oktober 2014

HAPPY HALLOWEEN

HAPPY HALLOWEEN nsker deg en kjempeskummel kveld og natt

DEILIG FRANSK KYLLINGSUPPE

FRANSK KYLLINGSUPPE Denne gode franske kyllingsuppen fikk servert da vi var p familiebesk, som du kan lese om i blogginnlegget under. passion4lifeandtravel.blo...954360_p_familiebesk.html ...

SAVNER ALLTID THAIMAT

N er det lenge siden jeg har hatt noe innlegg p min kategori: MATGLEDE FRA HELE VERDEN. Akkurat n sitter jeg og tenker p pappa og Torhild, de er n et par mneder i huset i Thailand. Det ...

I SEE GOOD THINGS...

Hsten er nydelig, og en vakker tid for affirmasjoner. I SEE GOOD THINGS AROUND ME, AND I SEE GOOD THINGS IN MY FUTURE I HAVE FAITH IN THE PERFECT UNFOLDMENT OF MY LIFE. THERE IS N...

EN HYLLEST TIL NORDMARKA OG FINESTE GUTT I VERDEN

Nordmarka er like vakker ret rundt, s her har jeg ingen favoritt rstid. Dette er skogen som i alle r,og fortsatt er min favoritt. Det er her jeg har funnet svar p det meste i livet. Jeg ...

P HSTTUR I NORDMARKA

Nordmarka er nok et av de fineste stedet jeg gr tur, jeg bare elsker g tur her. Akkurat denne dagen gikk jeg her p tur med en venninne, men hver gang jeg gr her, s tenker jeg alltid p...

FRA PARADISBUKTEN TIL AKER BRYGGE

Om du leste mitt forrige blogginnlegg, s forstr du at bildene under ikke er fra i dag. Her regner det fortsatt, selv om jeg gikk en herlig morgenmil regnvret, s har resten av dagen vrt i de...

HSTDAG P STRANDEN

Selv det er sepsende regnvr her i dag, s har jeg vrt p en tur i skogen p morgenen. Det var faktisk litt tft komme seg ut fr p en mte dagen begynte, men da jeg frst var ute, s var ...

HSTDAG P BYGDY

Denne hsten har vrt s utrolig vakker, det er mye mulig jeg sier det hvert r, i s fall s mener jeg det hvert r. HSTEN I NORGE ER NEMLIG UTROLIG VAKKER I r har det vrt grnt s lenge,...

RODELKKEN CAFE P BYGDY EN VAKKER HSTDAG

Jeg vet jeg har skrevet om RODELKKEN CAFE, flere ganger p bloggen min. Om du gr inn p Oslo kategorien min, s finner du nok innlegg om cafeens historie. Uansett rstid, s gr jeg titt og...

NYDELIG HSTDAG

For hver dag blir det frre og frre bter i Frognerkilen, og det betyr en ting... Det nrmer seg vinter, men i mens er det bare nyte verdens vakreste hst. Dagens bilder tok jeg p en tidl...

FUGLELIVET I FROGNERKILEN

I alle r har det vrt ender, svaner og gjess i Frognerkilen. Helt siden snnen var liten har vi gtt p tur her og matet fuglene, sett p de morsomme endene og vakre svanene. Denne vakre hst...

FINESTE TORRES HUNDEN

Dagens dyrebilder mtte jeg bare ha av denne fine hunden. Denne flotte fuglehunden heter Torres, og jeg er s heldig at jeg ofte fr g tidlig morgentur med han, og hans eier som er en god ven...

NYDELIG TUR LANGS FROGNERKILEN

Disse bildene er nok ikke fra i dag, de er fra forrige uke. Hadde et par deilige turer fra Aker Brygge, forbi Frognerkilen, til Rodelkken Cafe, gjennom Bygdy til Huk, og Paradisbukta, og til...

DE VAKRESTE HSTFARGER

Dagens bilder tok jeg i forrige p tur i vakkert hstvr langs Foognerkilen. Jeg hadde en helt nydelig tur. Solen glitret og hsttrrne hadde pyntet seg i sine lekreste farger. AUTUMN IS A SE...

RISE AND SHINE

Jeg elsker soloppganger og en ny begynnelse. Disse bildene er fra en tidlig morgen i forrige uke. Dagen i dag har startet som like regnfull som i gr. Selv om det ser ut som at det klarner opp...

SUNRISE OG GLADE TANKER

Det regnet i hele gr, og samme vr i dag, s disse bildene er fra en av de vakre sol-oppgangene i forrige uke. To av mine tidlige morgenturer i forrige uke, opplevde jeg nydelig soloppgang og m...

P HYTTETUR TIL SVERIGE

Etter en koselig runde rundt i Vigelandsparken, reiste vi p hyttebesk til Sverige. Edwin skulle n rett og slett oppleve to land i lpet av denne uken p besk hos oss. Vi beskte Morten(fett...

MANGE FINE SVERIGEMINNER

Siden jeg nettopp har vrt p hyttetur til Sverige, s syntes jeg jo at Sverige burde f sin egen kategori. Hytteturen fr du hre om i neste innlegg, men mtte jo bare lage en liten intro for mi...

BILDEDRYSS FRA VIGELANDSPARKEN

Her kommer rett og slett et bildedryss fra fineste VIGELANDSPARKEN. En park jeg er utrolig glad i, og den er vakker til alle rstider. Jeg synes den har vrt ekstra vakker denne hsten. ...

MTTE BARE HA MED BILDE AV SINNETAGGEN HJEM

Dagen etter vi hadde skikkelig sightseeing sammen med fetteren til Trond fra Nicaragua, skulle vi p hyttebesk i Sverige. Det var bare at vi hadde en ting ugjort her hjemme. Edwin hadde et stor...

OSLO BY NIGHT

Nei, vi snakker ikke her om en heftig kveld p byen. Vi burde kanskje tatt med oss besket vrt fra Nicaragua p en av salsaklubbene i byen, og vist han at vi faktisk har salsaklubber ogs i denn...

KOSELIG HJEMMEKVELD

Etter en lang dag med sightseeing, var bde besket fra Nicaragua og vi ganske slitne. Det var passet perfekt med en deilig hjemmekveld. Vi laget deilig middag, og hadde gulrotkake til dessert....

FLOTTE HOLMENKOLLEN

Har du utenlandsbesk, s m du jo en tur til Holmenkollen. Vi startet turen ved det vakre kapellet S en liten historieleksjon fra 2.verdenskrig Fine, fine Holmenkollen Her trenes det skis...

ALLTID KOS P FROGNERSETEREN

Frognerseteren restaurant byr p byens beste utsikt, og det kan du se av bildene i det forrige blogg innlegget mitt. Her fr du ogs tradisjonsrik norsk mat. Arkitektonisk er Frognerseteren et...

DEN FANTASTISKE UTSIKTEN FRA FROGNERSETEREN

Etter timer nede i byen, kjrte vi opp til Frognerseteren, og f med oss et ekte stykke Norge. Tenk det kan vre s vakkert og med en helt fantastisk utsikt, en s kort tur fra sentrum. Vr hoved...

AKER BRYGGE OG TJUVHOLMEN EN FLOTT HSTDAG

Etter ha vandret rundt ved slottet, rundt rdhuset og i Vika, s kan en jo ikke la vre ta en tur til en av stolthetene i byen vr. Har du besk fra utlandet s er Aker Brygge og Tjuvholmen e...

FINE BYEN VI ER FDT I

Det er s klart alltid koselig ha besk, og en forsker s godt en kan for at besket skal ha det s fint som mulig. En forsker vise frem ulike perler. Bde Trond, Julian og jeg er fdt her...

DET FINE SLOTTET VRT OG GARDENS VAKTSKIFTE

Vi kan jo ikke ha familiebesk fra Nicaragua og USA uten ha vrt p slottet, sett garden og aller helst f med vaktparade og vaktskifte. Selv om det er blitt hst, s er det enn fargerikt ru...

EN KJEMPEKOS KVELD P FAMILIEBESK

Tirsdag kveld ble vi invitert til Vigdis og Morten(fetteren til Trond og Edwin). Utenom barna til Trond, s var Edwin den frste jeg mtte i hans familie. Dette var alts andre gang jeg skulle m...

DU HAR IKKE SETT NORGE OM DU IKKE HAR VRT P TUR I SKOGEN.

Om du flger med p bloggen min, s vet du jo allerede at vi har hatt besk fra Nicaragua. Selv s mener jeg s klart at du ikke har sett Norge om du ikke har vrt p skogstur. Jeg hadde egentl...

MORGENTUR GJR GODT

Her har jeg sneket meg til en morgentur alene, mens vi hadde besk fra Nicaragua. Jeg synes det er godt f rrt litt p kroppen, og vandre rundt med egne tanker. I tillegg, syntes jeg det i ...

KOSELIG UTSIKTSPLASS P EKEBERG

Om du har lest de 3 siste blogg innleggene mine,s forstr du at vi har hatt besk fra Nicaragua. Har koset oss mye som turister i egen by, Her har vi et koselig fotostopp p Ekeberg, like ved Sj...

HELLERISTNINGENE VED SJMANNSKOLEN P EKEBERG

Det var s koselig den uken vi hadde besk av familien til Trond fra Nicaragua. Vi hadde mulighet til ta mye fri, kose oss med besk, mte andre fra familien og ikke minst vre turist i egen by...

UTSIKTSTUR TIL SJMANNSSKOLEN

Da vi hadde besk av Trond sin familie fra Nicaragua, (som du kan lese om i mitt forrige blogginnlegg), s reiste vi s klart litt rundt og var turister. Selv synes jeg det alltid er morsomt v...

BESK FRA NICARAGUA OG FANTASTISKE DAGER

Vi har hatt besk fra Nicaragua nesten en uke, og det har vrt s utrolig kos. Edwin, fetteren til Trond fra Nicaragua, men n bosatt i Arizona har bodd hos oss. Ja, utrolig nok, men Trond har my...

MTTE EKORN OG HAKKESPETT I SKOGEN

P en av mine herlige skogsturer forrige uke mtte jeg bde ekorn og hakkespett. Det har vrt en helt nydelig hst s langt. Oktober er jo den 'egentlige' hstmneden,s jeg gleder meg til mange ...

OPPEGRD KIRKE I SEPTEMBER

Da vi gikk tur i Svartskog, gikk vi forbi den vakre kirken der. Den vakre eika rett innenfor kirkeporten er flere hundre r gammel, og er s utrolig flott. Frste gangen jeg beskte denne kirke...

VAKKER SOMMERFUGL

Dagens dyrebilde er en vakker sommerfugl som jeg mtte p en av mine hstturer. Det var vel kanskje siste gang jeg s sommerfugl her hjemme fr til vren. S den fortjente bli dagens dyrebilde....

P TUR I SVARTSKOG

Etter vi hadde beskt den vakre stranden i Svartskog som du kan se i det forrige innlegget mitt, gikk vi gjennom skogen. Det var en deilig skogstur som endte ved Svartskog grd. Vi vandret bla...

NYDELIG HSTTUR TIL STRANDEN I SVARTSKOG

Trond og jeg hadde rett fr vi fikk besk av fetteren hans fra Nicaragua, (det har vrt en herlig og hektisk uke med familiebesk, som du s klart fr hre mer om) en helt nydelig hst tur til S...

DEILIG MORGEN MED SKOGSTUR

Denne uken har jeg hatt mange herlige turer i skogen tidlig morgen. Det har vrt s rolig, nesten ingen mennesker, men jeg har mtt rdyr to ganger. Begge gangene lp de s fort forbi, at jeg rak...

VAKKER SOLOPPGANG

Selv om jeg elsker reise, og gjr det s ofte jeg har mulighet, s setter jeg ogs veldig pris p det fine landet jeg bor i. Her er grsdagens SOLOPPGANG En vakker opplevelse her hjemme

REISEKLAR FOR NYE OPPLEVELSER

Her var vi igjen reiseklar for nye opplevelser p Highway One. Bde Trond og Julian var helt klare for nye eventyr. N ventet nye opplevelser langs denne vakre kystveien, og den neste byen v...

DE SISTE MINUTTER I CARMEL

Her nt vi de siste minutter i Carmel og koselige Carmel Mission Inn. Bde Julian og skateboardet var klare for reise videre. Den rde ste bilen vi leide var ogs reiseklar Vi gikk en sist...

SKATEFUN FR AVREISE FRA CARMEL

Her fr Julian utfoldet seg litt p skateboardet fr vi reiste videre p Highway One. Her var det snart tiden for si farvel til fine Carmel. Siden Julian har vrt s drlig hele fjor og ogs...

DE FINE UTEOMRDENE P CARMEL MISSION INN

Uansett hvor du er i Carmel, s er det lett kose seg. Her har de fleste hoteller, bed&breakfast steder sin egen unike og hjemmekoselige stil. Det har de ogs p Carmel Mission Inn. Det er mang...

BADEKOS P CARMEL MISSION INN

Selv om det var altfor kaldt for meg bade i Carmel, s var bde uteomrder og bassenget koselig. Vi er jo ikke akkurat de eneste som bare stopper i Carmel for en natt eller to, og da var dette...

KOS P CARMEL MISSION INN

I Carmel bodde vi p Mission Inn. Jeg har tidligere hatt et innlegg om rommet vrt der. Vi hadde det virkelig kos p dette hotellet. I Carmel handler det meste om kose seg, og interiret her...

STRANDLIVET I CARMEL

Stranden i Carmel ligger utrolig flott til. Den er hvit og vakker. Det er hav s langt du ser, likevel grnt og frodig. Stranden i Carmel er virkelig et nydelig sted g tur. Visste du at de...

SUKKULENT MANIA

Da vi gikk morgentur i Carmel, ble jeg som du kanskje allerede vet, betatt av alle de fine hagene. Jeg ble ogs s betatt av alle de rare og spennende sukkulentene. Sukkulenter er planter som ...

DE VAKRESTE HAGER

I Carmel finner du de vakreste hager, og jeg bare elsker g tur her. Det er s mange nydelige farger, og jeg nyter hvert sekund.

MORGENSTEMNING I CARMEL BY THE SEA

Deilig morgenstemning i vakre Carmel. jeg blir utrolig glad av g morgentur i denne sjarmerende byen. Bde husene og hagene er noe for seg selv. I blant fles det som jeg er midt i et eventyr,...

BLIR ALDRI LEI AV SUNSET I CARMEL

DET ER UMULIG BLI LEI SOLNEDGANGEN I CARMEL (#reise, #reiseblogg, #sunset, #carmel, #california, #usa)

SURFING I CARMEL

Stranden i Carmel er fantastisk. Det synes ogs mangesurfer. Utsikten fra vannet til land er imponerende. Her endrer bde blger og vannforhold seg raskt, s sjekk ofte. Vannet ganske s kald...

ROSA GLEDE I CARMEL

Jeg blir alltid glad av vakre farger PRAISE AND BLESS EVERYTHING IN LIFE (#rosa, #blomst, #hage, #reise, #reiseblogg,#carmel, #california,#usa)

BALSAM FOR SJELEN

Uansett vr, strender er balsam for sjelen. G morgentur p stranden i Carmel er kjempekos. Selv om det er litt morgentke og ikke s varmt som jeg liker det en sommerdag, er det vakkert her. ...