juni 2014

KOSEKVELD P TERRASSEN I ROMA

Her koser vi oss p den ste balkongen i Roma. Selv om vi n er hjemme og planlegger ny lang reise, som starter om et par uker. S handler fortsatt bloggen mye om Roma fra reisen vr der i mai. ...

LUNCH P THE HARD ROCK CAFE I ROMA

Etter en tur med hop on/off bussen i Roma, ble det en sen lunj p THE HARD ROCK CAFE Selv om jeg har vrt noen ganger i Roma, s er det frste gang jeg er p denne Hard Rock cafeen. Det var ...

HOP ON/OFF BUSSTUR I ROMA

Her har vi ftt med oss Julian p en runde p Hop on/off buss i Roma. Denne dagen l han til litt utp dagen mens Trond og jeg gikk en fototur om morgenen. Formen til Julian var ikke s verst, s...

ROMA M VRE BRYLLUPSBY NUMMER EN

Lurer du p hvor du skal ha en romantisk ferie? Da m vel Roma vre et av stedene. De gangene jeg har vrt i Roma, har jeg sett lykkelig brudepar overalt. Det er s kos se alle disse vakr...

EN VET ALDRI HVA EN OPPLEVER P VANDRING I ROMAS GATER

En vet aldri hva en opplever nr en vandrer rundt i Romas gater. Denne ettermiddagen gikk vi fra hotellet rett ved Trevifontenen og til Via Del Corso. Via Del Corso er en gate vi liker g i, du...

VAKKER KUNST- EN STOR DEL AV PIAZZA NAVONA

Kunst er en stor del av den vakre plassen i Roma. Ja, selvsagt s snakker jeg om Piazza Navona. Om du har tittet p mine tidligere innlegg, s vet du allerede at jeg er veldig glad i denne pl...

DE NYDELIGE BALKONGENE P PIAZZA NAVONA

Noe av det jeg liker s godt ved Piazza Navona, er nyte alle bygningene som er rundt plassen. Spesielt de gamle bygningene hvor mennesker har pyntet sine balkonger, og de alle er unike og vak...

FONTANA DEL MORO P PIAZZA NAVONA

Det er flere flotte fontener p Piazza Navona, og en av dem er den kjente Fontana del Moro. Denne fontenen ligger i den srlige enden av Piazza Navona, og fundamentet ble reist i 1575 av Giaca...

KIRKEN SANT'AGNESE IN AGONE P PIAZZA NAVONA

Sant'Agnese er en basilika som ble bestilt av pave Innocent X i 1652. Navnet betyr St.Agnes i pine. Kirken sies vre bygget p stedet for et tidligere bordell der en ung Sankt Agnes ble kledd...

FONTANA DEI QUATTRO FIUMI OG EGYPISK OBELISK P PIAZZA NAVONA

Noe av det frste som mange vil se nr de kommer inn p den flotte plassen Piazza Navona, er den flotte Fontana dei Qoattro Fiumi med den store egyptiske obelisken i midten. Fontenen er vakker...

FINE PIAZZA NAVONA I ROMA

S var vi kommet frem til PIAZZA NAVONA Dette er en plass jeg virkelig forelsket meg i frste gang jeg var i Roma. Noe av det frste jeg s var faktisk de gamle husene med det helt utrolig vak...

VAKKER BALKONG I ROMA

Fikk s lyst til dele disse bildene av den vakre og enkle balkongen jeg tok i Roma. Jeg blir alltid nr jeg er i Roma, ekstra fascinert av vinduer, drer og balkonger. Noen av dem er s vakre...

FRA PANTHEON TIL PIAZZA NAVONA

P vr frste morgentur, sa vi ha det til fine Pantheon. Vandret videre mot Piazza Navona, som virkelig er en av mine favoritt plasser i Roma. Nr det er sagt, s fr du nok hre flere gan...

PIAZZA DELLA ROTONDA

Piazza Della Rotonda er plassen utenfor Pantheon. Plassen har ftt navnet sitt fra Pantheon kirkens uformelle navn: Santa Maria Rotonda. Her ser du en fontene og en egyptisk oblisk. Fontenen b...

PANTHEON - ALLE GUDERS TEMPLER

Vrt andre stopp p denne deilige frste morgentur i Roma. Vi var n utenfor vakre PANTHEON. Selv om jeg har vrt her en del ganger, s ville jeg veldig inn hit denne dagen ogs. Jeg synes de...

FRSTE MORGENTUR I ROMA

Som jeg allerede skrev i det forrige blogginnlegget, s begynte vr frste morgentur ved FONTANA DI TREVI. Vi bodde jo bare noen meter unna, s det var helt naturlig starte her. Ja, da...jeg h...

TREVIFONTENEN TIDLIG MORGEN

P vr frste morgentur i Roma, ble s klart TREVI FONTENEN Vi bodde jo bare noen f meter unna, s uansett hvor vi skulle, gikk vi som regel forbi den. Nr det er sagt, s blir jeg heller ald...

KOSELIG MED FROKOST P HOTELL RELAIS 41

P hotell Relais 41 fr du frokosten p rommet. Det var faktisk utrolig koselig, og det smakte godt. Vi supplerte med tomater og grnt fra frukt og grnnsaksboden like utenfor, og alt smakte g...

NYTER ATMOSFREN I ROMAS GATER

Like etter vi kom til hotellet, hadde sjekket inn, og koset oss litt ved Trevifontenen, s vandret vi en tur i nrmiljet. Vi vandret frst til vakre Pantheon. Julian var sliten etter reisen, ha...

HVORDAN VI BODDE P HOTELL RELAIS 41

Da vi var i Roma n i mai, bodde vi p et kjempekoselig hotell bare noen f meter fra Trevifontenen. Vi kunne ikke ha valgt et bedre hotell for oss de dagene vi var i byen jeg bare elsker. Hotel...