SAN FRANCISCO

I LEFT MY HEART IN SAN FRANCISCO

Så var det dags for oss å forlate San Francisco. Nå opplevde jeg ikke kjærlighetssorg i San Francisco, og var så heldig og tok med kjærligheten videre på tur. Likevel så ble vi veldig glad i b...

HER SIER VI HA DET TIL HOTELLET I SAN FRANCISCO

Så var tiden kommet for å si ha det, både til hotell Sir Francis Drake og San Francisco. Vi hadde så utrolig fine dager her, og vi koset oss som bare det i denne flotte byen Etter fantastiske d...

SISTE MORGEN VI VÅKNET OPP TIL DENNE UTSIKTEN I SAN FRANCISCO

Dette var altså den siste morgen vi våknet opp til denne utsikten i San Francisco. Vi hadde noen helt fantastiske dager i denne byen i California. Byen er den fjerde største i California, og ligg...

VI TESTER TRIKKER I SAN FRANCISCO

Etter fantastisk lunch, litt kos på hotellrommet, var sønnen såpass dårlig form at han spurte om ikke vi hadde lyst til å ta oss en tur ut. Julian hadde ikke lyst eller ork til å være med på trik...

LUNCH PÅ HOTELLET

Her hadde vi en herlig lunch på den italienske restauranten på hotellet i San Francisco. Det var en av de dagene sønnen var i skikkelig dårlig form, og det lengste han orket å gå, var heisen ne...

KINESISKE STJERNETEGN I CHINATOWN

I vestlig astrologi oppholder solen seg i et stjernetegn i 30 dager før den skifter stjernetegn. I kinesisk astrologi skifter man stjernetegn en gang i året, ved nyttår. Det er 12 stjernetegn i k...

GATEKUNST I CHINATOWN

Det er mye flott gatekunst i San Francisco. Om du har fulgt med på bloggen min, så har jeg tidligere vist deg flotte veggmalerier fra Little Italy. Denne gangen fant jeg spennende veggmalerier i...

SHOPPING I CHINATOWN

Shopping i Chinatown kan være en opplevelse i seg selv. Her finner du alt mulig. Selv så synes jeg det er kjempekos å bare vandre rundt og ta inn alle inntrykkene. Det er aldri kjedelig...

ALLTID MORSOMT I CHINATOWN

Jeg har besøkt mange CHINATOWN rundt om i verden, men jeg synes det er noe helt spesielt med den i San Francisco. Kanskje det rett og slett er fordi det er den eldste Chinatown i Nord-Amerika. ...

FROKOST I LITTLE ITALY

Etter en trimtur i San Franciscos sine gater en tidlig morgen, var det lykke å gå til Little Italy og innta en deilig frokost der. Her er det mange søte restauranter å velge mellom North Beach...

EN KOSELIG KOMBINERT FOTO/TRIMTUR I SAN FRANCISCO

Morgentur i San Francisco kan anbefales. Det er mye å se på, og mange herlige oppoverbakker hvor du kan sette inn et ekstra gir. Du kan gå kilometer på kilometer blant spennende hus, og nabolag...

STEDET FOR SERIØSE SHOPPERE

UNION SQUARE i SAN FRANCISCO er stedet for seriøse shoppere. Her er finner du store varehus og de mest eksklusive designer butikker. Sønnen er kjempeglad i shopping, og han fant mange av sine fa...

VI HAR GÅTT FREM OG TILBAKE PÅ GOLDEN GATE BROEN

Etter vi på morningen var på tur til sjarmerende Sausalito, så fant vi ut at vi også hadde tid til å spasere frem og tilbake på fantastiske Golden gate broen. Har allerede kjørt over den noe...

BEUNDRER GOLDEN GATE BROEN ETTER HYGGELIGE TIMER I SAUSALITO

Etter hyggelige timer i Sausalito, var vi tilbake ved Golden Gate broen. Det er jo umulig å være her uten å beundre den. Jeg synes det er kos å bare sitte her og se på den. For et byggverk Du...

MORGEN SIGHTSEEING I SAN FRANCISCO

Denne morgen i San Francisco, bestemte Trond og jeg oss for å ta tidligste morgen hop on/off buss til Golden gate, for så besøke den lille byen Sausalito. Julian var sliten og dårlig form, så...

KVELDSTUR MED SIGHTSEEINGBUSS

Denne dagen hadde vi vært i Haights-Ashbury med Julian og han fikk kjøpt seg nytt skateboard, før det hadde vi cruiset rundt med hop on/off bussen alle tre. Siden Julian er syk, så har han ikke m...

GOLDEN GATE I SKUMRINGEN

Selv om jeg har skrevet om GOLDEN GATE før på bloggen min under San Francisco kategorien, så liker jeg denne broen så godt og deler gjerne noen bilder av den i skumringen.

DET BLE NOK ET SKATEBOARD PÅ JULIAN

Mens vi var i Haight-Ashbury så kunne ikke Julian unngå å se at det var en skatebutikk her. Han bare måtte en liten tur innom for å sjekke litt.. Ha ha ...liten tur innom...det ble til hele etter...

HAIGHT - ASHBURY I SAN FRANCISCO

Endelig var Julian såpass form at vi kunne utforske litt av stedet som fikk sin oppblomstring på midten av 60 tallet. Med en gang vi går av bussen, så ser det da ut som et hvilket som helst nabola...

FRA GOLDEN GATE BROEN TIL GOLDEN GATE PARK

Vi forlater denne flotte Golden Gate broen Det er mange flotte bosteder i San Francisco Etter vi hadde kjørt over Golden Gate broen og tilbake, så reiste vi videre til den flotte GOLDEN GATE P...

VI KJØRER OVER GOLDEN GATE BROEN

Når en først er i San Francisco, så må en jo bare ha opplevd Golden Gate broen. Da aller helst hele broen, ikke bare stå på den ene siden å fotografere. Siden Julians form var så dårlig, valgte ...

KOSER OSS PÅ HOP ON/OFF BUSS I SAN FRANCISCO

Selv om vi allerede er ganske godt kjent i San Francisco, og det er en by som er lett å ta seg rundt til fots og med offentlig kommunikasjonsmiddel. Så synes jeg det alltid er kos med noen dager ...

UNION SQUARE I SAN FRANCISCO

Siden vi bodde bare noen få meter fra Union Square, så har vi vi ofte vært innom her disse dagene i San Francisco. På selve plassen finner du en flott samling kunst av lokale kunstnere, samt ka...

HÅRNÅLSSVINGER OG BLOMSTERPRAKT

Kan ikke noe for det, men jeg er bare helt nødt til å dele nok noen bilder med deg fra Lombard Street i San Francisco. Jeg synes denne gaten er så vakker og spesiell Selv om denne gaten kan...

DE VAKRESTE HAGER I LOMBARD STREET

I Lombard Street i San Francisco finnes de vakreste hager du kan tenke deg. Det er et nydelig blomsterhav i alle regnbuens farger, det lukter så friskt og godt og er en fryd for øyet. Bildene ...

VAKRE LOMBARD STREET I SAN FRANCISCO

Da var vi endelig fremme i den vakre LOMBARD STREET. Jeg hadde gledet meg til å gå opp denne bakken. Den ligger i gangavstand fra Union Square hvor vi har bodd på hotellet Sir Francis Drake. ...

MORGENTUR I SAN FRANCISCO

Når vi er på reise, så pleier vi ofte å gå oss en liten morgentur. (Vi betyr som oftest Trond og jeg, for Julian sover gjerne på den tiden) Er vi i en storby som her i San Francisco, så hender de...

ROMMET VÅRT PÅ HOTELL SIR FRANCIS DRAKE I SAN FRANCISCO

Her er rommet vi bodde på hotell Sir Francis Drake i San Francisco. Det var delikat og vi hadde ingenting å klage på. Her sjekker Trond og Julian utsikten Det var fin utsikt utover San Francis...

DEILIGE DAGER PÅ HOTELL SIR FRANCIS DRAKE I SAN FRANCISCO

Vi har nå hatt deilige dager på hotell SIR FRANCIS DRAKE i fine SAN FRANCISCO Dette stilfulle hotellet ligger i Powell Street, og rett ved Union Square. Vi valgte hotellet på grunn av beligg...

PIER 39 I SAN FRANCISCO

PIER 39 I SAN FRANCISCO Etter lunch på The Hard Rock Cafe, hadde vi fine timer på Pier 39. Det er vel ikke typisk San Francisco, da det er bygget som en turist attraksjon, men koselig likevel. ...

LUNCH PÅ HARD ROCK CAFE I SAN FRANCISCO

Om du leste mitt forrige blogginnlegg, så hoppet vi av bussen på Pier 39, for å kose oss med alt hva stedet har å by på. Vårt første stopp var THE HARD ROCK CAFE Hard Rock Cafe i San Francisco l...

KJØRER HOP ON/OFF BUSS I SAN FRANCISCO

Så ble det endelig en runde på Hop On/Off buss på oss, bloggen klarer så klart ikke helt følge med på dager og opplevelser, for tiden går så utrolig raskt her i San Francisco. Vi alle synes denn...

DEILIG MORGENTUR I SAN FRANCISCO

I går gikk vi vår første morgentur i San Francisco, vi bor på hotell rett ved Union Square, så det var naturlig å starte her. Julian var sliten etter reisen, og ønsket å ligge i sengen, sånn at h...

FERIEN ER STARTET OG VI ER NÅ I SAN FRANCISCO

Endelig er vi i SAN FRANCISCO, og det har vi gledet oss til lenge. Trond og Julian har ikke vært her, og det er mange år siden jeg var her. Må bare si at Julian hadde ikke så veldig lyst til å ...