august 2015

FINESTE BLOGGBURSDAGSGAVEN JEG KAN TENKE MEG

Dette vknet jeg opp til p bursdagen min i bloggverden: VERDENS FINESTE BURSDAGSHILSEN FRA VAKRE FRODITH <3 Jeg har lest bloggen til Frodith siden 2012, s dette var en helt herlig bursda...

EN VAKKER DAG FOR AFFIRMASJONER

I dag er en vakker dag for affirmasjoner. Det er siste dag i august, en av mine favoritt mneder, og en dag jeg er veldig glad i. I SEND COMPASSIONATE THOUGHT AND HEALING LOVING ENERGY TO TH...

WAT PATHUM WANARAM I BANGKOK

Dette tempelet ligger i det sentrale shoppingomrdet i Bangkok, rett ved hotellet Centara Grand som var et av hotellene vi bodde p denne turen. Jeg har flere ganger bodd p Centara Grand og titt...

MORGENTUR I SIAM

Trond og jeg gikk en morgentur blant Bangkoks gater i Central Bankok, selv om det blir mye asfalt og betong, s er det likevel deilig bruke beina litt. Trafikk er det til ale dgnets tider i...

FROKOST TID I BANGKOK

Her er Trond og jeg p tidlig morgentur i Bangkoks gater. Selv om vi bor midt i hjertet av Bangkok, er det deilig bevege beina litt, og kjenne morgenlivet i Bangkok p pulsen. Byen har...

DEN FARGERIKE BUEN P RED SKY BAR I BANGKOK

Den flotte buen p Red Sky bar p hotell Centara Grand, gjr mye for den fine atmosfren i baren og bistroen her Den skifter farge og du kan kose deg med alle regnbuens farger. ...

FANTASTISK UTSIKT FRA RED SKY BAR I BANGKOK

Det er fantastisk utsikt fra Red Sky bar i Bangkok, og vi hadde en superkos kveld her. (#reise,#reiseblogg,#ferie,#sommer2015, #redsky,#redskytakbar,#centaragrand,#hotellcentaragrand, #...

LATE NIGHT AT THE RED SKY BAR

Her avsluttet vi natten p Red Sky Bar p hotellet. Det var vr siste natt p Centara Grand, s det var kos at guttene ogs ville bli med oss gamlingene en tur hit. Opptatt med lese menyen ...

P HARD ROCK CAFE I BANGKOK

Selv om vi har vrt p Hard Rock i Bangkok mange ganger, s mtte vi en liten tur innom denne gangen. Bde Julian og kompisen hadde lyst p en tur dit, og Julian trengte trommestikker. Han...

KVELDENS PORTRETTER I BANGKOK

Bangkoks to kjekkeste gutter. Min snn til hyre og hans kompis. De er ikke bare kjekke, men ogs utrolig greie. (#kjekkegutter,#familie,#reise,#reiseblogg,#ferie,#sommer2015,#bangkok,#har...

P DINNERCRUISE MED LOY NAVA

Endelig ble det dinnercruise med LOY NAVA p Trond og meg. Deilig romantisk kveld i solnedgangen. Vi koset oss med god thaimat, og bttur, mens tenringsguttene(Julian og kompisen), ville...

SER RETT OVER TIL BAIYOKE SKY

Fra Red Sky bistro og bar p Centara Grand hotellet, ser vi rett p et hotell vi har bodd p for noen r siden. BAIYOKE SKY. Baiyoke er ikke det lekreste hotellet i byen, men det var morsomt ...

NYDELIG ETTERMIDDAG P RED SKY TAKBAR I BANGKOK

Red Sky bistro og bar p hotellet Centara Grand, er en vakker tak bar jeg synes du bare br f med deg om du er i Bangkok. Denne spektakulre takbaren ligger i hotellet Centara Grand som lig...

I LOVE MANGOSMOOTHIE

Noe av det beste jeg vet er mango, og derfor ogs mangosmoothie S klart jeg synes den er aller best nr den er selvlaget og med solmodne mango. Det smaker himmelsk, men nr en bor p hotell i...

TEMPELET MED DEN GUDOMMELIGE EMERALD BUDDHA

I WAT PHRA KAEW tempelet som ligger inne p Grand Palace komplekset, finnes den vakre og guddommelige Emerald Buddha. Hovedbygningen er den sentrale Phra Ubosot, som huser statuen av E...

PHRA MONDHOP I GRAND PALACE

PHRA MONDHOP er en bygning dekorert med rsm glassmosaikk. I denne bygningen finnes de hellige skrifter. Skriftene finner du p en sort lakkert hylle innlagt med perlemor, og gulvet er i ekte...

PHRA SRI RATANA CHEDI I GRAND PALACE KOMPLEKSET

Her er den vakre gull bygningen PHRA SRI RATANA CHEDI som hrer til Wat Phra kaew i Grand Palace. Phra Sri Ratana Chedi ligger i vestenden p den vre terassen inne p tempelet Wat Phra Kaew ...

MODELL AV AV ANGKOR WAT I BANGKOK

Inne p Grand Palace omrdet finnes det ogs en flott modell av fantastiske Angkor Wat. Det helligste av alle kambodsjanske helligdommer. Det skal ha vrt Kong Rama IV som bestilte denne mode...

VAKRE GRAND PALACE

Jeg blir aldri lei av vandre rundt blant de storsltte, fargerike og vakre bygningene i Grand Palace. Vet ikke helt hvor mange ganger jeg har vrt her, men synes det er like kos og spennende...

MORGENTUR TIL GRAND PALACE

Mens tenringsguttene sov og sparte opp energi til shopping, s var Trond og jeg tidlig oppe for g tur og vre turister. Vi dro til GRAND PALACE. Selv om jeg gjennom rene har vrt her vel...

HERLIG VKNE TIL DENNE UTSIKTEN I BANGKOK

Hva er vel mer herlig enn vkne til denne utsikten nr man er i en av sine favorittbyer. Jeg elsker Bangkok, og har gjort det siden jeg bodde i sten. Her er utsikten fra hotellrommet vrt p...

ROMMET VRT P CENTARA GRAND

Da hadde vi her sjekket inn p Centara Grand, og det er ikke frste gang vi bor her, s det var veldig kos komme tilbake. Siden vi har med oss voksne kjekke tenringer p tur, er det kos at d...

CENTARA GRAND @CENTRAL WORLD

S forlot vi Chinatown og forflyttet oss til CENTARA GRAND som ligger i tilknytning til shoppingsenteret Central World. Det er bare ta heisen ned s har du alt av butikker foran dine ftter. ...

SHANGHAI MANSION HOTELL I BANGKOK

Jeg har skrevet om dette hotellet fr i min Bangkok kategori, da vi har bodd her tidligere og gjr det gjerne igjen. Det er en liten vakker og morsom oase i Chinatown. Egentlig er ikke bygning...

HNDARBEIDSINSPIRASJON FRA CHINATOWN I BANGKOK

Da jeg gikk rett p disse lekre veskene i Chinatown i Bangkok, tenkte jeg p flere av mine bloggvenner gjennom r. Er det ikke mange tffe, morsomme og fargerike vesker, og jeg hper de vil in...

HEKTISKE CHINATOWN

Nok en herlig g p turdag i Chinatown. Trond og jeg var kanskje de eneste som gikk p tur i kjente og mindre kjente gater i denne myldrende bydelen, bare for f litt morgentrim. Som allt...

DAGENS PORTRETT

Mtte bare dele dette vakre bildet. Bildet henger i en kjempestor strrelse med en gang du kommer inn p hotell Shanghai Mansion i Chinatown i Bangkok. Jeg synes det er s vakkert. (#kunst,#...

ALLTID SMAKFULL OG DEILIG FRUKT I CHINATOWN

Det bugner av frukt og ferskpresset juice i Chinatown. Min favoritt er mango og ikke minst mangosteen som p bilde under. I love mango Jeg er ogs glad i guava og stjernefrukt som du ser p ...

P TEMPELJAKT I CHINATOWN

Etter vi hadde vrt innom Chakkawat tempelet vandret vi videre for finne WAT BOPHITPHIMUK WORAWIHIN. Det var ikke s lett, men vi fant omsider noen skilt, og i mens hadde vi det gy med bare ...

TEMPELET WAT CHAKKAWAT RACHAWAT WORAMAHAWIHARN

Vi kom omsider frem til nok et tempel i Chinatown. Denne gangen kom vi til tempelet WAT CHAKKAWAT RACHAWAT WORAMAHAWIHARN Jeg mente at dette tempelet var det kjente tempelet som ogs blir ka...

LIV OG RRE I CHINATOWN

Det er alltid action i Chinatown. Det er kos bare vandre rundt, se p alle fargene og bygningene Trond og jeg vandret videre denne dagen for oppdage nye steder i Chinatown. Selv j...