juli 2013

DET LEKRE BASSENGOMRÅDET PÅ HOTELL SIX SENSES

Her kommer det bilder fra det lekre bassengområdet på hotell Six Senses, det var et så herlig bassengområde. Det var slett ikke vanskelig å ha det riktig så herlig her...vi nøt hver eneste time på...

PÅ OPPDAGELSESFERD RUNDT PÅ HOTELL SIX SENSES

Her går vi på oppdagelsesferd på hotell Six Senses, eller i villaområdet der vi bor. Bassenget ligger ned mot stranden, og det er et kjempekoselig område. Overalt er det tropiske hager, og så u...

LUNSJ PÅ HOTELL SIX SENSES

Så ble det lunsjtid på Six Senses, og den spiste vi på Beach Bar. Vi hadde det kjempekoselig, det ble Satay til forrett, og alt fra spaghetti Carbonara til hamburger på oss. Thi hi...vi spiste ik...

SÅ FINT I DE TROPISKE HAGENE RUNDT VILLAEN

Det er så frodig og vakkert overalt på hotellet, og det er så kos å vandre rundt i de tropiske hagene på hotell Six Senses.

VELKOMMEN INN TIL VÅR FANTASTISKE VILLA PÅ HOTELL SIX SENSES

Velkommen inn til vår fantastiske villa på hotell Six Senses i Pran Buri. Det kjentes bare så riktig fra første stund å være her og feire bursdagen til Trond. Det blir jo alltid litt annerledes f...

VÅRT FØRSTE MØTE MED FINE HOTELL SIX SENSES

Vårt første møte med det utrolig koselige hotellet Six Senses, var meget positivt. Da vi kom frem til Evason/Six Senses, så ble vi kjørt til resepsjonen ved villa området på hotell Six Senses, so...

HERLIG BURSDAGSFEIRING PÅ SIX SENSES I THAILAND, OG BURSDAGSGAVE TIL JAMAICA

Så har vi flyttet inn i denne deilige to etasjes villa på hotell SIX SENSES i Pran Buri. Vi har det så deilig, og vi gleder oss her til å feire Trond, og ikke minst gi han en bursdagsgave til. Se...

DET VAR SÅ DEILIG Å KOMME TIL HOTELL SIX SENSES/EVASON

Det var så deilig å komme til villaområdet på hotell Six Senses i Pran Buri. Vi ble tatt så utrolig godt i mot. Jeg hadde skrevet mail til hotellet i forkant, og sagt at jeg skulle gi dette o...

VI HAR KIDNAPPET TROND FOR BURSDAGSFEIRING I THAILAND

Julian og jeg tatt med oss Trond på tur, FOR Å FEIRE 60 ÅRS DAGEN HANS. Vi er jo på ferie i Thailand, og langt fra venner og familie. Så vi måtte finne på noe ekstra kos for denne lekne og he...

GRATULERER MED DAGEN TIL SNILLESTE MANNEN I LIVET MITT

I DAG ER DET BURSDAGEN TIL TROND, BESTE OG SNILLESTE MANNEN I MITT LIV GRATULER SÅ MYE MED 60 ÅRS DAGEN DU ER LEKEN, DU ER UNG, OG JEG HAR DET ALLTID SÅ UTROLIG MORSOMT SAMMEN MED DEG E...

LITT BURSDAGSFEIRING PÅ FORSKUDD

Trond har bursdag 25.juli og blir 60 år. Her i Thailand er det over midnatt, så vi har allerede gratulert han. Julian og jeg har fått tak i bursdagskake på Swensens. Vi har tenkt til å kidn...

PÅ RESTAURANT LA MER FOR Å NYTE SOLNEDGANG OG SPISE

Vi har hatt en deilig kveld på restauranten La Mer, det er et vakkert sted å nyte solnedgang og fantastisk utsikt utover havet og mot Hua Hin. Vi bestilte litt ulike retter, fra krabb...

DAGLIGLIVET I HUA HIN

Det har vært en deilig og opplevelsesrik dag her hos oss i Hua Hin. Temmelig aktiv også, vi startet den som du kanskje har sett i tidligere innlegg i dag, med sykkeltur. Deretter en liten tur med...

TUK-TUK TUR RUNDT I HUA HIN

Noe jeg virkelig elsker å gjøre her i Hua Hin, er å dra på tuk-tuk tur med Mr.Moo uten et spesielt mål. Kjøre rundt på landeveier, og se countryside'en. Koser meg når vi kjører forbi store palmel...

JULIAN FESTER GO-PRO'EN PÅ TAKET FØR VI DRAR PÅ COUNTRYSIDETUR MED MR.MOO

Her fester Julian Go-pro'en på taket til tuk-tuk'en til Mr.Moo, han skal filme hele veien, og skal bruke noen av klippene til noen andre filmer. Mr.Moo syntes det pyntet fint opp på tuk-tuk'en ha...

SYKKELTUR OG HÅRKLIPP

Tilbake igjen i Hua Hin etter deilige dager i Petchaburi og Cha Am. Trond trengte nok en hårklipp, det gror jo som bare det i varmen. Vi bestemte oss for like så godt sykle dit, og kombinere det ...

FRA ET HERLIG STED TIL ET ENNÅ MER HERLIG STED

Det har vært et par nydelige dager på dette hotellet i Cha Am, eller i denne deilige villaen på hotellet Det har vært så mange fine opplevelser, først i Petchaburi med palasser og templer, og så...

KOSER OSS SOM BARE DET PÅ SPA BADET VÅRT

Hva er vel bedre enn å starte dagen i eget SPA bad i villaen på hotell De La Paix. ...og nå nyter vi et siste bad og dusj på dette herlige badet, føles som nesten å bade ute i det fri med dører å...

NYTER SISTE TIMER PÅ HOTELL DE LA PAIX

Vi nyter de siste timer i Cha Am, før vi vender tilbake til Hua Hin. Det har vært et par uforglemmelige dager på dette hotellet, men det skal bli like deilig å komme tilbake til familiehuset vårt...

KOSER OSS PÅ STRANDEN VED HOTEL DE LA PAIX I CHA AM

Etter frokost , så nyter vi stranden på hotellet, som er kjempekos Det er low season, og vi har nesten hotellstranden for oss selv.... ...og forfriskende drikke får vi hos disse guttene...

DEILIG FROKOST PÅ HOTELL DE LA PAIX

Etter morgenbadet, var det bare å nyte en nydelig frokost på hotellet. Vi har nok en deilig dag her før vi vender nesen hjem mot familiehuset i Hua Hin. Dette skal bli bare så godt Den spiser ...

NYDELIG OG ROMANTISK TUR LANGS STRANDEN

Trond og jeg går en kosetur på stranden før frokost, og her er det lykke å gå. Se alt det vakre som bare kommer på vår vei. Jeg er så glad i både blomster, kokosnøtter, skjell, strand og havet......

BLOMSTERMORGEN I CHA AM

HERLIG BLOMSTERMORGEN I CHA AM Her er vi på vei ned til stranden, men måtte bare nyte alle de vakre blomstene først

DETTE GIR MED DEN DEILIGSTE SOMMERFØLELSE

Dette er virkelig sommer for meg. Å vandre på stranden med sand mellom tærne, finne vakre blomster, kokosnøtter og skjell. I tillegg verdens beste selskap... DET ER LYKKE Dagens bilde har jeg...

DEILIG Å VÅKNE PÅ HOTELL DE LA PAIX I THAILAND

Etter en helt nydelig kveld og natt her i Cha Am, så var det like deilig å våkne opp her. Ta seg en tur på badet, lukke opp de store glassdørene, og bare nyte utsikten ut mot bassenget i hagen. S...

MIDDAG OG KOS PÅ LA PAIX

Så var det endelig middagstid, og vi var sultne alle tre. Trond leter jo etter den perfekte biffen, og Julian og jeg leter ofte etter den perfekte røde eller grønne thaicurry. På dette hotellet b...

DEILIG KVELD PÅ STRANDEN

I går hadde vi en nydelig kveld på stranden før vi gikk og spiste middag. Nei da...Julian sitter ikke på facebook her...han faktisk filmer...men ikke med Iphonen... Utrolig hvordan og hva all...

DEILIG FERIEDRIKK

Dagens bilde er jo nødt til å være denne nydelige feriedrikken leskende kokosmelk er godt for både kropp og sjel

DET ANDRE BASSENGET PÅ HOTELL DE LA PAIX I THAILAND

Det andre bassenget på hotell de La Paix, lå midt i mellom et nydelig SPA, og den røde lekre baren på andre siden. Dette er også et koselig bassengområde Ikke minst flere doble solsenger, noe...

ET NYDELIG SPA PÅ HOTELL DE LA PAIX

På hotell De la Paix i Cha Am, har de et utrolig fint SPA. Jeg liker virkelig designet på det, og det var en utrolig rolig og deilig atmosfære her. Fra resepsjonen, og med deilige sittegrupper, s...

DEN STILIGE RØDE BAREN

Rett ved det andre bassenget på hotell De La Paix, var det en kul og herlig rød bar. reseten av interiøret var også stilig. Det var et kos sted å sette seg ned med forfriskende fargerik fruktjuic...

TRENINGSROM OG BIBLIOTEK PÅ HOTELL DE LA PAIX

Dette var en ny kombinasjon for meg, både treningsrom og bibliotek i samme rom. Når det er sagt, så om det var sånn at det eneste stedet de hadde plass til å sette noen treningsapparater var i bib...

RESTAURANT OG BAR PÅ HOTELL DE LA PAIX I CHA AM, THAILAND

Rett ved det ene bassenget på hotellet, ligger det to restauranter rett overfor hverandre. Dette er den som ligger i andre etasje, hvor det også er en koselig bar. Her er det deilig å sitte med n...

DET ENE BASSENGOMRÅDET PÅ HOTELL DE LA PAIX I CHA AM, THAILAND

Her ser du forresten litt av villaen vi bor i på hotellet ,og selv om vi har basseng i hagen, så var det også bare noen få meter til et av bassengene på hotellet, og 20-30 meter til stranden. K...

VÅR DEILIGE VILLA PÅ HOTELL DE PAIX I CHA AM, THAILAND

Nå har vi flyttet inn i denne deilige villaen på 110 kvadratmeter på hotellet De La Paix i kystbyen Cha Am i Thailand. Etter en lang og opplevelsesrik dag i Petchaburi, var det kos å reise ned til...

VI SJEKKER INN PÅ HOTEL DE LA PAIX I CHA AM

Vi har nå forlatt Petchaburi, og kjører tilbake mot Hua Hin. Vi har stoppet for å kose oss et par dager på hotell DE LA PAIX Det ligger vakkert til på stranden i Cha Am, og ca 26 kilometer nord ...

PÅ TUR FRA HUA HIN TIL PETCHABURI I THAILAND

Nå har vi forlatt det koselige familiehuset vårt i Hua Hin Snille Gartneren vår Thas, er alltid klar for litt annerledes oppdrag, og tar oss gjerne med på sightseeing til både kjente og ukjente...

VI DRAR VEKK FRA HUA HIN ET PAR DAGER

Våre kjære gartner Thas, som steller så fint med blomstene i hagen Han tar på seg de fleste type andre oppdrag, også å kjøre oss rundt på sightseeing om vi ønsker det. Dette blir en herl...

LOVING IS NOT JUST....

LOVING LOVING IS NOT JUST LOOKING AT EACH OTHER, IT'S LOOKING IN THE SAME DIRECTION (Antoine de saint-Exuperg) Bildene har jeg tatt i bassenget vårt i Hua Hin

IKKE FORSTYRR, JEG SPISER....

Ikke forstyrr, jeg spiser..... Er det mulig å få litt matro, liksom.... Ja, ja...jeg bare later som at du ikke er der....spiser og koser meg, jeg... Dagens dyrebilde har jeg tatt på det så...

TRADISJONELL THAIMASSASJE OG ISKREM PÅ SWENESENS I HUA HIN

Etter sykkeltur, et raskt bad i bassenget, så tok vi tuk-tuk'en inn til sentrum for massasje. Det ble som vanlig hos Elephant Massage, og vi valgte som vanlig to timer tradisjonell thai massasje. ...

DEILIG MORGEN I HUA HIN, OG NY SYKKELTUR

Ny og deilig morgen i Hua Hin, og igjen starter vi med en sykkeltur. Vi syklet så raskt det går ann på disse syklene en times tid for å få litt trim, og litt jobbing blir det, for de har ingen ...

VI LEKER GJEMSEL

Jeg gjemmer meg her, jeg.... er nok ingen som finner meg...

STRANDEN I HUA HIN

Etter deilige timer ved bassenget, så tok vi en tur inn til byen. Vi gikk en liten tur på stranden, tenkte å få med oss solnedgangen, men det var overskyet... Uansett kos med en liten tur med san...

BASSENGKOS OG VI HAR BESTILT PIZZA HJEM TIL LUNCH

Etter en lang og deilig sykkeltur i dag, så ble det bassengkos. Julian våknet en stund etter vi kom hjem, og det ble morgenbad langt ut på dagen for han. Vi fant ut at vi hadde lyst å kose oss ...

PÅ SYKKELTUR IGJEN, OG INNOM BYTEMPELET I HUA HIN

Vi startet dagen i dag, som vi så ofte gjør her i Hua Hin, med en to timers sykkeltur. Det er så absolutt ingen treningstur, men kosetur på disse herlige syklene her. Vi pleier som regel å stop...

ÅÅÅ....TOTALSMELT...

Dagens dyrebilder er så klart dissesøtingene her på apeberget i Hua Hin. Bare så skjønne.....

DEILIG SOMMERFØLELSE I THAILAND

DEILIG FRISK FRUKTJUICE GIR MEG SKIKKELIG SOMMERFØLELSE Bildet har jeg tatt på stranden ved Cha-Am i Thailand

NOK EN GANG PÅ BESØK HOS DE HERLIGE JENTENE PÅ HUA HIN THAI MASSAGE

Vi avsluttet en en helt perfekt kveld hos disse søte jentene som jobber på Hua Hin Thai massage. Både Trond, Julian og jeg har både stelt ben og fått massasje her før. Etter at Trond og jeg hadde...

STARTET 'PLEIE OSS SELV KVELD' MED TO TIMERS TRADISJONELL THAI MASSASJE

Vi hadde en meget lang kveld i går, vi reiste inn til byen på Elephant Massage, hvor jeg har pleid å ta massasje de gangene jeg har vært her i Hua Hin. Jeg har stort sett vært fornøyd med massasj...

SPISER PÅ DET GULE HUSET I HUA HIN

Etter lang sightseeing tur med Moo i går, så spiste vi meget sen lunsj på spisestedet som er ved huset vårt. Det heter rett og slett 'det gule huset', eller alle som bor her kaller det bare 'huset...

OPPLEVELSESRIK DAG MED TUK-TUK I HUA HIN

Vi har hatt en helt fantastisk dag på tuk-tuk safari med Mr.Moo. Hadde det morsomt både i tuk-tuk'en og kos alt vi så. De fleste steder har Julian og jeg kjørt før, men ekstra kos å se dem på nyt...

HVA ER DET DU GLANER PÅ, HAR DU IKKE SETT EN APE FØR, ELLER...

HALLOOO...HVA ER DET DU GLANER SÅNN PÅ...? HAR DU IKKE SETT EN APE FØR, ELLER...? Dagens dyrebilde har jeg tatt her i Thailand

DET PASSER VISST IKKE ALLTID AT JEG TAR BILDE....

Det passer visst ikke alltid at jeg tar bilde...thi hi ...men, jeg syntes bildene ble tøffe, så jeg legger dem rett og slett ut på dagens bilder. Julian sover akkurat nå, så jeg får en gang ikke ...

DEILIG MIDDAG PÅ NIGHTMARKET I HUA HIN

Det ble deilig thaimat på nightmarket i Hua Hin i går, og alt smakte kjemepgodt. Alle tre var veldig sultne, og her venter Julian utålmodig på maten. Bestilte satay som forrett, noe som alle ...

NIGHTMARKET I HUA HIN

Hver kveld klokken seks, så stenges en av sidegatene til Petchakasen Road, og gjøres om til Hua Hins berømte nattmarked. Her selges alt mellom himmel og jord, og oppover hele er det spisesteder. ...

UT PÅ SYKKELTUR I HUA HIN

Idag har vi vært på en herlig sykkeltur i Hua Hin. Både Trond og jeg er like glad i å dra på sykkeltur, og da snakker vi ikke om treningstur, men kosetur. For med disse syklene som står her i hus...

SE DE HERLIGE SYKLENE VI HAR HER I HUA HIN

Se de herlige syklene vi har her i huset i Hua Hin, ikke noe gir eller noe som helst. Nå skal vi ut på kosesykkeltur, det blir ikke noen treningstur, men litt trim får vi, og vet ikke hvor vi havn...

HJEMME ETTER LANG KVELD I BYEN

Hjemme etter en lang i byen, det har stoppet å regne og Julian sjekker bassenget. Ingen slanger og andre skumle dyr, og krokodillen vår i plast har lagt seg under en flytemadrass for å sove. Jo d...

GRAND MARKET I HUA HIN

Etter å ha vært hjemme og slappet av ved bassenget og i huset hele dagen, så var det på tide å ta en tur inn til byen. Vi skulle en tur og kose oss på Grand Market i Hua Hin. Her får du enkelte s...

SERVERING AV DEILIG MANGOSTAN VED BASSENGET

Koser oss med mangostan ved bassenget og livet er så deilig Her kan du lese et tidligere innlegg om den deilige frukten mangostan passion4lifeandtravel.blo...1328194555_mangostan.html

FROKOST PÅ DEN DEILIGE TERRASSEN I HUA HIN

Ny dag i Hua Hin, og mer kos og nye opplevelser. Starter dagen med deilig frokost ved bassenget, og livet er bare så deilig. Denne gangen har jeg drømmeferie, og jeg er en gang ikke på et nytt ...

TROND BARE MÅ HA BIFF

Trond bare måtte ha biff til middag, han syntes nok vi har spist vel mye thaifood i det siste... Da vi var kommet oss inn til Hua Hin, og Trond spurte oss: Hvor får vi den beste biffen her i byen...

VI ER PÅ FOTPLEIE I HUA HIN

Noe av det beste med å være i Hua Hin, er at her tar vi oss alltid tid til å stelle godt med oss selv. Nå har både Trond, Julian og jeg tatt fotskrubb, pedicure og fotmassasje, og jeg i tillegg ma...

KROKODILLEKONKURRANSE I BASSENGET

Julian og jeg hadde en aldri så liten konkurranse i dag. Det gikk ut på å komme seg opp på krokodillen vår som bor i bassenget, og ligge på den, og i tillegg ta noen sit-ups på den. med fare for ...

FELLESOMRÅDENE PÅ BAAN NORWAY I HUA HIN

Her i Hua Hin som pappa og Torhild har et så deilig hus, er det også fine felles arealer og pent overalt. Dette er hovedporten inn til området med hus på rekke og rad. Det er ulike hus, noen town...

FØRSTE FROKOST I HUSET I HUA HIN

Det er så deilig å være her, og den første frokosten inntok vi på baksiden av huset. Liker meg best på forsiden av huset hvor bassenget er, men noen morgener er det kos med en stille frokost på ba...

DET VAR HERLIG Å VÅKNE OPP I BANGKOK, MEN HELT FANTASTISK Å VÅKNE OPP HER....

Det var kos å våkne opp i Bangkok, på alle tre hotellene vi bodde på denne gangen, men som alltid, helt fantastisk å våkne opp her i huset i Hua Hin. Elsker å være her...det er så kos å bare sitt...

PIZZAKOS, ISKREM PÅ SWENSENS OG NATTBADING

Da vi først var på Market Village, så ble det så klart pizza på pizza Company. Julian hadde gledet seg til å spise på dette stedet, og han var så heldig at Trond også synes at pizzaen her er god. ...

MARKET VILLAGE I HUA HIN

Etter at vi har fått pakket ut, badet og slappet av litt, dro vi til Market Village for å handle inn mat og drikke. Så utrolig kos å være her igjen, vi nyter hver sekund Så var det bare å ri...

ENDELIG I FAMILIEHUSET VÅRT I HUA HIN

Så er vi endelig i det superkoselig familiehuset vårt i Hua Hin. Nå skal det nytes en hel måned her i dette deilige huset. Vi er så takknemlig for at pappa og Torhild kjøpte det, og at vi barna o...

RESEPSJONEN PÅ LEBUA, OG VI REISER TIL HUA HIN

Så er det bare å si nok en gang farvel til herlige Bangkok. Nå venter vi bare på at vår kjære Thas skal hente oss,og kjøre oss til familiehuset i Hua Hin. Det tar ca 3 timer, og det skal bli så d...

TRENINGSENTERET PÅ LEBUA I BANGKOK

Etter frokost så er det på tide å røre seg litt, og på Lebua så kunne vi ikke klage på treningssenteret. Treningssenteret var kjempefint, og med herlig utsikt til bassenget

SÅ HERLIG STED Å SPISE FROKOST....

På Lebua i Bangkok er det så deilig sted å spise frokost ved bassenget Julian sover ennå, så det er bare Trond og jeg som har en stille morgenstund for oss selv...kjempekos... Blir du...

KOSELIG BASSENGOMRÅDE PÅ HOTELL LEBUA I BANGKOK

Det er koselig bassengområde på Lebua, så dette er et deilig sted å nyte innimellom hektisk sightseeing eller shopping i denne pulserende byen. Fantastisk utsikt utover byen Stort og...

DET PYNTES TIL NY KVELD KVELD PÅ HOTELLET

Mens vi var oppe i 65 etasje på Lebua for å se på den lekre takbaren i dagslys. Så luktet det utrolig friskt og godt overalt. Det var friske blomster i store hauger, som skulle bli kveldens lek...

SIROCCO TAKBAR I DAGSLYS

Ny og deilig dag i Bangkok, og vi måtte så klart en tur opp i 65 etasje for å ta bilde av Sirocco takbar i dagslys også. Den er dessverre ikke åpen, skulle så gjerne ha spist frokost her, men d...

DEILIG Å VÅKNE OPP I BANGKOK

Ny morgen på herlige Lebua State Tower, og vi nyter utsikten fra både sengen og balkongen. Her er det deilig å våkne opp, og det er bare å glede seg til resten av dagen.

HOTELL LEBUA STATE TOWER I BANGKOK

Kan så absolutt anbefale å bo på dette hotellet i Silom. Vi har en deilig suite med balkong i 22.etasje, med nydelig utsikt utover både byen og Chao Praya elven. Deilig å ligge i sengen og ...

VANDRER LITT RUNDT I SILOM OG DEILIG THAIMAT

Etter herlige timer på takbaren Sirocco på hotellet vårt, så fant vi ut at vi også måtte en tur ned på bakkeplan. Vi vandrer litt rundt om i Siloms gater, og til slutt poppet inn på en koselig res...

FANTASTISKE SIROCCO TAKTERRASSE I BANGKOK

Endelig så er vi på en av mine favoritt takbarer i Bangkok. Jeg vet at mange av mine venner som bor i Bangkok, nesten aldri gidder å gå hit på grunn av alle turistene som bare kommer opp hit for...

VAKKER KVELDS UTSIKT FRA BALKONGEN I BANGKOK

VAKKER KVELDSUTSIKT FRA BALKONGEN PÅ LEBUA STATE TOWER

SOLNEDGANGEN PÅ LEBUA STATE TOWER I BANGKOK

HERLIG SOLNEDGANG FRA BALKONGEN PÅ HOTELL LEBUA STATE TOWER I BANGKOK

PÅ DENNE BALKONGEN STOD TROND OG SÅ RETT NED....

Tenk at det ble en ekstra natt i Bangkok, jeg har jo elsket denne byen i mange år. Spesielt kos å være i den, med snilleste Trond som er positiv til det meste. Det er helt utrolig at han hadde ly...

SJEKKET INN PÅ EN HERLIG SUITE PÅ LEBUA STATE TOWER I BANGKOK

Så ble det altså en ekstra natt i Bangkok, før vi reiser ned til huset i Hua Hin. Trond ønsket å utfordre noe av høydeskrekken, og ville likevel oppleve en takterrasse i Bangkok. Jeg var som sagt...

NOEN SPRENGER GRENSER I BANGKOK....

Før jeg bestilte hotell i Bangkok, så hadde jeg så lyst til å bo på et av hotellene med takterrasse. Jeg hadde så lyst til å kose meg sammen med Trond på en av de fantastiske takterrassene i Ban...

SHOPPING OG LUNSJ PÅ CENTRAL WORLD

Så var vi på Central World, som fortsatt skal være det tredje største shoppingsenter i verden. Jeg liker meg både her og at det ligger flere shopping mall rundt. Greit å ha mange muligheter på ne...

PÅ CENTRAL WORLD SHOPPING I BANGKOK

Etter å ha sjekket ut på Pathumwan Princess og satt bagasjen der, tok vi først en raskt tur til MBK. Vi skulle nå egentlig ha reist ned til huset i Hua Hin, men vi forandret planer, og fant ut at...

EN SISTE SOLOPPGANG PÅ PATHUMWAN PRINCESS

En siste soloppgang på hotell Pathumwan Princess.....så har vi igjen tenkt til å forflytte oss.... Men...aller først nyte soloppgangen..... Vi har pakket ned sakene våre, og gått ned i reseps...

ENDELIG PÅ TUR TIL AYUTTHAYA

Dette har jeg virkelig gledet meg til. Jeg har flere ganger kjørt forbi dette spennende stedet, men aldri stoppet og vært her en hel dag. Vi bestilte hjemmefra en heldagsutflukt til Ayutthaya med...

TRADISJONELL THAI DANS OG MIDDAG

En koselig kveld med deilig thai-mat og tradisjonell thai-dans Trond sa før vi dro at han aldri hadde sett tradisjonell thaidans, og det måtte vi jo gjøre noe med. Før vi reiste, så rett og slett...

BASSENGOMRÅDET PÅ HOTELL PATHUMWAN PRINCESS I BANGKOK

Alltid deilig med et morgenbad, eller en aldri så liten pause mellom shopping og sightseeing er helt topp i Bangkok. Selv om Pathumwan Princess er et typisk storbyhotell, så har de et koselig bas...

SIAM OCEANWORLD I BANGKOK

Nok en gang tok vi en kosepause i shoppingen i Bangkok. Mens vi like godt var på Siam Paragon, så tok vi heisen ned i første etasje og gikk innom Sørøstasias største akvarium. Trond hadde ikke væ...

FOTOGRAFEN....

Julian filmer ivrig, mens haier svømmer sultne forbi.....

WAT RAJABURANA I BANGKOK

Så kom vi altså til nok et nytt tempel i Bangkok, og nok et jeg......tro det eller ei.......ikke har vært i. Det er ikke alle templer som er åpne for publikum, men så lenge en er riktig antrukket...

OPPDAGER GATENE RUNDT CHAK PHET ROAD

Etter å ha vandret opp og ned i gatene langs Chak Phet Road, så forflyttet vi oss bort fra blomster for å se hva annet denne bydelen hadde å by på. Det første var ihvertfall iskrem...og det er al...

FRUKT OG GRØNNSAKSMARKED, OG BLOMSTERMARKEDET I PAK KHLONG

Dette gamle markedet i Pak Khlong kalles rett og slett bare blomstermarkedet. .....men...... her finner du ikke bare de vakreste blomster i alle regnbuens farger... men også frukt og grønnsaker a...

FLOWER POWER I BANGKOK

Blir bare så betatt av alle de vakre blomstene på markedet i Pak Khlong. Jeg blir ikke lei av å vandre rundt blant alle de nydelige luktene og fargene, blir så utrolig glad av å gå her.

DE VAKRESTE BLOMSTERBUKETTER

Her kommer rett og slett en vakker blomsterhilsen fra blomstermarkedet PAK KHLONG i Bangkok. Vakrere blir det ikke...fest for sjelen og luktesansen, og fryd for øyet.

GAMMELT BLOMSTERMARKED I BANGKOK

Julian hadde lyst på en sovemorgen på hotellet, og Trond og jeg bestemte oss for å benytte muligheten til å gjøre noe Julian synes er kjedelig. Vi dro tidlig om morgen før frokost til et gammelt b...