nyte mens jeg ventet p at Julian skulle bli klar til ta fatt p dagen, snn at vi sammen med pappa og Torhild kunne oppdage herlige Fort Lauderdale

MORGENSTUND P TERRASSEN I FORT LAUDERDALE

Her har jeg for meg selv en aldri s liten meditativ stund for meg selv p terrassen i Fort Lauderdale. Jeg nyter soloppgangen og den herlige utsikten.....

SOLOPPGANG P FORT LAUDERDALE BOULEVARD

Nydelig soloppgang i Fort Lauderdale

FRSTE KVELD I FORT LAUDERDALE

Etter hektiske og opplevelsesrike dager i New York, s var vi litt daffe da vi kom til Fort Lauderdale. Selv om reisen ikke er lang fra New Yark flyplass til Hollywood flyplass i Fort Lauderdale, ...

THE ATLANTIC SPA & RESORT

The Atlantic SPA &resort l veldig fint til p Fort Lauderdale Boulevard, srlig for oss som bare skulle vre der et par dager for slappe av. Om jeg skulle bodd i byen lenger, s ville jeg nok f...

P HOTELLET I FORT LAUDERDALE, ATLANTIC RESORT & SPA

Her var vi endelig fremme p hotellet i Fort Lauderdal. Etter hektiske dager i New York, s var det deilig med noen avslappende dager i Fort Lauderdale, fr en uke p cruise i Karibien. Vi bodde ...

FRA NEW YORK TIL FORT LAUDERDALE

S var det tid for forlate New York igjen, men...vi skulle ikke hjem...her er vi p vei til Fort Lauderdale for noen dager, og s var det en deilig uke p cruise i Karibien. Her nyter v...

ONE WORLD TRADE CENTER OG 9/11 MEMORIAL

S langt var de kommet i mai med det nye World Trade Center komplekset, alts One World Trade Center, som har ftt navnet Freedom Tower. Selv om det blir en stort kommersiell bygning, vil den ogs...

EMPIRE STATE BUILDING

Ny dag i New York, og vi startet dagen med dra til Empire State Building. Vi var ikke srlig heldig med vret denne morgenen, det var grtt og tkete, og regnet gjorde det ogs. De som solgte...

SHOPPING I SOHO I NEW YORK

SoHo ligger i Lower manhattan, som er kjent for sine kunstgallerier og at kunstnere alltid har likt seg her... Dette har n ogs blitt stedet for shopping. Her kan du virkelig shop to you drop i ...

VAKRE CENTRAL PARK I NEW YORK CITY

Vakre Central Park er vel en av verdens mest kjente park, bare tenk alle filmene som har blitt filmet her. Parken ligger mellom upper east Side og Upper West Side nedenfor Harlem og ovenfor Midtow...

TIME SQUARE WHEN IT SPARKLES

Byen som aldri sover, og her er det umulig kjede seg. Med det rette kan du kalle denne spennende verdensmetropolen som har s mange ytterpunkter at den kan vre alt det du har lyst til at den sk...

KVELDSTUR I NEW YORK MED GRAY LINE

Denne kvelden ble det en bussrundtur med Gray Line, den skalte NIGHT TOUR, hvor du kan 'See New York when it sparkles' Her kjrer du fra Time Square, til Chinatown, , Emire State Building, Gree...

KOS OG KAOS P TIME SQUARE

Etter ftt i oss litt sukker fra m&m world, s var vi klare for nye utfordringer og det pulserende og hektiske livet i Time Square. Vi var blitt enige om at vi skulle ta en buss sightseeing med ...

DEILIG VERDEN AV SUKKERKOS, M&M WORLD I NEW YORK

Ja, s fikk vi oss en tur innom M&M world i New York, vi faktisk glemte g innom her i fjor sommer, men vi fikk da ihvertfall en tur i m&m worldbutikken i Orlando, som var kanskje enn finere. ...

ROCKEFELLER CENTER

Rockefeller Center er kjent som byen i byen. Den er et spennende eksempel p smart byplanlegging. Alle bygninger er bygget i Art Deco stil og er knyttet til hverandre via ganger under bakken. Se...

BTTUR TIL FRIHETSGUDINNEN I NEW YORK

Etter at vi hadde tatt Hop On/Off bussen til Battery Park, s bestemte vi at vi skulle ta bttur forbi Frihetsgudinnen, dene fantastiske statuen som str p Liberty Island i munningen av Hudsonelv...

HOP ON/OFF BUSS FRA TIME SQUARE TIL BATTERY PARK

Her var vi alts tilbake i New York etter en flott og historisk tur til Washington DC. Siden vi bodde p hotell rett ved Hard Rock Cafe p Time Square, s var det helt naturlig starte denne dage...

FRA WASHINGTON DC OG TILBAKE TIL TIME SQUARE I NEW YORK

Etter mye historie og kultur i USA hovedstad, syntes srlig Julian det var topp komme tilbake til New York. Han bare koser seg snn her p Time Square og bare elsker bo p hotell rett ved dett...

WASHINGTON DC I BILDER

Washington DC - District of Columbia Hovedstaden i USA ligger p stkysten, en by som ofte har blitt oversett av turister, men er du interessert i amerikansk historie, s er dette byen for deg, m...

WASHINGTON MONUMENT

Washington monumentet ble reist til re for USA sin frste presiden George Washington. Han er kjent som presidenten som gjorde USA uavhengig av Storbritania, og skal ha vrt en populr president, ...

DET HVITE HUS I WASHINGTON DC

Det hvite hus ligger i den nordvestlige delen av Washington DC. Selve huset ble vedtatt bygget i 1790 og president George Washington og byplanleggeren Pierre L'Enfant valgte stedet sammen. Arkite...

PAPARAZZI FORAN DET HVITE HUS

Her har Julian igjen tatt over min rolle som paparazzi, og det er jo helt umulig f et bilde av han uten at han fotograferer. Jeg forskte f tatt et bilde av han foran det hvite hus...men...n...

KOREAN WAR VETERANS MEMORIAL

Dette minnesmerket hedrer de som tjenestegjorde i Koreakrigen. Er bygget i form av en trekant og innenfor den str det full size soldater i stl, virkelig et flott monument. Du har flere krigsmin...

VIETNAM MEMORIAL

I Constitution Garden ligger minnesmerker over de som tjenestegjorde i Vietnamkrigen og over kvinnene som tjenestegjorde i Vietnam. Alltid vondt tenke p hvor mange som har mistet sine i noe...

MINNESMERKE OVER AMERIKANSKE SOLDATER FRA 2.VERDENSKRIG

Minnesmerke over amerikanske soldater fra 2.verdenskrig som ligger i den stre enden av den kunstige innsjen Reflecting Pool Minnesmerke ligger i denne flotte parken, og det er veldig vakkert o...

FAMILIENS NYE PAPARAZZI

I s mange r har jeg blitt kalt paparazzimama, og ja...jeg er vel ganske s ivrig med kamera .......men ...denne ferien her var faktisk Julian nesten verre enn meg...vel...det var temmelig overdr...