NEW YORK

EMPIRE STATE BUILDING AT NIGHT

Etter ha beskt EMPIRE STATE BUILING en del ganger gjennom rene, s var det endelig i sommer p tide ta seg en tur opp i den ogs om natten. Bygningen er oppe til klokken to om n...

UTEKINO I BRYANT PARK I NEW YORK

Hva er vel mer koselig enn utekino i en vakker park i New York hver eneste mandag hele sommeren gjennom. Selvsagt var vi innom her en tur i sommer, og nt en deilig sommer kveld. Selvsagt var...

KREATIV KLESTRKING I NEW YORK

Herlig kreativ klestrking i Chinatown i New York City (#reise,#reiseblogg,#ferie,#foto,#storbyferie,#chinatown,#newyork,#newyorkcity,#sommer,#sommer2016)

FOTOTUR I REGNET I NEW YORK

Det er ganske s mange sommere vi har vrt i New York City, og vi har aldri hatt regn da vi har tatt hop on/off buss, s vi kunne ikke klage p en regnskur. Her kan du se mitt frste innlegg fra...

HOP ON/OFF BUSS I NEW YORK

Det ble ogs en tur med hop on/off bussen denne gangen. Har nok kommet ut av tellingen hvor mange ganger vi i New York har kjrt rundt med disse bussene. Kan ikke noe for det, men jeg synes det...

ALDRI KJEDELIG P TIME SQUARE

Selv om dette er stedet turister elsker, og New Yorkere helst holder seg langt unna, s er det aldri kjedelig her. Julian og jeg snakket om det her om dagen, at n har vi bodd s mange ganger p...

FARGERIKE TIME SQUARE

Siden hotellet vrt ligger rett ved Time Square, s blir til at vi ofte spiser og gr ut p kveldene her. Stedet som s mange turister synes er fascinerende og newyorkere selv holder ...

STREET SOCCER P TIMESQUARE I JULI

Da vi kom til New York var det Street Soccer midt p  Time Square. Julian har likt det s godt siden han var liten og bare s glad for at vi kunne se ulike kamper hele dagen og kvelden....

LEKER MEG MED KAMERA P TIME SQUARE

Jeg rett og slett bare leker meg med kamera p TIME SQUARE     (#timesquare,#ferie,#reise,#reiseblogg,#newyork,#newyorkcity,#sommer2016)

LITEN TRIMTUR TIL ABERCROMBIE&FITCH I NEW YORK

Denne morgenen hadde jeg ftt gtt meg 10 kilometer rundt i New York, og da forbi Abercrombie&Fitch p vei ned til Central Park. Fant ut at om jeg laget en liten runde, s kunne jeg f me...

TO AV MINE JUICE/SMOOTHIE FAVORITTER OGS I NEW YORK

M alltid innom her for en grnn juice. Her m jeg ofte bare ha en smoothie (#reise,#reiseblogg,#ferie,#sommer,#newyork,#newyorkcity,Jambajuice,#joeandthejuice,#juice,#smoothie)

P SHOPPING I SOHO I NEW YORK

S var vi p shopping i SoHo. Alltid nr vi er i New York City, s m vi p en aldri s liten shoppingtur i SoHo. Julian bare trengte nye Converse, og kjpte seg like godt et ekstra par. Selv...

NORSK KUNST MIDT P MANHATTAN

Ja, dette fantastiske bassenget av kunst ligger midt p Manhattan, og er laget av den norsk-danske kunstnerduoen Elmgren& Dragset. BADEGLEDE Skulpturen Van Gogh's ear Helt utrolig a...

KOS KVELD P TIME SQUARE

Ny kveld p Time Square som er alltid et travelt sted, bde fr og etter mrkets frembrudd. (#timesquare,#newyork,#newyorkcity,#reise,#reiseblogg,#ferie,#sommer)

P HARD ROCK CAFE I NEW YORK

Jeg vet ikke hvor mange ganger vi har vrt p Hard Rock Cafe i New York. Det har vrt en tradisjon siden Julian var liten stikke innom Hard Rock cafeer rundt i hele verden, og har ogs bodd p ...

M&M I NEW YORK

I tradisjonens tro, s mtte vi en tur innom m&m i New York. Synes det er s kos bare se p alle fargene. #m&m,#newyork,#newyorkcity,#reise,#reise...

BROOKFIELD PLACE SHOPPING CENTER I NEW YORK

Etter ha vrt p toppen av World Trade og Ground Zero, (De innleggene kan du se her, her, og her) gikk vi til Brookfield Place Chopping Center. Faktisk et shopping Center vi ikke har...

WORLD TRADE CENTER TRANSPORT HUB

S var endelig denne stasjonen ferdigbygget etter angrepet 11.september 2001. Her kan du se mine siste bilder fra Ground Zero. De siste 4 gangene jeg har vrt i New York, har jeg ventet p se...

GROUND ZERO

Selv om vi har vrt p Ground Zero flere ganger fr, s er det alltid fint g innom. Det er en spesiell plass, bde trist og fin p samme tid. Det er helt utrolig hvor grnt og frodig det blir...

NEW YORK S LANGT DU SER

Fantastisk utsikt fra One World Observatory. Du kan ogs se mine innlegg fra One World Trade Center her og her. Byen som aldri sover, jeg bare elsker denne utsikten. ...

P TOPPEN AV ONE WORLD TRADE CENTER

Her er vi p toppen av One World Trade, og bedre utsikt utover hele New York finner du ikke. Du kan lese mer om One World Trade her. Det er bare nyte utsikten.   ...

FREEDOMTOWER I NEW YORK

Det frste vi hadde lyst til gjre i New York, var komme oss p toppen av det nye Vi har ikke vrt i New York siden juli 2014, og da var det ikke pnet for allmennheten enn. One World Trad...

S VAR VI I NEW YORK IGJEN

S var vi i New York igjen, det ble bo p Time Square igjen. Jeg vet ikke hvor mange ganger vi har bodd ved Time Square, og til forandring ble det ikke Hilton. Vi er ganske kjedelige nr de...

BRONX, EN SPENNENDE BYDEL I NEW YORK

Rett og slett velkommen til Bronx. Bronx i New York City er kjent for vre selve fdestedet til HIP HOP. Det er en meget kulturell bydel, og ligger nord i byen. Det er faktisk den eneste byd...

MADISON AVENUE BRIDGE

Broen Madison Avenue ble pnet for publikum frste gang i november 1884, og da hadde byggingen pgtt et par r. Broen er en firefelts svingbro som krysser Harlem Riverin og kobler Madison Ave...

KOSETUR TIL HARLEM I NEW YORK

Harlem er et spennende sted i New York med utrolig frodig historie. Er du i New York City, s br du oppleve noe av Harlem. Harlem er en del av Manhattan i New York City. Her ser du den vakre ...

TIME SQUARE BY NIGHT

Som alltid er det mye happening p Time Square. Det er vel stedet som newyorkere selv unngr, og turister fra hele verden strmmer til. Vi er ikke noe unntak, de siste 4 gangene vi &nbs...

HARD ROCK CAFE I NEW YORK

Som i tradisjonens tro, mtte vi jo innom The Hard Rock Cafe i New York. Vi har gjort det i alle byer rundt i hele verden siden Julian var liten gutt, og det det har tidligere blitt noen turer...

EMPIRE STATE BUILDING I NEW YORK

S var vi igjen oppe i hyden p Empire State Building. Med fantastiske New York p alle kanter. Julian har fortsatt NEW YORK CITY som sin favoritt by, og det er faktisk ikke s lenge til vi s...

P VEI TIL EMPIRE STATE BUILDING

Endelig fikk vi med oss Julian p en hop on/off busstur. Han ikke s interessert i det, da han har kjrt den utallige ganger her tidligere, men han hadde lyst til vre med en gang ogs p ...

HEST OG VOGN I NEW YORK

Det har vrt i mange r, vrt en tradisjon med hestedrosjene som du kan leie i New York City. De str p rekke og rad langs Central Park South mellom 5th og 5th Avenue. Det er absolu...

VAKRE CENTRAL PARK I NEW YORK CITY

Det er umulig vre i New York uten bruke tid p kose seg i Central Park. Central park er New York City sin vakre og grnne oase. Det er den mest beskte parken i hele USA, og bare i 201...

DEILIG VRE BUSSTURIST I NEW YORK

Jeg synes det alltid er kos vre buss turist i New York. Uansett hvor mange ganger jeg har vrt i byen, s gleder jeg meg alltid til neste gang, og det er heldigvis ikke s mange ukene til...

SKYSKRAPER FLOWERPOWER

S koselig med balkongkasser i skyskrapere i New York. Jeg elsker urban flowerpower og green life in the city. (#reise,#reiseblogg,#newyork,#ferie,#balkongkasser,#flowerpower)

STATEN ISLAND FERRY I NEW YORK

Er du i New York City, s synes jeg du br oppleve en tur p Staten Island Ferry. Den kjente gule passasjer fergen kjrer 8 kilometer fra New York Harbour mellom New York boroughs av Manhattan...

BTTUR FRA FRIHETSGUDINNEN TIL LOWER MANHATTAN

Det er alltid kos med bttur i New York, og jeg synes det er en fantastisk opplevelse se Lower Manhattan fra sjsiden. Her kan du se mitt andre innlegg om bttur fra denne turen. Vi hadde ...

DEN VAKRE FRIHETSGUDINNEN

Den vakre og majestetiske frihetsgudinnen str p Liberty Island i munningen av Hudson elven i New Yorks havn. Hun ble avduket 28.oktober i 1886. Frihetsgudinnen var en gave fra det franske fo...

BTTUR P HUDSON RIVER

Denne elven i delstaten New York er 507 kilometer. Den renner ut i Atlanterhavet langs vestsiden av Manhattan Hudson River skiller New York City fra New Jersey. Hudson river fikk sitt navn ett...

FOR EN JOBB I NEW YORK

Du br ikke ha akrofobi om du skal vre vinduspusser i New York City. Jeg helt imponert over at noen tr ha denne jobben. Jeg har selv aldri hatt noen spesiell hydeskrekk, men etter...

MORGENSTUND I NEW YORK

Deilig morgenstund i New York. Vi er her p vei til Battery Park for ta bten ut forbi Frihetsgudinnen. Imens er det bare nyte New Yorks mange flotte bygninger. ...

MNEN TITTER FREM OVER SKYSKRAPERE

Vakre mnen titter frem over skyskrapere i New York. THREE THINGS CANNOT BE HIDDEN THE SUN, THE MOON AND THE TRUTH. (#reise,#reiseblogg,#mnen,#newyork,#foto,#himmelen)

SOLNEDGANG MELLOM SKYSKRAPERE

Fantastisk solnedgang mellom skyskrapere i New York Selv blant skyskrapere er det flott solnedgang.   Herlig kveldsstemning i New York City (#reise,#reiseblogg,#f...

HOP ON/OFF BUSSTUR I NEW YORK

Her kommer det flere bilder fra forrige New Yorks tur, og neste er n i sommer. Etter ha slappet av litt p hotellet, kastet vi oss p hop on/off buss rundt p Manhattan. Vi har tatt disse ...

HILTON TIMESQUARE I NEW YORK

Denne gang sjekket vi inn p Hilton Timesquare. Herlig utsikt fra hotelrommet. New York er snn en fin by, og det er s mange vakre steder bo, men snnen min vil absolutt bo p Time Square hv...

NEW YORK, NEW YORK, NEW YORK

Vi har akkurat bestilt ny NEW YORK tur, og jeg som enn ikke har ftt skrevet om den siste. Fant plutselig ut at jeg ikke har ftt skrevet om de to siste New York turene vre. Her i familien e...

ONE WORLD TRADE CENTER OG 9/11 MEMORIAL

S langt var de kommet i mai med det nye World Trade Center komplekset, alts One World Trade Center, som har ftt navnet Freedom Tower. Selv om det blir en stort kommersiell bygning, vil den ogs...

EMPIRE STATE BUILDING

Ny dag i New York, og vi startet dagen med dra til Empire State Building. Vi var ikke srlig heldig med vret denne morgenen, det var grtt og tkete, og regnet gjorde det ogs. De som solgte...

SHOPPING I SOHO I NEW YORK

SoHo ligger i Lower manhattan, som er kjent for sine kunstgallerier og at kunstnere alltid har likt seg her... Dette har n ogs blitt stedet for shopping. Her kan du virkelig shop to you drop i ...

VAKRE CENTRAL PARK I NEW YORK CITY

Vakre Central Park er vel en av verdens mest kjente park, bare tenk alle filmene som har blitt filmet her. Parken ligger mellom upper east Side og Upper West Side nedenfor Harlem og ovenfor Midtow...

TIME SQUARE WHEN IT SPARKLES

Byen som aldri sover, og her er det umulig kjede seg. Med det rette kan du kalle denne spennende verdensmetropolen som har s mange ytterpunkter at den kan vre alt det du har lyst til at den sk...

KVELDSTUR I NEW YORK MED GRAY LINE

Denne kvelden ble det en bussrundtur med Gray Line, den skalte NIGHT TOUR, hvor du kan 'See New York when it sparkles' Her kjrer du fra Time Square, til Chinatown, , Emire State Building, Gree...

KOS OG KAOS P TIME SQUARE

Etter ftt i oss litt sukker fra m&m world, s var vi klare for nye utfordringer og det pulserende og hektiske livet i Time Square. Vi var blitt enige om at vi skulle ta en buss sightseeing med ...

DEILIG VERDEN AV SUKKERKOS, M&M WORLD I NEW YORK

Ja, s fikk vi oss en tur innom M&M world i New York, vi faktisk glemte g innom her i fjor sommer, men vi fikk da ihvertfall en tur i m&m worldbutikken i Orlando, som var kanskje enn finere. ...

ROCKEFELLER CENTER

Rockefeller Center er kjent som byen i byen. Den er et spennende eksempel p smart byplanlegging. Alle bygninger er bygget i Art Deco stil og er knyttet til hverandre via ganger under bakken. Se...

BTTUR TIL FRIHETSGUDINNEN I NEW YORK

Etter at vi hadde tatt Hop On/Off bussen til Battery Park, s bestemte vi at vi skulle ta bttur forbi Frihetsgudinnen, dene fantastiske statuen som str p Liberty Island i munningen av Hudsonelv...

HOP ON/OFF BUSS FRA TIME SQUARE TIL BATTERY PARK

Her var vi alts tilbake i New York etter en flott og historisk tur til Washington DC. Siden vi bodde p hotell rett ved Hard Rock Cafe p Time Square, s var det helt naturlig starte denne dage...

FRA WASHINGTON DC OG TILBAKE TIL TIME SQUARE I NEW YORK

Etter mye historie og kultur i USA hovedstad, syntes srlig Julian det var topp komme tilbake til New York. Han bare koser seg snn her p Time Square og bare elsker bo p hotell rett ved dett...

HERLIG KVELD P TIME SQUARE

Etter vi spiste p The Hard Rock var det snuse inn atmosfren p Time square. egentlig er det kanskje litt rart at dette lille avgrensede omrdet skal f s mye verdensoppmerksomhet, dessuten s...

KOSER OSS P HARD ROCK CAFE I NEW YORK

Nr vi frst er i New York, og bor rett ved Time Square og rett ved Hard Rock cafe...s er det nesten obligatorisk g hit. Julian og jeg var s klart p The Hard Rock ogs da vi var her i juni i...

VI ER P HOTELL MELA I NEW YORK

S er vi fremme i New York, og her bor vi p hotell Mela. Det er et 4 stjerners hotell midt i hjerte av Manhattan, ...jeg ville nok ikke helt kalle det fire stjerner, men...ofte er hotellene i de...

UT REISE IGJEN...FRSTE STOPP NEW YORK

Vi fant ut at det igjen var p tide lufte koffertene vre..... Dagen fr vi reiste hadde Julian konfirmasjon, en utrolig flott dag GRATULERER TIL KJEKKASEN MIN Frste stopp p denne reisen...

KOS DAG I BROOKLYN

Her er en del bilder fra en fin dag i den store bydelen Brooklyn. Tiden gr fort p ferie i New York, og jeg har mange flere bilder og opplevelser fra denne bydelen som er den strste av de 5 byde...

HARD ROCK CAFE I NEW YORK

Selvsagt mtte vi spise p Hard Rock Cafe i New York ogs, Julian samler jo p trommestikkere fra Hard Rock cafeer rundt om i verden... ......og dere kan tro han gleder seg til bo p Hard Rock h...

VI KJRER OVER BROOKLYN BRIDGE

Brooklyn Bridge er en av 3 broer som binder sammen bydelene Manhattan og Brooklyn. Hovedspennet over elven er 486 meter, og Brooklyn Bridge er 1834 meter over East River. Broen ble ferdig 24.mai ...

SOUTH STREET SEAPORT OG CHINATOWN I NEW YORK

Nede ved South Street Seaport likte Julian seg...gjett hvorfor...ha ha...ikke s vanskelig...for her var det stadig en del streetskatere. Han hadde s klart lyst til lpe til frste skatebutikk ...

FRA MADISON SQUARE TIL FINANSDISTRIKTET I NEW YORK

En ting som jeg selv synes er utrolig fascinerende med New York er arkitekturen rundt om i byen. Jeg elsker se p gamle bygg fra slutten av 1800 tallet smelte sammen med de nyeste glassbyggene p...

AROUND DOWNTOWN NEW YORK

Vi har det helt fantastisk i New York, og snnen min har ftt ny favoritt by. Han vil tilbake hit s fort som mulig, og jeg ...ja, selvsagt elsker jeg ogs New York, men helst i kombinasjon med og...

GOOD MORNING NEW YORK

Utsikten vi vknet opp til til i New York i gr, og det kunne se ut som at det skulle bli en gr dag, og nei da...p ingen mte. Bildene er bare tatt tidlig om morgenen og av en litt trett Mette. ...

FRSTE DAG I NEW YORK

Vi kom til denne fantastiske byen p ettermiddagen, s vi bare koste oss rundt downtown og hadde det kos. Julian elsket byen fra frste stund han satte sine ben ut av togstasjonen, bare s opp p ...

HOTELL RADDISSON LEXINGTON I NEW YORK

Endelig fremme p hotellet i New York, og det er alltid deilig uansett by eller sted du kommer til. Hotellet ligger supert til og et relativt gammelt byhotell. Deilig senger Utsikten fra hot...

P REISE IGJEN...TIL NEW YORK

N er jeg p reise..... S innleggene vil nok komme litt i rykk og napp, ogssvar p kommentarer. Det er begrenset med hvor mye mange blogger jeg fr lest og kommentert, men det tar jeg igjen n...